Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-05@03:06:43 GMT

حفتر مانع گفت‌وگوهای ملی در لیبی است

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۴۷۸۰

حفتر مانع گفت‌وگوهای ملی در لیبی است

وزیر خارجه قطر، «خلیفه حفتر» فرمانده شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» را به کارشکنی در برابر گفت‌وگوهای ملی در لیبی متهم کرد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر به حوادث لیبی واکنش نشان داد و علیه «خلیفه حفتر» که مورد حمایت عربستان سعودی و امارات است، موضع گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمد آل ثانی امروز سه‌شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «رفتارهای شبه‌نظامیان به رهبری حفتر در لیبی در درجه اول مانع تلاش‌‌های بین‌المللی برای تحقق گفت‌وگوی ملی است».

آل ثانی از کسانی که در تشدید درگیری‌ها و حوادث لیبی دست دارند، خواست که «به خطرات درگیری‌ها و تشدید حملات آگاه بوده و مصلحت ملت لیبی را در اولویت قرار دهند».

وزیر خارجه قطر روز دوشنبه (دیروز) نیز در رُم با نخست‌وزیر ایتالیا دیدار و بر اهمیت هماهنگی بین‌المللی برای حمایت از صلح و ثبات در لیبی تأکید کرد.

پیش از این «احمد المسماری» سخنگوی «ارتش ملی لیبی»، قطر و ترکیه را به حمایت از دولت وفاق ملی و شبه‌نظامیان در طرابلس متهم کرده و گفته بود ترکیه عناصر تروریستی «جبهه النصره» سابق در سوریه را به لیبی منتقل می‌کند.

لیبی از حدود دو هفته پیش به دنبال حمله شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» به فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» به پایتخت (طرابلس) و مقر دولت وفاق ملی، به صحنه درگیری تبدیل شده است.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی تلفات درگیری‌ها در لیبی به ۱۴۷ کشته و ۶۱۴ زخمی رسیده است و با این حال «احمد المسماری» سخنگوی «ارتش ملی لیبی» می‌گوید که عملیات نظامی در طرابلس ادامه می‌یابد.

وی گفته که «ارتش لیبی»، انبارهای سلاح متعلق به شبه‌نظامیان طرابلس را بمباران کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزیر خارجه قطر خلیفه حفتر شبه نظامیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۴۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دارایی نتانیاهو خواستار برکناری دو مقام اسرائیلی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا باز خبرگزاری «سما» فلسطین، اسموتریچ تصریح کرد: از نتانیاهو می‌خواهم که یوآو گالانت وزیر دفاع و «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش را برکنار کند.

درخواست وزیر دارایی صهیونیست‌ها برای برکناری گالانت و هالیوی همزمان با آن روی می‌دهد که اختلافات میان مقامات ارشد دستگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی و در رأس آنها گالانت و هالیوی با نتانیاهو بر سر جنگ در غزه تشدید شده است.

روزنامه یدیعوت آحارنوت در گزارشی در این باره نوشت: سران دستگاه‌های اطلاعاتی خواستار تصمیم‌گیری نهایی نتانیاهو درباره پنج موضوع استراتژیک هستند که به باور آنها برای پایان دادن به جنگ با نوار غزه و رویارویی با حزب الله، ضروری است، اما آنها بر این باورند که نتانیاهو از تصمیم گیری در این باره جلوگیری می کند و در نتیجه ارتش اسرائیل را از اقدام به نحوی که منجر به تحقق اهداف جنگ شود، منع می‌کند.

این روزنامه صهیونیستی، اختلاف کنونی را مشابه شکاف شدید میان مقامات نظامی رژیم اشغالگر در آستانه جنگ شش روزه ژوئن ۱۹۶۷ یعنی سه روز پیش از حمله پیش دستانه این رژیم به نیروی هوایی کشورهای عربی دانست.
ارتش رژیم صهیونیستی از نخست وزیر و کابینه نظامی گسترده این رژیم خواستار تصمیم گیری درباره پنج موضوع شامل «اسرای صهیونیست»، «مرحله پس از جنگ در غزه»، «رفح»، «رویارویی نظامی اسرائیل و حزب الله» و «بودجه نهادهای اطلاعاتی و نظامی» تصمیم گیری کند.

دیگر خبرها

  • اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح
  • زخمی شدن یک نظامی صهیونیست در درگیری‌های طولکرم
  • پایان یورش بیش از ۱۲ ساعته نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم
  • پایان یورش بیش از ۱۲ ساعته نظامیان صهیونیست به شمال طولکرم+ فیلم
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است
  • تداوم درگیری میان مبارزان قسام و نیروهای اشغالگر در شمال طولکرم
  • وزیر دارایی نتانیاهو خواستار برکناری دو مقام اسرائیلی
  • انتصاب‌های جدید در ارتش رژیم صهیونیستی جنجال‌ساز شد