Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با کليات طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به عنوان سازمان تروريستي از سوي آمريکا موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني نوبت عصر امروز سه شنبه مجلس شوراي اسلامي با 204 راي موافق، 2 راي مخالف و بدون راي ممتنع از 207 نماينده حاضر با کليات طرح دو فوريتي اقدام متقابل در برابر اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به عنوان سازمان تروريستي توسط ايالات متحده آمريکا موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس ماده 1 طرح دوفوريتي `اقدام متقابل در برابر سازمان تروريستي اعلام کردن سپاه از سوي آمريکا` آمده است: به منظور اقدام متقابل در برابر تصميم و يا اقدام ايالات متحده آمريکا در تضعيف صلح و ثبات منطقه‌اي و بين‌المللي و از آنجا که اين رژيم برخلاف اصول مسلم حقوق بين‌الملل، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را که مطابق اصل 150قانون اساسي به عنوان يکي از ارکان حاکميتي دفاعي ايران شناخته مي‌شود سازمان تروريستي خارجي اعلام نموده است، به موجب اين قانون نيروهاي فرماندهي مرکزي آمريکا (سنت‌کام) و سازمان‌ها و يا نهادهاي تحت اختيار اين فرماندهي، تروريست اعلام مي‌شوند.
بر اساس اين طرح هرگونه کمک اعم از نظامي اطلاعاتي، مالي، فني، آموزشي، خدماتي و تدارکاتي به اين نيروها همکاري در اقدام تروريستي محسوب مي‌گردد.
طبق ماده 2 اين طرح، دولت جمهوري اسلامي ايران مؤظف است در چارچوب مصوبات شوراي عالي امنيت ملي در برابر اقدامات تروريستي نيروهاي آمريکايي که منافع جمهوري اسلامي ايران را به مخاطره مي‌اندازند، اقدامات متقابل و قاطع براساس اين قانون به عمل آورد.
در ماده 3 اين طرح بيان شده است: دولت جمهوري اسلامي ايران و نيروهاي مسلح مؤظفند در زمان مقتضي با اقدامات پيشگيرانه و دفاع پيش‌دستانه به گونه‌اي عمل کنند که نيروهاي آمريکايي نتوانند از هرگونه امکانات عليه منافع جمهوري اسلامي ايران استفاده کنند.
بر اساس ماده 4 اين طرح، ستاد کل نيروهاي مسلح مکلف است با همکاري وزارت اطلاعات و بهره‌گيري از امکانات و توانايي سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و ساير واحدهاي اطلاعاتي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران فهرست و اسامي فرماندهان ستاد فرماندهي مرکزي آمريکا (سنتکام) و سازمان‌ها و نهادهايي که تحت اختيار اين فرماندهي مي‌باشند و از تروريست‌ها حمايت و پشتيباني مي‌نمايند را براي تعقيب قضائي اعلام کند.
قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران هم حداکثر ظرف مدت سه ماه از تصويب اين قانون بايد سازوکاري ايجاد کند که براساس آن اسامي اعلام شده را به عنوان يک سازمان و افراد تروريستي تحت تعقيب و مجازات قضائي - براساس قانون مجازات اسلامي- قرار دهد.
بر اساس ماده 5 اين طرح، دولت مؤظف است از کليه اشخاص حقيقي و حقوقي داخلي و خارجي که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامي همکاري مي‌کنند و از اين جهت در معرض آسيب قرار مي‌گيرند حمايت حقوقي، مادي و معنوي کند.
بر اساس ماده 6 ، ستاد کل نيروهاي مسلح و وزارتخانه‌هاي امور خارجه و دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح مؤظفند با استفاده از ظرفيت‌هاي حقوقي، سياسي و ديپلماسي دفاعي خود براي تعطيلي پايگاه‌هاي آمريکايي در منطقه تلاش نموده و بهره‌مندي نيروهاي آمريکايي از تأسيسات، تجهيزات، منابع مالي و ساير کمک‌هاي احتمالي کشورهاي منطقه را خاتمه دهند.
همچنين در ماده 7 اين طرح آمده است: کليه کشورها و اشخاص حقيقي و حقوقي که به هر نحوي از تصميم ايالات متحده آمريکا مبني بر تروريست اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تبعيت يا حمايت نمايند و در هنگام اجراي آن تصميم کمک کنند، مشمول عمل متقابل جمهوري اسلامي ايران قرار مي‌گيرند.
بر اين اساس هر گونه محروميت و محدوديت عليه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و کارکنان و تأسيسات و تجهيزات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در هر نقطه دنيا اقدام عليه جمهوري اسلامي ايران محسوب و مشمول عمل متقابل مي شود.
بر اساس ماده 8 ، کليه دستگاه‌هاي اجرايي موضوع ماده پنج قانون مديريت خدمات کشوري مصوب هجدهم مهر ماه 1386 مجلس شوراي اسلامي همچنين کليه مؤسسات و شرکت‌هاي دولتي، عمومي، غير دولتي، مؤسسات مالي، بانک‌ها، بيمه‌ها و شرکت‌هاي خصوصي مکلف به همکاري و ارائه خدمات به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و اشخاص حقيقي و حقوقي شاغل، وابسته يا مرتبط بوده و چنانچه به استناد تحريم‌هاي خارجي يا بين‌المللي از همکاري و ارائه خدمات خودداري نمايند، مجرم و مستوجب مجازات تعزيري درجه 5 قانون مجازات اسلامي مي‌گردند.
بر اساس ماده 9 اين طرح، دولت جمهوري اسلامي ايران مؤظف است ضمن اعتراض و اقدام حقوقي به تصميم غيرقانوني ايالات متحده آمريکا در تروريست ناميدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در مراجع بين‌المللي، از طريق مراودات دو جانبه و چند جانبه يا کشورها و رايزني با مجامع و سازمان‌هاي بين‌المللي از حداکثر توان خود براي بي‌اثر کردن اقدام آمريکا در نقض مصونيت حاکميتي ارکان دفاعي جمهوري اسلامي ايران استفاده کند.
نمايندگان در ماده طرح سازمان برنامه و بودجه کشور را مکلف کردند منابع مورد نياز براي اجراي اين قانون را ساليانه در بودجه سنواتي دستگاه‌هاي مجري اين قانون پيش‌بيني و تخصيص صددرصد را صادر نمايد.
بر اساس ماده 11 اين طرح، دولت و کليه دستگاه‌هاي مشمول اين قانون مؤظف هستند هر چهار ماه يکبار گزارش عملکرد خود را به کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي براي طرح در مجلس شوراي اسلامي ارائه نمايند.
در ماده 12 اين طرح آمده است: کليه تکاليف مرتبط با نيروهاي مسلح مقرر در اين قانون براساس تدابير فرماندهي کل قوا قابل اجرا مي‌باشد.
بر اساس ماده 13 اين طرح، اين قانون از زمان تصويب لازم‌الاجرا است.
به گفته «علي لاريجاني» رييس مجلس شوراي اسلامي ، جزييات اين طرح هفته آينده در مجلس بررسي مي شود.
سيام**9121**1058 **
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارفرمایان از هرگونه تکبر در برابر کارگران خودداری و دوری کنند

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در "همایش خدا قوت کارگر" در چهارمحال و بختیاری با گرامی‌داشت  "هفته ملی کار و کارگر" توجه به باید‌های اخلاقی و ایمانی کارگران را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: البته مشکلات جامعه کارگری در نشست‌های مختلف بیان و ارائه شده است و باید عرصه کارگری و کارفرمایی مجاهدانه تلاش و با جهاد و مجاهدت، آخرت خود را آباد کنند.

نکونام اظهار داشت: جامعه کار و کارگر در روزگار کنونی همان جهاد در راه خداوند است که کشور را به سمت‌وسوی ظهور نزدیک می‌کند.

بیشتر بخوانید

تحقق شعار سال در گروی نقش آفرینی کارگران و کارفرمایان

امام جمعه شهرکرد به حرکت اخیر دانشجویان جهان در محکومیت جنایات اخیر رژیم اشغالگر صهیونیستی اشاره کرد و گفت: حوادث اخیر دانشگاه‌های اروپا و آمریکا نشان‌دهنده حاکم شدن نگاه سیاسی در این مجموعه‌ها است، دانشجویان دانشگاه‌های اروپا و آمریکا سیاسی نبودند، اما امروز معارف اسلام و انقلاب اسلامی ایران در این دانشگاه‌ها نفوذ کرده است.

وی با اشاره به پایه‌گذاری انقلاب اسلامی ایران در ۴۵ سال قبل از سوی امام خمینی (ره) افزود: اکنون صدور انقلاب اسلامی ایران به درون آمریکا از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی به‌شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • جزئیات دستگیری اعضای چند تیم تروریستی توسط اطلاعات سپاه
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • تیم‌های تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در استان کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • چندین تیم تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان (عج)
  • لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی
  • کارفرمایان از هرگونه تکبر در برابر کارگران خودداری و دوری کنند