Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:29:15 GMT

کانکس های مناطق زلزله زده کرمانشاه جمع آوری می شود

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۷۰۲۶

کانکس های مناطق زلزله زده کرمانشاه جمع آوری می شود

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اعلام کرد: با همکاری مردم کانکس های تمام خسارت دیدگان زلزله که واحدهای مسکونی آنها نوسازی و به بهره برداری رسیده جمع آوری می شود.

جلیل بالایی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: به منظور ساماندهی محیط ، معبر و منظر شهری و فضای محیطی به مرور و متناسب با تکمیل و آماده سازی واحدهای مسکونی خسارت دیده کانکس ها جمع آوری می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: این اقدام در راستای عادی سازی محیط شهری از آثار زلزله ابتدا برای تمام واحدهای تعمیری که تسهیلات خود را دریافت کرده و حسب اعلام بنیاد مسکن استان واحد مسکونی آن ها تکمیل و به بهره برداری رسیده اجرایی می شود و سپس این روند متناسب با تکمیل و بهره برداری سایر واحدهای آسیب دیده تا زمان جمع آوری کلیه کانکس ها ادامه پیدا خواهد کرد.
بالایی ابراز امیدواری کرد با مشارکت و همراهی مردم امکان بازسازی معابر عمومی فضای سبز و بوستان های محلی پس از جمع آوری کانکس ها فراهم شود.

**اتمام عملیات ساخت 28 هزار واحد مسکونی زلزله زدگان
رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نیز، از اتمام ساخت 28 هزار واحد مسکونی زلزله زدگان که در جریان زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان 96 تخریب شده بود، خبر داد.
رضا خواجه ای در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع 36 هزار و 850 واحد احداثی، کار ساخت 28 هزار واحد به اتمام رسیده و ساخت مابقی واحدهای مسکونی شهری و روستایی در مناطق زلزله زده نیز در دست اقدام است.
وی اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان متولی بازسازی مناطق زلزله زده در استان کرمانشاه تاکنون عملیات تعمیر، مرمت و مقاوم سازی 65 هزار واحد مسکونی و تجاری را نیز به پایان رسانده است.
خواجه ای ادامه داد: تاکنون بازسازی در سطح روستاها 95 درصد و در سطح شهرهای زلزله زده استان 75 درصد پیش رفته و با همت و مشارکت مردم طبق برنامه ریزی تدوین شده، امید است پایان بازسازی در سطح شهرها تا پایان شهریورماه امسال به اتمام برسد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.
مسئولان ارشد استان گفته اند که همه واحدهای خسارت دیده روستایی و شهری را تا نیمه اول سال 98 تکمیل می کنند.
8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد زلزله 96 بازسازی جمع آوری کانکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۷۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان، داریوش محمودی عنوان کرد: در واحدهای بخار ۳۲۰ مگاواتی نیروگاه بندرعباس، سیستم مدیریت مشعل‌های بویلر یا BMS وظیفه کنترل مشعل‌ها، اجرای سکوئنس‌های عملیاتی و همچنین حفاظت بویلر را برعهده دارد و هر واحد بویلر دارای ۱۶ مشعل گاز و ۱۶ مشعل مازوت در چهار طبقه و چهار گوشه است و چهار مشعل گازوئیل نیز در زمان راه‌اندازی بویلر استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: با گذشت چند دهه از کارکرد، سیستم کنترلی BMS قدیمی، قابلیت خود را به میزان زیادی از دست داده و این امر سبب خروج واحدهای بخار شده بود، که هریک از این خروج‌ها، وقت زیادی را جهت راه‌اندازی مجدد واحد به خود اختصاص می‌داد و نیز هزینه‌های عدم تولید را در بر می‌گرفت.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اظهار کرد: با هدف افزایش قابلیت اطمینان نیروگاه مقرر شد، سیستم کنترل BMS واحد یک بخار با استفاده از سیستم PLC و با در نظر گرفتن استانداردهای نوین سیستم‌های کنترل و حفاظت نیروگاهی طراحی، ساخته و تعویض شود.

وی خاطرنشان کرد: طراحی، ساخت و نصب سیستم BMS نیروگاه بندرعباس به صورت پروژه تولید بار اول، در مدت‌زمان ۶ ماه، با صرفه‌ جویی ۲ میلیون دلاری و بومی سازی این سیستم با همکاری، طراحی و ارتقای تکنولوژی شرکت‌های دانش بنیان انجام شد.

محمودی تصریح کرد: نوسازی سیستم کنترل BMS دیگر واحدهای بخار، اصلاح تجهیزات معیوب در بخش فیلد، نوسازی حلقه‌های کنترل آنالوگ واحد یک بخار و خودکار نمودن سیستم کنترل احتراق این واحد، نوسازی حلقه‌های کنترل آنالوگ دیگر واحدهای بخار، نوسازی دیگر سیستم‌های کنترل قدیمی واحدهای بخار و یکپارچه‌سازی سیستم‌های کنترل هر واحد به‌منظور تحقق سیستم کنترل DCS بومی نیروگاه بندرعباس، از برنامه‌های آینده این شرکت در جهت افزایش راندمان و رفع موانع تولید است.

کد خبر 6097981

دیگر خبرها

  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سیستم کنترلی واحد یک بخار نیروگاه بندرعباس نوسازی شد
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • جنگ و زلزله؛ بلایایی که تاب‌آوری کشورها را به‌خطرمی‌اندازند
  • حکایتی دیگر از مشکلات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن
  • ببینید | قیمت‌های عجیب واحدهای مسکونی در افغانستان
  • تخلیه آب از ۱۳۰ منزل مسکونی در استان اصفهان