Web Analytics Made Easy - Statcounter

تقریظ رهبری بر کتاب «در کمین گل سرخ»، طرح «ناتوی عربی» اجرا نمی شود، بکارگیری ۳۰۳ فروند شناور در مناطق سیل زده، برنامه ریزی برای«معامله قرن»، رژه تمرینی جنگنده بمب افکن های نیروی هوایی ارتش از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۲۷ فروردین است.

به گزارش خبرگزاری شبستان،  تقریظ رهبری بر کتاب «در کمین گل سرخ»، طرح «ناتوی عربی» اجرا نمی شود، بکارگیری ۳۰۳ فروند شناور در مناطق سیل زده، برنامه ریزی برای«معامله قرن»، رژه تمرینی جنگنده بمب افکن های نیروی هوایی ارتش از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۲۷ فروردین ماه است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژه تمرینی جنگنده بمب افکن های نیروی هوایی ارتش بر فراز آسمان تهران

همزمان با بیست و نهمین فروردین روز بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران رژه جنگنده بمب افکن های نیروی هوایی ارتش برگزار شد.

 

این مراسم صبح امروز در پایگاه یکم شکاری شهید لشکری مهرآباد برگزار شد.

 

جبران خسارات سیل نیاز به هم افزایی ملی دارد

«پروانه مافی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سیل های اخیر در کشور گفت: میزان خسارت برآورد شده از حادثه سیل 35 هزار میلیارد است ‌البته خود استانداران و افرادی که در استان ها هستند گاهی بیشتر از این عدد را تخمین می زنند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: عدد این خسارت بالاست و دولت به تنهایی نمی تواند برای جبران آن اقدام کند. اگر کمک مردم و پویش های ملی نباشد، عملا سیل زده ها علاوه بر اینکه زندگی شان را از دست دادند روحیات و روان شان را نیز از دست می دهند.

 

وی تصریح کرد: مردمی که در مناطق سیل زده حضور دارند، کار و زندگی شان چه کشاورزی چه دامداری چه آبزی پروری و چه کارهای تولیدی باشد را از دست داده اند، خانه و زندگی و اثاثیه شان نیز از بین رفته است، از جایی که زندگی می کردند کنده شده اند و به جای دیگر رفته اند. مجموعه اینها آثار روانی شدیدی به آنها وارد کرده است.

 

پیوستن به FATF یک ضرورت است/مجمع تشخیص مصلحت نظام سریع تر تصمیم گیری کند

«مهرداد لاهوتی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد لزوم پیوستن کشور به FATF گفت: ما برای اینکه به اف ای تی اف بپیوندیم باید چهار لایحه را به تصویب می رساندیم که دو لایحه از این چهار لایحه به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسید اما دو لایحه پالرمو و CFT به دلیل ایرادات شورا و اصرار مجلس بر مصوبه اش به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

 

سخنگوی فراکسیون نمایندگان مستقلین اظهار داشت: مجمع تشخیص مصلحت نظام باید هرچه سریع تر در مورد این دو لایحه تصمیم گیری کند چرا که تصویب این لوایح و پیوستن ما به اFATF یک ضرورت برای کشور است.

 

وی ادامه داد: در شرایط فعلی پیوستن ما به FATF قطعا برای کشور لازم است، درست است دوستان مخالف آسیب هایی را که در مورد اینکه اگر به FATF بپیوندیم، مطرح می کنند و شاید این آسیب ها نیز وجود داشته باشند اما ما با حق شرط هایی که گذاشته ایم می توانیم این موارد را برطرف کنیم.

 

طرح «معامله قرن» منطقه را نا امن تر می کند

«محمد حسن آصفری» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان در خصوص اجرایی شدن طرح «معامله قرن» در بهار گفت: مطمئنا این طرح معامله قرن غیر از این که احساسات ملت های مسلمان را جریحه دار و جبهه مقاومت را نسبت به رفتارهای رژیم صهیونیستی متحدتر کند سود دیگری نخواهد داشت.

 

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که شعار «فلسطین از نهر تا بحر» قطعا باید برای مردم فلسطین اجرایی شود، افزود: هر تصمیمی که قرار است گرفته شود باید با نظر مردم این کشور باشد.

 

وی با یادآوری این نکته که مردم فلسطین باید در پای صندوق های رای تکلیف شان را روشن کنند، خاطرنشان کرد: هر گونه اقدام دیگران برای ملت فلسطین و معامله بدون نظر آن ها پذیرفته شدنی نیست و پایدار نخواهد بود.

 

برنامه ریزی تاریخی برای«معامله قرن»/نقش داماد ترامپ در اجرای این طرح

«مهدی مطهرنیا» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان در خصوص طرح «معامله قرن» گفت: این طرح براساس یک عملیات تعریف شده در خاورمیانه شکل گرفته بیشتر از آنکه یک طرح باشد خروجی طرح های گذشته آمریکا در منطقه و آوت کام آن محسوب می شود.

 

کارشناس سیاست خارجی با بیان این که آمریکا تلاش کرده تا از چالش های موجود در قرن 21 و بعد از فروپاشی شوروی استفاده کند و آن را استمرار بخشیده است، افزود: ایالات متحده از فرصت های پنهان در چالش های موجود در منطقه بهره برده تا حضور خود را در خاورمیانه مداوم کند. همانگونه که می بینید واشنگتن تنها یک پایگاه در منطقه ندارد بلکه پایگاه های متعدد با کاربری های گوناگون را در منطقه استقرار بخشیده است.

 

وی ادامه داد: ایالات متحده توانسته از چالش هایی چون «مرگ بر آمریکا» در ایران و آنچه که القاعده در عراق و افغانستان انجام داده یا آنچه که در سوریه بوده جهت استمرار حضور خود در منطقه استفاده کند.

 

بکارگیری ۳۰۳ فروند شناور در مناطق سیل زده

سردار سرتیپ پاسدار «علیرضا تنگسیری» در رابطه با آخرین اقدامات صورت‌ گرفته در بحران سیل اظهار کرد: از ابتدای شروع سیل نیروها در منطقه مستقر شدند و درگیر سیل شدیم و در مجموع دیگر مناطق 2، 3، 4 و پایگاه امامت نیز درگیر کرده و 4 محور سوسنگرد، حمیدیه و کارون و محور اصلی اهواز را تعریف کرده‌ایم.

 

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: در حال حاضر 303 فروند شناور که از این تعداد 107 بسیج دریایی است که اخیراً تشکیل شده و جوانان باغیرت داوطلب شدند و از این آمار 89 نفر از اهل‌ سنت هستند و از شهرهای جنوبی برای کمک به سیل‌زده‌ها آمدند.

 

وی عنوان کرد: یک بیمارستان صحرایی کامل در یادمان شهدای هویزه برپا شد که 11 تخصص در بیمارستان مستقر و  یک اورژانس سیار در روستای سیدسلمان که قبلاً زیر آب بوده نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند.

 

طرح «ناتوی عربی» اجرا نمی شود/جلسات مربوط به آن فقط جنگ روانی است

«عباسعلی منصوری آرانی» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان در خصوص خروج برخی از کشورها از ناتوی عربی گفت: ما در 40 سال گذشته شاهد بوده ایم که آمریکا تلاش کرده حساسیت هایی که جهان اسلام در بحث تجاوز رژیم صهیونیستی به سرزمین اسلامی داشته را کمرنگ کند.

 

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این که آمریکا می کوشد وحدت، همسویی و هم نظری جامعه اسلامی را درباره رژیم صهیونیستی  تحت الشعاع قرار دهد، افزود: لذا در همین راستا شاهد بوده ایم که آمریکا در مقاطع مختلف کشورهای عربی را علیه ایران تحریک کرده است.

 

وی ادامه داد: طرح تشکیل «ناتوی عربی» در همان راستا مطرح می شود و مبدع این طرح هم سه کشورحوزه خلیج فارس هستند اما در ناتوی عربی هم کاری به جز خرید سلاح آمریکا از سوی این سه کشور پیش نخواهد رفت.

 

منصوری آرانی خاطرنشان کرد: ترامپ ناتوی عربی را برای این مطرح می کند که دشمن اصلی جهان اسلام را که رژیم صهیونیستی است از اذهان مسلمانان پاک کند و برای کشورهای مسلمان دشمن فرضی به نام ایران را قرار دهد تا توجه به رژیم صهیونیستی از بین برود.

 

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «در کمین گل سرخ»

در مراسم هشتمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت که صبح امروز (سه‌شنبه) و در آستانه‌ی روز ارتش در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار شد، تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «در کمین گل سرخ» منتشر شد.

 

متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب -که روایتی از زندگی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و به قلم آقای محسن مؤمنی است- بدین شرح است:

«این نمونه‌ جالب و بیسابقه‌ئی است از گزارش جنگ در ضمن داستان شیرین زندگی یکی از شخصیتهای آن. آن را یکسره مطالعه کردم (تا ۸۴/۶/۷) زیبا و هنرمندانه نوشته شده است. با بسیاری از حوادث آن کاملاً آشنایم. البته بسیاری دیگر از حوادث آن دوران و نیز مطالب بسیاری از آنچه مربوط به این شهید عزیز است ناگفته مانده است. و این طبیعی است.
البته برجستگیهای شخصیت شهید صیاد شیرازی را در نوشته و کتاب به درستی نمیتوان نشان داد او حقاً نمونه‌ئی از یک ارتشی مومن و شجاع و فداکار بود. رحمت خدا بر او.»/

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم خبرگزاری شبستان مسابقات قرآن خسارت سیل کمک به سیل زدگان سپاه پاسداران سپاه خبرگزاری شبستان سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۵۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب

در آستانه برگزاری کنگره عظیم حج ابراهیمی مسئولان و کارگزاران حج و جمعی از زائران بیت‌الله الحرام کشورمان امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ با رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) دیدار کردند.

دیگر خبرها

  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در راه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • فیلم/ وظیفه حجاج در بیان رهبر انقلاب
  • تصاویر دیدار کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • انتشارات انقلاب اسلامی با ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر معظّم انقلاب در راه نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود
  • کتاب‌های تازه رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب