Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز به پیش بینی بارش باران در روز‌های آتی اشاره کرد و گفت: تحکیم سیل‌بند‌ها در حال انجام است و اهواز آمادگی دبی بسیار بالا را دارد.

وی تنظیم دبی کنونی رودخانه دز را یکهزار و ۱۵۰ مترمکعب بر ثانیه و دبی رودخانه کارون را یکهزار و ۶۰۰ مترمکعب بر ثانیه عنوان کرد و بیان داشت: حجم آب رودخانه کارون در روز‌های آتی کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عالمی نیسی با بیان اینکه تلاش می‌شود اهواز به حالت عادی برگردد، تصریح کرد: از روز گذشته بخش‌هایی از جاده ساحلی زیر بار ترافیک رفته است، در حال حاضر تنها ۴ نقطه جاده ساحلی دچار آبگرفتگی است و بعد از ظهر امروز با شهرداری و شرکت آبفا هماهنگی جهت انجام عملیات فیزیکی و زیر بار ترافیک رفتن کل جاده ساحلی انجام خواهد شد تا مشکل ترافیکی اهواز رفع شود که امیدواریم این اقدام امشب انجام شود.

فرماندار اهواز در ادامه اظهار داشت: روان‌آب‌ها اهواز را تهدید می‌کردند، اما با تقسیم کاری که انجام شد دژ محکمی در کانال سلمان ایجاد شد که از لحاظ جلوگیری از سرریز آب به سمت اهواز اطمینان‌بخشی بالایی ایجاد نمود.

این مقام مسئول در ادامه افزود: یک لحظه غفلت موجب شد که آب وارد پلیس‌راه قدیم اهواز شود، اما اکنون اطمینان‌بخشی حاصل شده است.

جمال عالمی نیسی اذعان داشت: همچنین آب از سوی زهکش دهخدا وارد منطقه عین ۲ شده بود که عملیات لازم جهت مقابله با آب انجام شد، اما متاسفانه از روز گذشته شاهد برگشت آب از پایین‌دست به بالادست بوده‌ایم. برگشت آب از زیر کانال سلمان به سمت عین ۲، گلبهار و گلدشت جریان دارد و از امروز عملیات خاک‌ریزی انجام شده است تا فشار کمتری به این مناطق وارد شود.

وی گفت: اکنون قسمتی از آب‌ها به سمت کارون و بخشی به تالاب هورالعظیم هدایت شده، به دلیل اینکه سطح زمین در منطقه گلدشت بسیار پایین است آب‌هایی که از سمت زهکش دهخدا خارج می‌شد این منطقه را تحت تاثیر قرار داد و مجددا برگشت آب از پایین‌دست به بالادست را شاهد هستیم. به دلیل اینکه خروج آب به سمت تالاب هورالعظیم به سختی انجام می‌شود برگشت آب از سمت زهکش دهخدا به سمت مناطق عین ۲، گلدشت و گلبهار سرریز می‌شود که در حال حاضر ماشین‌آلات مشغول کار هستند تا آسیبی به مناطق وارد نشود.

عالمی نیسی با اشاره به اینکه امیدواریم روز‌های آتی شاهد کم شدن بحران و افتتاح مدارس باشیم، بیان کرد: تلاش برای پشت سر گذاشتن این لحظات بحرانی و هدایت روان‌آب‌ها به سمت تالاب هورالعظیم است تا خروج آب به سمت هورالعظیم بهتر و سریع‌تر انجام شود.

انتهای پیام/گ

خطر سیل اهواز را تهدید نمی‌کند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرماندار انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۴۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران

یاسر شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر گفت : نقش تغذیه اصولی در کاهش آفات و بیماری های نخلستان در طرح ترویجی پایین به بالا در سطح ۶۰ هکتار از نخلستانهای خرمشهر بررسی شد.

او از برگزاری برنامه های ترویجی در جهت کاهش آفات و بیماری ها در نخلستان خبر داد و گفت : بررسی نقش تغذیه اصولی در کاهش آفات و بیماری های نخلستان در طرح ترویجی پایین به بالا در سطح ۶۰ هکتار از نخلستانهای این شهرستان انجام شد.

این مسئول گفت : تغذیه اصولی و صحیح، نقش مهمی در مدیریت تلفیقی آفات دارد و در این برنامه های آموزشی ترویجی که طبق دستورالعمل طرح ترویجی پایین به بالا اجرا خواهد شد نقش این عامل  در کاهش میزان آسیب آفات و بیماری ها در در نخلستان های این شهرستان بررسی و برای کشاورز شرح داده میشود.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میادین نفت و گاز غرب کارون
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • گفت‌و‌گو با مردی که برای نجات جان دختر بچه‌ای وارد رودخانه خروشان شد
  • قیمت نفت از نردبان عوامل مثبت بالا رفت
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • جوانان ما لایق رتبه‌های بالا در سطح مسابقات بین‌المللی هستند