Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-01@15:32:24 GMT

درخواست قطر برای اعمال تحریم تسلیحاتی علیه خلیفه حفتر

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۵۲۸۰

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، روزنامه ایتالیایی «لارپوپلیکا» امروز- سه‌شنبه- نوشت که «محمد عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه  قطر در مصاحبه با این روزنامه خواستار اعمال تحریم سلاح بر «خلیفه حفتر» فرمانده ارتش ملی لیبی و خروج نیروهایش از مناطقی شده است که در دوره اخیر بر آنها تسلط یافته است.  

این روزنامه به نقل از وزیر خارجه قطر نوشت که وی پس از ابلاغ همتای فرانسوی خود مبنی بر فعالیت پاریس برای برگزاری کنفرانسی در راستای منافع ملی در لیبی احساس خرسندی و رضایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدرت‌های منطقه از گروه‌های مختلفی که از زمان انقلاب ۲۰۱۱ و سرنگونی رژیم «معمر القذافی» دیکتاتور سابق لیبی برای تسلط بر این کشور با یکدیگر رقابت می‌کنند، حمایت کرده‌اند.

آل ثانی در پاسخ به پرسشی درباره راهکار توقف این جنگ گفت: «پایان این جنگ از طریق ممنوعیت کارآمد سلاح بر حفتر که در حقیقت کشورهای حامی وی در تأمین سلاح مدرن را از این کار منع می‌کند، امکان‌پذیر است». 

وی در ادامه تأکید کرد که عربستان،‌ امارات و مصر سه کشوری بودند که روابط با قطر را در سال ۲۰۱۷ به دلیل اختلاف منطقه‌ای قطع کردند. 

مصر و امارات از بزرگ‌ترین حامیان حفتر هستند که از طریق مبارزه با اسلام‌گرایان افراطی و مخالفان دیگر در شرق لیبی به جایگاه فعلی خود دست یافته است. 

مقام‌های شرقی لیبی مدعی هستند که قطر از رقیبان آنها یعنی گروه‌های با گرایش اسلامی در غرب لیبی حمایت می‌کند. 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خلیفه حفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۵۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را به صورت موقت کاهش داده است.

بنابراین، خزانه داری ایالات متحده اجازه معامله نفت، گاز و الوار با بانک‌های روسیه را صادر کرده است.

 این تصمیم موقت است و تا ۱ نوامبر ۲۰۲۴ معتبر است با این حال، احتمال تمدید آن وجود دارد.

کاهش تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه شامل بانک دولتی توسعه و امور اقتصادی خارجی، شرکت سهامی عام اوتکریتی، شرکت سهامی ساوکومبانک، سبربانک روسیه، بانک وی تی بی سهامی عام، آلفابانک، روسبانک سهامی عام، بانک زنیت، بانک سن پترزبورگ و بانک مرکزی فدراسیون روسیه می‌شود.

وزیر انرژی آمریکا اخیرا اعلام کرد دولت جو بایدن احتمال اعمال تحریم علیه کشور‌هایی که نفت روسیه را در بحبوحه جنگ اوکراین می‌خرند، منتفی ندانسته است، ولی درباره تاثیر این اقدام روی بازار‌های نفت دقت دارد.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین، آمریکا همراه با انگلیس و کانادا ممنوعیت‌هایی درباره خرید نفت روسیه اعمال کرده اند، ولی واشنگتن تحریم‌های ثانویه علیه کشور‌هایی وضع نکرده است که نفت مسکو را می‌خرند. این مدل تحریم اقدامی است که آمریکا علیه کشور‌هایی که نفت از ایران می‌خرند، اتخاذ کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • درخواست کیهان برای حمایت از «طرح نور»: با ۱۱۰ تماس بگیرید!
  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • کیهان: مردم با ۱۱۰ و ۱۹۷ تماس بگیرند و از طرح نور حمایت کنند
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه