Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@12:34:00 GMT

16 راه مسدود در خراسان رضوی بازگشایی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۴۷۲۵

16 راه مسدود در خراسان رضوی بازگشایی شد

مشهد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: ازصبح دیروز دوشنبه 26 فروردین ماه تاکنون 14 راه روستایی و دو جاده فرعی در نقاط مختلف این استان که بر اثر سیلابهای اخیر بسته شده بود با تلاش راهداران بازگشایی شد.

ابراهیم نصری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: راههای فرعی بردسکن - شهر آباد در حوزه شهرستان بردسکن و جاده نیشابور- کاشمر که در هر دو شهرستان نیشابور و کاشمر بسته شده بود هم اکنون بازگشایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: راه 14 روستا در شهرستانهای کلات، بجستان، گناباد، تربت جام و فریمان نیز بازگشایی شد که در این میان شهرستان کلات بیشترین سهم بازگشایی راه را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر36 راه روستایی استان بر اثر سیل و روان آب بسته است که از این بین شهرستانهای کلات با 9 و فریمان با چهار راه روستایی مسدود بیشترین سهم را دارا هستند.
نصری افزود: دیگر راههای روستایی نیز در شهرستانهای درگز، سبزوار، فریمان، سرخس، تایباد، گناباد، کاشمر، جوین و بردسکن بسته است.
وی ادامه داد: راههای فرعی بردسکن - درونه در شهرستان بردسکن، رباط سنگ - کدکن در تربت حیدریه و کلات - درگز در محدوده شهرستان کلات هم دچار سیلاب و آبگرفتگی شده و بسته است.
مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر بارش پراکنده باران در راههای شهرستان بجستان گزارش شده است و تردد در سایر محورهای ارتباطی استان بدون بارش و لغزندگی در جریان است.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی سامانه بارشی که از شنبه گذشته موجب بارشهای سیل آسا در این استان شد تا عصر امروز از خراسان رضوی خارج می شود.
خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر جاده دارد که شش هزار و 423 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر آن راه روستایی است.
بارندگی شدید در این مدت موجب جریان سیل در شهرستانهای کلات، درگز و سرخس واقع در شمال، بجستان در جنوب و خلیل آباد و بردسکن در جنوب غرب خراسان رضوی و خساراتی در این مناطق شده است.
شدیدترین این خسارتها مربوط به شهر کلات بخاطر آبگرفتگی دهها منزل مسکونی است که منجر به صدور تخلیه یکی از محلات آن شد.
سه جاده فرعی و 28 راه روستایی در این استان بر اثر سیلاب مسدود شده است که 9 راه روستایی از این تعداد در کلات و بقیه در شهرستانهای بجستان، تربت جام، صالح آباد، خلیل آباد، جوین، درگز، باخرز، سرخس، تایباد، فریمان و بردسکن واقع است.
همچنین 12 نقطه در سطح شهر سبزوار واقع در غرب خراسان رضوی دچار فرونشست و چهار روستای در معرض خطر سیل در شهرستانهای خلیل آباد و بردسکن در جنوب غرب و تربت حیدریه و بجستان در جنوب این استان از جمعیت تخلیه شده اند.
از روز گذشته تاکنون 233 مورد آبگرفتگی معابر و منازل در شهرستانهای کلات، بردسکن، خلیل آباد، بجستان، مشهد و سرخس رخ داده، برق هشت روستا در شهرستانهای بردسکن، سرخس و کدکن تربت حیدریه و آب 20 روستا در شهرستانهای کلات، سرخس، نیشابور و قوچان نیز قطع شده است.
در پی تداوم بارش شدید هفت سد نیز در خراسان رضوی سرریز شده و چهار سد دیگر در آستانه سرریز قرار گرفته اند. هشت رودخانه نیز در نقاط مختلف استان بخاطر حجم بارشهای شدید سیلابی شده اند. با این وجود بخاطر تمهیدات و اقدامات پیشگیرانه دستگاههای مسئول و نظارت مستقیم استاندار خراسان رضوی و دیگر مدیران استانی تاکنون سیل در این خطه خسارت جانی نداشته است.
1922/3221

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سيل 98 بازگشايي راهها خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۴۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارندگی به برخی جاده‌های استان بوشهر/ یک محور مسدود است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه مسیرهای روستایی در شهرستان دشتی که در پی بارندگی دچار انسداد شده بود، با فروکش کردن رودخانه‌های محلی، بازگشایی شد، هرچند به رویه برخی جاده‌ها خسارت وارد شد که راهداران پیگیر ترمیم آن هستند.

اخترشناس افزود: تنها محور فرعی شیرینو کنگان به گله دار در استان فارس به دلیل ریزش ترانشه ها مسدود است که ۱۳ نیروی راهداری با هفت دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در تلاش برای رفع خطر و بازگشایی این جاده هستند.

وی یادآور شد: سایر محورهای استان باز و نیروهای راهداری با تمام توان عملیات هدایت آب‌های سطحی، رفع آب گرفتگی و پاکسازی سطح محورها را انجام داده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به هشدار هواشناسی درباره نفوذ یک سامانه بارشی طی روز سه‌شنبه خاطرنشان کرد: کاربران جاده‌ای می‌توانند از طریق تماس با شماره ۱۴۱ یا مشاهده سایت اینترنتی در جریان آخرین وضعیت راه‌های استان و کشور قرار بگیرند.

کد خبر 6097644

دیگر خبرها

  • خسارت بارندگی به برخی جاده‌های استان بوشهر/ یک محور مسدود است
  • بازگشایی مسیر‌های جاده‌ای مسدود خراسان رضوی
  • مسیرهای جاده‌ای مسدود خراسان رضوی بازگشایی شده است
  • انسداد ۲ محور روستایی در فیروزه براثر سیلاب
  • سیلاب محور بردسکن به طبس را مسدود کرد
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • سیل برخی از راه‌های روستایی و فرعی را مسدود کرد
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور