Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@23:45:19 GMT

هفتمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۴۸۶۸

هفتمین کنگره پیشگیری و درمان چاقی ایران با دیدگاهی نو به بخش مردمی در آذرماه سالجاری برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر فریدون عزیزی، رئیس کنگره در اولین جلسه کمیته علمی که به منظور برنامه ریزی برای محتوای علمی کنگره در این پژوهشکده برگزار شد، گفت: در کشور ما با وجود برنامه‌های مناسب در راستای مقابله با بیماری‌های غیرواگیر، طرح‌های عملیاتی گسترده و موفقی در قیاس با این شیوع رو به تزاید این گروه از بیماری‌ها، دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزی افزود: در برنامه هفتمین کنگره تلاش شده تا با جلب مشارکت نهادهای ذی مدخل و نیز تأثیرگذار در حوزه پیشگیری و شیوع چاقی، بتوان به یافتن سرنخهایی برای مسئولان اجرایی این سازمانها در جهت مقابله با این معضل اجتماعی دست یافت.

در بخش دیگری از این جلسه که با حضور اعضای هیئت علمی از تخصص‌های مختلف مرتبط با چاقی و نیز نمایندگان شهرداری تهران، دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، اداره کل سلامت وزارت آموزش پرورش، شورای سلامت صدا و سیما و معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، دکتر مجید ولی زاده، دبیر علمی کنگره، ضمن تقدیر از دبیران ادوار پیشین کنگره، اظهار کرد: با استفاده از تجارب دوره‌های قبل و نیز برنامه‌های معتبر مشابه اجرا شده در سایر نقاط دنیا، سرفصل‌های کنگره در این دوره تدوین و تلاش شده تا با استفاده از ظرفیت‌های موجود سایر نهادهای مؤثر، برنامه‌ای پربارتر و جامع‌تر را جهت استفاده گروه‌های مختلف مخاطب کنگره ارائه کنند.

وی همچنین از برنامه ریزی برای طراحی اپلیکیشن مخصوص کنگره خبر داد و گفت: با این اپلیکیشن می‌توان علاوه بر درج برنامه‌های کنگره و اسلایدها، نسبت به ثبت نام و هدایت و راهنمایی شرکت کنندگان نیز اقدام کرد.

در ادامه دکتر محمد هاشمی، دبیر اجرایی کنگره به ارائه برنامه اولیه کنگره پرداخت.

وی ضمن مطرح کردن الگوی کلی برنامه، ظرفیت انجام برنامه‌های علمی را با توجه به سالن‌های موجود، تشریح کرد.

دکتر هاشمی ضمن مطرح کردن سرفصل عناوین برنامه‌ها، گفت: این کنگره با پنج سخنرانی جامع و ۱۶ نشست علمی شامل سمپوزیوم، پنل و کارگاه برگزار می‌شود.

در این جلسه، زهرا مفاخر، دبیر شورای سلامت صدا و سیما نیز خواستار تدوین پروژه‌های مردمی در راستای تولید محتوا برای ارائه به برنامه سازان سازمان صدا و سیما به عنوان خروجی کنگره برای مردم و در راستای ارتقای مهارت شد.

همچنین دکتر عباسعلی عباسی، به نمایندگی از اداره کل سلامت شهرداری در این جلسه حضور داشت و ضمن یادآوری اقدامات شهرداری در این حوزه و کانون‌های فعال در حال حاضر، جهت شرکت در برنامه‌های مردمی اعلام آمادگی کرد.

طبق اعلام پژوهشکده غدد درون ریز و متابولیسم، با توجه به برگزاری کنگره در سالن‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کمیته اجرایی کنگره درصدد است این بار با همکاری کانون و سایر نهادهای مؤثر نظیر صدا و سیما، شهرداری تهران و وزارت آموزش و پرورش، برنامه‌های فرهنگی متنوعی را با هدف ارتقای آگاهی مردم به ویژه گروه کودک و نوجوان در خصوص مقوله چاقی و خطرات آن انجام دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چاقی و لاغری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۴۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری هشتمین کنگره علمی جشنواره خوارزمی در کاشان

هشتمین کنگره علمی‌پژوهشی دانش‌آموزی جشنواره خوارزمی با ارائه دستاوردهای پژوهشی در کاشان برگزار شد.

به گزارش، خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حمزه چاوشی، دبیر علمی کنگره ملی خوارزمی، اظهار کرد: هشتمین کنگره علمی-پژوهشی دانش آموزی جشنواره خوارزمی با ارائه دستاوردهای پژوهشی در کاشان برگزار شد.

وی افزود: این کنگره علمی-پژوهشی با حضور بیش از ۱۲۰ دانش‌آموز پسر برگزار شد و از بین ۵۵ طرح ارائه شده، پس از ۲ نوبت داوری، ۳۵ طرح پژوهشی در زمینه‌های مختلف علوم ریاضی-علوم تجربی و علوم انسانی برای حضور در کنگره انتخاب شد.

دبیر علمی کنگره ملی خوارزمی خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف شناسایی علایق و استعدادهای دانش‌آموزان و تقویت روحیه خود باوری و اعتماد به نفس و کار گروهی برگزار شد

چاوشی تصریح کرد: ساخت گلخانه هوشمند، ساخت دستگاه تولید نخ پلاستیکی، ساخت و بررسی دهان‌شویه گیاهی بر ضد باکتری استرپتوکوکوس موتانس، رنگ بری از پساب‌های کارخانجات نساجی کاشان، بررسی گیاه خارمریم بر شاخص‌های کبد چرب، ساخت ماشین هوشمند، تأثیر آموزش تفکر انتقادی بر خودکار آمدی تحصیلی و انگیزشی تحصیلی دانش آموزان متوسطه اول کاشان از جمله طرح‌های ارائه شده در این کنگره است.

وی اضافه کرد: طرح‌های بر گزیده این جشنواره به جشنواره طرح‌های پژوهشی مدارس سمپاد کشور معرفی می‌شوند.

به گزارش ایمنا؛ هشتمین کنگره علمی-پژوهشی خوارزمی با هدف شناسایی علایق و استعدادهای دانش آموزان در دوره اول متوسطه در دانشگاه آزاد اسلامی در دو قسمت سخنرانی و ارائه پوستر برگزار شد.

کد خبر 751106

دیگر خبرها

  • طب ایرانی می تواند در پیشگیری و درمان چاره ساز باشد
  • نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی برگزار می‌شود
  • برگزاری هشتمین کنگره علمی جشنواره خوارزمی در کاشان
  • برگزاری هفتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های تهران و روسیه
  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • کنگره در سال آینده بین المللی می‌شود
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران شد
  • بررسی ابعاد مختلف تروما در کنگره جراحان ایران
  • برگزاری دوازدهمین کنگره کشوری سوختگی
  • نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود