Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاملات چهارمین روز کاری هفته منتهی به سی‌ام فروردین‌ماه در فرابورس ایران با دادوستد یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون ورقه بهادار به پایان رسید که معامله‌گران، این حجم از مبادلات را در بیش از ۱۶۹ هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند و ارزش شش هزار میلیارد ریالی را به ثبت رساندند.

معاملات چهارمین روز کاری هفته منتهی به سی‌ام فروردین‌ماه در فرابورس ایران با دادوستد یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون ورقه بهادار به پایان رسید که معامله‌گران، این حجم از مبادلات را در بیش از ۱۶۹ هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند و ارزش شش هزار میلیارد ریالی را به ثبت رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «انرژی امروز» از بازار سرمایه، امروز سه‌شنبه ۲۷ فروردین‌ماه در پی دادوستد ۷۵۲ میلیون سهم به ارزش افزون بر دو هزار و ۵۶۸ میلیارد ریال در بازارهای اول و دوم، بیش از ۶۰ درصد از حجم و ۴۰ درصد از ارزش دادوستدهای کل بازارهای فرابورس به این دو بازار اختصاص یافت.

در این میان نماد «ذوب» در عین حال که در صدر جدول پربیننده‌ترین نمادها به چشم‌ می‌خورد، بیشترین حجم و ارزش مبادلاتی بازارهای اول و دوم را نیز در اختیار گرفت.

در بین نمادهای فرابورسی عنوان بیشترین افزایش قیمت به نماد «سمگا» از گروه هتل و رستوران رسید و پس از آن نماد «کرمان» از گروه انبوه‌سازی، املاک و مستغلات بیشترین رشد قیمتی را تجربه کرد. در سمت مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های دامداری تلیسه نمونه و داروسازی آوه سینا با بیشترین افت قیمتی در روز جاری روبه‌رو شدند.

از سوی دیگر شاخص کل فرابورس ایران با اهرم منفی ۲۲ واحدی از جانب نماد «مارون» و همچنین معاملات منفی در نمادهای «ذوب» و «دماوند» با ۳۸ واحد افت مواجه شد و در سطح دو هزار و ۴۵۷ واحدی قرار گرفت.

رصد بازار پایه حاکی از آن است که در سه تابلو معاملاتی این بازار بیش از ۴۳۵ میلیون سهم به ارزش افزون بر یک هزار و ۱۵۱ میلیارد ریال مورد دادوستد قرار گرفته است.

همچنین در بازار ابزارهای نوین مالی بیش از ۴۷ میلیون ورقه بهادار شامل اوراق بدهی، ETF و اوراق تسهیلات مسکن نقل‌وانتقال یافته که ارزشی بالغ بر دو هزار و ۲۹۱ میلیارد ریال را رقم زده است.

در این میان رصد دادوستد اوراق تسهیلات مسکن به صورت جداگانه حاکی از آن است که خریداران و فروشندگان این اوراق بیش از ۵۷ هزار ورقه به ارزش نزدیک به ۲۹ میلیارد ریال را مبادله کرده‌اند که در این میان بیشترین قیمت مربوط به امتیاز تسهیلات مسکن مهرماه ۹۵ است که امروز با ۵۴۵ هزار ریال خریدوفروش شد.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۷۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبودی در عرضه چای نداریم

رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از آرامش حاکم بر بازار برنج خبر داد و گفت:  قیمت کنونی هر کیلو برنج هاشمی در بنکداری‌ها به ۱۱۶ هزار تومان، برنج فجر  ۷۰ هزار تومان و شیرودی ۷۵ هزار تومان رسیده است.

به گفته او، هم اکنون کمبودی در عرضه اقلام اساسی همچون برنج و شکر نداریم و تنها در حوزه قیمت باید نظارت دقیق در بازار صورت بگیرد.

کنگری با بیان اینکه چای یکی از اقلام پرمصرف سبدخانوار محسوب می شود، افزود: علی رغم تغییر قیمت چای، این محصول به‌ وفور در بازار موجود است و کمبودی در این زمینه نداریم.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی ادامه داد: در بازار شکر برخی تولیدکنندگان و تجار به بهانه مالیات ارزش افزوده، قیمت را افزایش داده‌اند، به طوریکه قیمت شکر در بازار به ۴۰ هزار تومان رسیده است. همچنین تولیدکنندگان به دلیل شفاف نبودن موضوع ارزش افزوده برای کالا‌های اساسی چک ۱۰ درصدی دو ماهه از خریداران دریافت می‌کنند.

او افزود: تا زمانیکه عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی نداشته باشد، قیمت کالا با نوساناتی در بازار روبروست، در حالیکه با ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا، بازار ثبات دارد.

کنگری گفت: علی رغم وفور کالاهای اساسی همچون شکر، روغن و برنج در بازار، اما برخی تولیدکنندگان و تجار به بهانه تغییر نرخ مالیات ارزش افزوده سلیقه‌ای عمل می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاران این بازار بیشترین زیان را دیدند/ دلار به کانال ۵۰ هزار تومان باز می‌گردد؟
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • سهم سوغات، ۲۵درصد هزینه‌های زائران
  • کمبودی در عرضه چای نداریم