Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@02:56:49 GMT

کلیات طرح تقویت جایگاه سپاه در برابر آمریکا تصویب شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۵۳۹۹

کلیات طرح تقویت جایگاه سپاه در برابر آمریکا تصویب شد

نمایندگان مجلس با کلیات طرح اقدام متقابل در برابر آمریکا در قبال اعلام سپاه به عنوان سازمان تروریستی موافقت کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه ۲۷ فروردین) مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح "اقدام متقابل در برابر اعلام نام سپاه پاسداران انقلاب به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا" با ۲۰۴ رأی موافق، ۲رأی مخالف و بدون رأی ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمال دهقانی فیروزآبادی از سوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح کلیات این طرح گفت: طرح دو فوریتی تقویت جایگاه سپاه علیه اقدامات آمریکا در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مورد بحث قرار گرفت و اصلاحاتی در عنوان و متن آن ایجاد شد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی افزود: طبق آیین نامه، کمیسیون فرصت ۳روزه برای بررسی این طرح داشت که جلساتی با حضور نمایندگانی از دستگاه ها و وزارتخانه‌های مختلف، مرکز پژوهش‌ها و کارشناسان و اعضای کمیسیون صورت گرفت و دو مبنا و محور برای ما در این خصوص اهمیت داشت؛ نخست تأمین منافع ملی و امنیتی کشور و دوم اصل مقابله به مثل.

وی ادامه داد: آنچه که در روابط بین‌الملل ضمانت اجرا است، اصل مقابله به مثل است لذا در همین راستا تغییراتی در عنوان اولیه طرح که صرفاً حمایت از سپاه بود، انجام شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران ابزارهای لازم برای مقابله به مثل را دارد و دولت جمهوری اسلامی ایران در این طرح مکلف شده در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی در راستای اقدام متقابل و مقابله به مثل عمل کند.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه وظایفی برای ستاد کل و نیروهای مسلح نیز در این طرح پیش‌بینی شده، تأکید کرد: در این طرح از سپاه به صورت ویژه حمایت شده و هیچ گونه اقدامی در جهت تضعیف سپاه نباید انجام شود ضمن آن که برای وزارت خارجه و قوه قضائیه نیز اقدامات متناسب پیش‌بینی شده است.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۵۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد

ایالت هاوائی به نخستین ایالتی تبدیل شد که در کنگره ایالتی خود قطعنامه‌ای در حمایت از آتش‌بس دائمی در غزه به تصویب رساند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مجلس نمایندگان و مجلس سنای ایالتی در هاوائی با تصویب قطعنامه‌ای از دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا خواسته‌اند در غزه آتش‌بس برقرار کند. هاوائی نخستین ایالتی در آمریکا است که چنین قطعنامه‌ای به تصویب رسانده است.

پیش از این در ماه مارس مجلس سنای هاوائی با 24 رأی موافق و یک رأی مخالف این قطعنامه را تصویب کرده بود. مجلس نمایندگان با 48 رأی موافق و 3 رأی مخالف این قطعنامه را روز جمعه به تصویب رساند. با آنکه هاوائی نخستین ایالتی است که اقدام به تصویب چنین قطعنامه‌ای می‌کند اما «اتاق دسترسی عمومی» کنگره ایالتی هاوائی به هافینگتون‌پست گفت که از قدرت لازم برای اجرایی کردن این قانون برخوردار نیست و این قطعنامه به امضای فرماندار نیاز ندارد.

طبق نوشته یاهونیوز، قانونگذاران ایالتی خواستار آن شده‌اند که جو بایدن برای برقراری آتش‌بس فوری و دائمی در غزه تلاش کند. علاوه بر این، قطعنامه مذکور خواستار آن شده که دولت بایدن در جهت ترک خصومت‌ها و تسهیل ورود کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه تلاش کند.

دولت جو بایدن در 207 روزی که از جنگ در غزه می‌گذرد از اصلی‌ترین موانع برقراری آتش‌بس دائمی در غزه بوده و تا کنون چند قطعنامه را در شورای امنیت سازمان ملل متحد در حمایت از آتش‌بس وتو کرده است. این در حالی است که از زمان آغاز جنگ در غزه بیش از 34 هزار نفر به شهادت رسیده و ده‌ها هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

روز 207 طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزهبایدن: با مصر و قطر درباره آتش بس غزه همکاری می‌کنیمرسانه عبری: جنگ غزه واردات خودرو را در اسرائیل فلج کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند
  • کمیسیون اروپا ممکن است تیک‌تاک را فیلتر کند
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد