Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:17:05 GMT

وضعیت انتقال تیپ ۴۰ ارتش به خارج از شهر اردبیل مشخص می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۵۴۷۳

وضعیت انتقال تیپ ۴۰ ارتش به خارج از شهر اردبیل مشخص می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمود سلیمانیان ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: سیاستگذاری‌های انجام پذیرفته انتقال پادگان تیپ ۴۰ متحرک هجومی پیاده ارتش از محدوده شهری بوده و با تصمیم مسئولان ارشد و تصمیم‌گیری‌های نهایی این اقدام عملیاتی خواهد شد.

به گفته وی برای انتقال تیپ ۴۰ ارتش از محدوده میدان ارتش و ایستگاه سرعین اردبیل به حومه شهر چند نقطه در نظر گرفته شده اما اتخاذ تصمیم نهایی به انجام کارهای کارشناسی بیشتری نیازمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده تیپ ۴۰ متحرک هجومی پیاده ارتش یادآور شد: با مصوب شدن تصمیم نهایی در خصوص چگونگی انتقال، اقدامات بعدی انجام خواهد پذیرفت.

اعزام گروه‌های جهادی و پزشکی ارتش به مناطق محروم

سلیمانیان به برنامه‌های در نظر گرفته شده در طول هفته ارتش نیز اشاره کرد و یادآور شد: با هماهنگی‌های انجام شده دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، تجدید و عهد پیمان با آرمان‌های انقلاب و شهدا، دیدار با خانواده شهیدان والامقام و جانبازان و ایثارگران دوران هشت سال دفاع مقدس و اجرایی کردن بخشی از طرح‌های مردم یاری در قالب اعزام گروه‌های پزشکی به مناطق محروم از برنامه‌های درنظر گرفته شده در هفته ارتش خواهد بود.

به گفته وی حضور نمایندگان تیپ در دانشگاه و مراکز آموزشی و رژه نیروهای مسلح با حداکثر انسجام از دیگر برنامه‌های هفته ارتش خواهد بود.

سلیمانیان یادآور شد: همزمان با ۲۹ فروردین روز گرامیداشت ارتش، رژه بزرگی از توانمندی و انسجام نیروها از ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح در میدان ارتش اردبیل برگزار خواهد شد.

ارتش و سپاه در کنار هم حافظ اقتدار کشور هستند

فرمانده تیپ ۴۰ متحرک هجومی پیاده ارتش یادآور شد: با توجه به اینکه کلیه اقدامات نظامی آمریکا در منطقه شکست خورده و هزینه‌های سنگینی را از این بابت متحمل شدند برای توجیه عدم دستیابی به اهداف خبیثانه و ظالمانه خود، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نشانه گرفتند.

به گفته وی قبل از انقلاب حضور ۳۰ هزار مستشار نظامی آمریکایی و کشورهای اروپایی در ارتش کشور باعث شده بود تا کنترل بسیاری از امور در دست گرفته شود اما بعد از انقلاب با روحیه استقلال طلبی و آزادی خواهی ساماندهی مناسبی انجام پذیرفته تا در ادامه بتوانیم در اسرع وقت در تأمین، تعمیر ادوات نظامی و بهره‌مندی مناسب از آن خودکفا شویم.

سلیمانیان اضافه کرد: در مقطعی از زمان که کشور قادر به تولید سیم خاردار نیز نبود، با خودباوری و اتکا به توان داخلی ادوات دفاعی آذرخش، صاعقه، طراحی و ساخت تانک‌های ذوالفقار یک و سه، صمصام، حیدر و ده‌ها سلاح و تجهیزات دفاعی دیگر توسط دلاورمردان کشورمان ساخته شود.

سلیمانیان ادامه داد: تمامی اهداف و برنامه‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط ارتش نیز پشتیبانی شده تا دوشادوش دیگر نیروهای مسلح در خدمت انقلاب بزرگ اسلامی و رهبر عظیم الشان انقلاب و تلاش برای تداوم مسیر استقلال و عزتمندانه کشور باشیم.

وی ادامه داد: ارتش از همان ابتدای انقلاب در کنار نیروهای مسلح در تمامی مرزها با گروه‌های ضدانقلاب جان‌فشانی کرده و ایثار و فداکاری ماندگاری را برای حفظ عزت و استقلال کشور به یادگار گذاشته است.

فرمانده تیپ ۴۰ متحرک هجومی پیاده ارتش متذکر شد: ایثار و فداکاری‌های انجام شده با ۵۰ هزار شهید و ۲۵۰ هزار جانباز و ۲۶ هزار آزاده سرافراز ارتشی همچنان ادامه داشته و در این مدت آموزش و ساماندهی دو و نیم میلیون پرسنل کادر و وظیفه برای حضور در مناطق مرزی و دفاع از کیان کشور نیز اجرایی شده است.

آمادگی کامل ارتش برای کمک‌رسانی در مناطق سیل زده

سلیمانیان در ادامه با ابراز همدردی با هموطنانمان در مناطق سیل زده، یادآور شد: ارتش نیز به مانند دیگر نیروهای امدادرسان کشور از تمامی ظرفیت و توانایی خود برای کاهش آلام خانوارهای خسارت دیده بهره خواهد گرفت.

فرمانده تیپ ۴۰ متحرک هجومی پیاده ارتش ادامه داد: در سیل اخیر شمال، غرب و جنوب کشور یگان‌های ارتش سریعاً با تشکیل قرارگاه مرکزی در منطقه حاضر شده و خدمات رسانی‌های خود را برای حمایت از مردم اجرایی کردند.

به گفته وی با برآوردهای انجام یافته نزدیک به ۱۰ هزار پرسنل وظیفه و پایور تحت فرماندهی نیروی زمینی کشور در منطقه خرم آباد و خوزستان حضور یافته و امدادرسانی و اقدامات مورد نظر در منطقه را برای کاهش آسیب‌ها انجام دادند.

کد خبر 4592622

منبع: مهر

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۵۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح

یک رسانه عبری زبان فاش کرد، امروز شنبه پنج بالگرد برای تخلیه نظامیان مجروح از غزه در آنجا به زمین نشستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند، امروز شنبه نیز ارتش اسرائیل در نوار غزه تلفات داده و مجبور شد با استفاده از 5 بالگرد نظامیان زمی خود را به بیمارستان منتقل کند.

این رسانه‌ها که اطلاعات خود را به نقل از بیانیه ارتش اسرائیل منتشر کردند، جزئیات بیشتری از نحوه و محل اصابت این نظامیان ارائه نکردند.

گفتنی است با وجودگذشت 211 روز از جنگ وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، مقاومت ملت فلسطین در مقابل این تهاجم همچنان ادامه دارد.

گفتنی است، رژیم صهیونیستی بایکوت رسانه ای ساختی علیه انتشار آمار واقعی تلفات خود در نوار غزه ایجاد کرده است.

هلاکت 2 نظامی اسرائیلی در مرکز نوار غزههلاکت و زخمی شدن 14 نظامی اسرائیلی در محور نتساریم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رزمایش اتمی روسیه با «تسلیحات غیر راهبردی»
  • آمار بالای حیوان گزیدگی در اردبیل
  • آخرین وضعیت خسارات حریق امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • قیمت گندم مشخص شد
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • وضعیت سهمیه‌های اروپایی لیگ برتر؛ منچستریونایتد و چلسی چه سرنوشتی دارند؟
  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • پیگیری وضعیت اقلام و تجهیزات منوریل در گمرکات کشور
  • وضعیت مهاجم استقلال برای همراهی تیمش مشخص شد
  • اعزام ۵ بالگرد اسرائیلی به غزه برای انتقال نظامیان مجروح