Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@10:00:41 GMT

هواوی: هنوز با آمریکا مذاکره نکردیم!

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۷۱۵۷

به گزارش ایسنا، چندی پیش گزارش‌های متعددی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد هوآوی تصمیم گرفته است برخلاف آنچه تمامی تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه فناوری انتظار دارند، چیپ‌ست مودم‌های ۵G خود را در اختیار شرکت آمریکایی اپل قرار دهد و بدین ترتیب ضربه بزرگ و مهلکی به اقدامات خصمانه و بازی سیاسی که دولت آمریکا علیه این غول تکنولوژی چینی به راه انداخته‌اند وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا به تازگی کن هو، مدیر جایگزین هواوی اعلام کرده است که تاکنون در این خصوص با شرکت اپل مذاکره نکرده است.

اعلام این مقام ارشد هواوی می‌توانند بیانگر این حقیقت باشد که این شرکت چینی قصد داشته که چیپست مودم‌های شبکه اینترنت خود را در اختیار اپل قرار دهد. بنابراین گمانه زنی و گزارش‌های قبلی که در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شده بود، تا حد زیادی تأیید و اثبات شد.

این در حالی است که قبلاً نیز به نظر می‌رسید اپل منتظر تأمین کننده قبلی خود یعنی شرکت اینتل مانده تا چیپ‌ست مودم‌های اینترنت ۵G مورد نیاز گوشی‌های خود را تأمین کند که اخبار مرتبط با آن حاکی از آن است که ظاهراً اپل باید بدین منظور تا سال ۲۰۲۱ میلادی منتظر بماند. بنابراین بسیار محتمل به نظر می‌رسد که اپل به دنبال یافتن یک شرکت جایگزین برای تأمین تراشه‌های مودم مجهز به قابلیت پشتیبانی از اینترنت ۵G باشد.

بر اساس گزارش رویترز، سخنان این مقام ارشد هواوی در حالی رسانه‌ای شده است که رن ژانگ فی، مؤسس شرکت مذکور پیش‌تر به شبکه سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرده بود که هواوی با فروش چیپست های مودم اینترنت ۵G مشکلی ندارد و به این فکر اندیشیده است.

با اینکه نزدیک به یک سال است که رابطه میان شرکت چینی هوآوی و شرکت‌های آمریکایی تحت تأثیر سیاست‌های خصمانه و بازی‌های سیاسی دونالد ترامپ تیره و تار شده است، با این حال وی قصد دارد که چیپ ست‌های مودم ۵G خود را به اپل بفروشد تا بدین ترتیب بتواند این غول تکنولوژی آمریکایی را تبدیل به بزرگترین مشتری خود کرده و با این کار مشت بزرگی به دهان سیاستمداران آمریکایی که وضعیت درآمدزایی و سودآوری هواوی را نشانه گرفته‌اند، بزند.

با این اقدام هواوی سعی دارد که به تدریج جای تأمین کنندگان مودم‌های مورد نیاز اپل نظیر شرکت‌های کوالکام و اینتل را بگیرد و جا پای خود را در ایالات متحده آمریکا محکم کند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: طرح آبرسانی به روستای کهن دژ در غالب تحقق شعار دولت سیزدهم برای آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور، اجرا شد.
کریمی افزود: بهسازی و محوطه سازی یک دهنه چشمه، نصب اتاقک برق، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ همچنین نصب و راه اندازی سیستم گندزدایی آب شرب از جمله کار‌هایی است که در محل آبگیر انجام شده است.
وی ادامه داد: چهار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا، اجرای هزار ۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون سازی یک عدد مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز، نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور آب از دیگر اقداماتی است که در این روستا انجام شد.
مدیرعامل شرکت آبفا استان گفت:ا ین طرح با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی ارتش جمهوری اسلامی با بیش از ۵ میلیارد تومان هزینه اجرا شده است.

دیگر خبرها

  • چین هنوز سال‌ها از ایالات متحده عقب است
  • پیروزیمان غیرممکن شد/اصلا بازی نکردیم
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • اپل دوباره با اوپن‌ای‌آی سر میز مذاکره نشست
  • شکست جدید آمریکا برای مهار پیشرفت هواوی
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • امام جمعه تهران: مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد /وقتی می‌گوییم می‌زنیم محکم می‌زنیم /در مساله عفاف و حجاب دوقطبی شکل ندهید
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور