Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی خدادادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان ظهر امروز  در گفت و گو با خبرنگار برنا در اهواز اظهار کرد: از چهارم تا 23 فروردین ماه 123 هزار نفر از سیل زدگان خوزستان در اردوگاه ها به صورت اضطراری اسکان داده شدند.

او گفت: طی همین مدت ۱۷۰ هزار نفر از خدمات امدادی بهره مند و ۶ هزار و ۶۰۰ نفر هم به مناطق امن منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان افزود: همچنین بیش از ۳۰ هزار خانوار سیل زده تحت پوشش امداد رسانی هلال احمر قرار گرفتند.

خدادادی با اشاره به بر پایی ۹۰ اردوگاه اسکان اضطراری و موقت برای سیل زدگان، بیان کرد: تاکنون ۲۳۴ روستا در مناطق سیل زده خوزستان تخلیه شده است.

او با اشاره به نیازمندی های سیل زدگان، توضیح داد: آب آشامیدنی، شیرخشک، پوشاک، کنسرو، پتو، مواد شوینده و بهداشتی، اقلام بهداشتی زنان و کودکان و کیسه زباله مورد نیاز سیل‌زدگان خوزستانی است.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان توضیح داد: از چهارم تا 27 فروردین، شهرستان های بهبهان، لالی، گتوند، ایذه، شوشتر، باغملک، هفتکل، آبادان، شادگان، هویزه، رامهرمز، اندیمشک، اندیکا، باوی، مسجدسلیمان، دزفول، شوش، اهواز، دشت آزادگان و کارون متاثر از سیل شده اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در برخی از شهرستان ها، سیل فروکش کرده و در برخی از مناطق هنوز سیل و تبعات آن وجود دارد.

 به گفته خدادادی مناطقی از شهرستان های شوشتر، اهواز، دشت آزادگان، شوش، باوی، حمیدیه، کارون و شادگان به شدت متاثر از سیلاب اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوزستان ضمن اشاره به نوع و تعداد خودروهای به کار گرفته شده، اضافه کرد: 24 دستگاه آمبولانس، 72 خودروی پشتیبانی، 15 خودروی سواری، 11 دستگاه کامیون، هفت تریلی، 6 دستگاه مینی بوس، هفت فروند بالگرد و 44 فروند قایق در عملیات امدادرسانی مورد استفاده قرار گرفته است.

او درباره اقلام امدادی توزیع شده، بیان کرد: بیست و یک هزار و 641 دستگاه چادر امدادی، چهل و پنج هزار و 565 تخته پتو، بیست و نه هزار و 376 متر مربع موکت، 551 شعله والور، نه هزار و 949 کیلوگرم نایلون پوششی، 32 هزار بسته غذایی یک ماهه و 72 ساعته، یکصدو بیست و هفت هزار و 42 قوطی انواع کنسروجات، 70 هزار کیلوگرم اقلام معیشتی از قبیل روغن، حبوبات، برنج، نمک، چای، قند و شکر، 188 هزار قرص نان و 173 هزار بطری بزرگ آب معدنی، 13000 عدد گونی، 202 هزار وعده غذای گرم، بیست و شش هزار و 500 بسته بسکوییت، 25 هزار ست بهداشتی زنان و کودکان، 13 هزار تخته زیرانداز، 10 هزار قوطی مایع ظرفشویی و دستشویی، چهار هزار و 600 قالب صابون، دو هزار و 600 قوطی شیر خشک، سه هزار و 600 قوطی پودر لباس شویی، سه هزار ثوب البسه و اقلام دیگری از قبیل کلمن، گالن آب، مواد شوینده اقلام امدادی توزیع شده میان سیل زدگان در اردوگاه های اسکان اضطراری بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: مهدی ربیع

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هلال احمر خوزستان سیل زدگان اسکان اضطراری برنا خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۵۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به ۱۹ شهرستان درگیر با آبگرفتگی در فارس

ایسنا/فارس مدیرکل جمعیت هلال احمر استان فارس از امدادرسانی به ۱۹ شهرستان درگیر استان با آبگرفتگی در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه جاری خبر داد.

حسین درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این مطلب گفت: در بازه زمانی مذکور شهرستان‌های استهبان، بختگان، خرامه، خنج، داراب، سپیدان، فراشبند، فسا، قیروکارزین، مهر، نی‌ریز، کوه‌چنار، ارسنجان، بیضا، رستم، شیراز، مرودشت، ممسنی و گراش درگیر آبگرفتگی بودند که امدادگران هلال احمر خدمت‌رسانی کردند.

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی به ۱۳۲ خانوار کمک‌رسانی شد، شمار امدادرسانی را ۴۶۹ مورد اعلام کرد و گفت: ۱۰ مورد تخلیه آب منزل در این مدت داشتیم، اما نکته حائز اهمیت این است که این‌ها آمار کمک به آبگرفتگی بوده است نه سیل و سیلی در استان نداشتیم.

درویشی از فعالیت ۲۸ تیم عملیاتی در این اقدامات خبر داد و گفت: ۳۲ نفر کادر و ۶۴ نفر کادر با ۱۹ خودرو به امدادرسانی در سطح استان پرداختند.

مدیرکل جمعیت هلال احمر فارس همچنین برخی اقلام توزیع شده را طی بازه زمانی مذکور اعلام کرد و گفت: نایلون ۴۶۲ کیلو، پتو ۳۲ عدد، بسته غذایی ۷۲ ساعته ۱۰۲ عدد، کنسرویجات ۱۱۴ قوطی و... از جمله اقلام توزیع شده هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • امدادرسانی به بیش از ۲۰۰۰ نفر در بارندگی اخیر خوزستان
  • امداد رسانی به ۵۵ نفر حادثه دیده سیل و آب گرفتگی در خلخال
  • امدادرسانی به ۱۹ شهرستان درگیر با آبگرفتگی در فارس
  • خدمات رسانی جمعیت هلال‌احمر به حادثه دیدگان شهرک امام زاده ابراهیم
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه
  • امدادرسانی هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال احمر در خراسان‌جنوبی به سیل‌زدگان