Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروی هوایی آمریکا از استقرار چند فروند جنگنده‌ اف-35 در پایگاه هوایی واقع در امارات با اهداف نامشخص خبر داده است.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یک رسانه صهیونیستی سه شنبه بعد از ظهر به وقت تهران از استقرار نخستین سری از جنگنده‌های رادار گریز «اف-35» نیروی هوایی آمریکا (USAF) در منطقه غرب آسیا خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 به نوشته روزنامه «جروزالم پست» در بیانیه مطبوعاتی نیروی هوایی آمریکا آماده است که چند فروند اف-35 ای لایتنینگ دوشنبه در پایگاه هوایی «الظفره» در امارات عربی متحده مستقر شدند. پایگاه هوایی الظفره فرودگاهی واقع در  شهر ابوظبی در امارات متحده عربی  ‌است.

 بر اساس این گزارش، همراه این جنگنده گروه پشتیبانی و پرسنل فنی هنگ هوایی 388 آمریکا نیز  وارد امارات شده‌اند.

ژنرال «دیوید ال گلدفین» فرمانده نیروی هوایی آمریکا  در این زمینه اظهار داشت: «جنگنده‌های اف-35 به کشور ما برابر هرگونه تهدیدی برتری می‌دهند.»


نمایی از پایگاه الظفره

 آمریکا پیشتر تعدادی جنگنده پیشرفته «اف-22 رپتور» خود را در منطقه مستقر کرده بود که سال گذشته آن‌ها را خارج ساخت و جنگنده‌های «اف-15 ایگل» جایگزین آن‌ها شدند و اینک اف-35 نیز به آن‌ها اضافه شده است.

این روزنامه در خاتمه ضمن اشاره به میل امارات در خرید این جنگنده‌های نسل پنجم مدعی شده که اف-35 قابلیت گریز از چنگال سامانه‌های موشکی «اس-300» و «اس-400» مستقر در برخی کشورهای منطقه چون سوریه را دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آمریکا اسرائیل امارات جنگنده آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۵۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد

در آیین گرامی داشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی بندرعباس، شال و بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش اعطا شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، در آیین گرامی‌داشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای در پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی بندرعباس و با حضور امیر سرتیپ دوم خلبان محسن حیدریان رئیس هیات پهلوانی و زورخانه‌ای ارتش، شال و بازوبند پهلوانی به امیر دریادار فرهاد فتاحی فرمانده ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعطا شد.

در این مراسم همچنین، مهدی دوستی استاندار هرمزگان، سردار جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان و سرهنگ خلبان اردشیر مقدم جانشین فرمانده پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی نیز شال و بازوبند پهلوانی دریافت کردند.

امیر خلبان محسن حیدریان فرمانده پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی در این مراسم، از شهدا به عنوان پهلوانان واقعی این آب و خاک یاد کرد که امروز کشور در سایه امنیت حاصل از رشادت و خون مطهر آنان بستری برای آرامش مردم است.

وی همچنین از همه رزمندگان غیور سپاه و ارتش و نیروی انتظامی نیز به عنوان دلاورانی یاد کرد که با مجاهدت و تأسی به شهدا، همواره دشمن را ناکام گذارده و امنیت ایران را تضمین کرده اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • خرید ۵۰۰ دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • اولین خلبانان اوکراینی برای آموزش اف-۱۶ وارد فرانسه شدند
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد