Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@06:07:05 GMT

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم معارفه شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۷۵۲۹

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم معارفه شد

به گزارش ایرنا، در این آیین از تلاش های محمدرضا طلایی رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی قم تقدیر و عباس پورمیدانی به عنوان رئیس جدید این سازمان معارفه شد.
رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی قم در این آیین گفت: براساس راهبرد ایجاد شده در این سازمان، توسعه کیفی محصولات ادامه می یابد و در این زمینه از ظرفیت تشکل ها، اتحادیه های صنفی و کشاورزان استان به شکل مطلوب استفاده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پورمیدانی بیان کرد: اهداف و چشم اندازهای جدید در سازمان جهاد کشاورزی قم تعیین شده و همه امکانات لازم با کمک کارشناسان و همیاری بهره برداران برای تحقق آن مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: همچنین افزایش سطح تولید و گسترش فرصت های شغلی در بخش کشاورزی قم با رعایت نحوه صحیح استفاده از سرمایه های طبیعی همچون آب و خاک در اولویت برنامه ها قرار می گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: تولید غذای سالم را در دستور کار قرار خواهیم داد و ظرفیت تولید استان در بخش گلخانه را به عنوان اقدامی در مسیر تحقق رونق تولید دنبال می کنیم.
رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی قم نیز در این آیین گفت: در سال های گذشته اقدام های بسیاری برای تحول در حوزه کشاورزی قم انجام شد که نمونه آن در تخصیص اعتبارات قابل توجه 400 میلیارد ریالی در حوزه مصارف آب بود.
طلایی با اشاره به اجرای طرح های تغییر الگوی کشت در قم، افزود: همچنین سطح گلخانه های استان نسبت به سال 93، بیش از سه برابر شد که این روند با ایجاد زیرساخت های ایجاد شده در سال های آینده با سرعت بیشتری ادامه می یابد.
وی بیان کرد: در طول پنج سال گذشته، سالانه 6 هزار هکتار طرح های نوین آبیاری در قم اجرا شد و با ادامه این روند در آینده نزدیک هیچ زمین کشاورزی در استان باقی نمی ماند که از روش های نوین برای آبیاری استفاده نکند.
وی ادامه داد: در این سال ها ساختار مرغداری ها و دامداری های استان تغییر قابل توجه پیدا کرد و از روش های سنتی به صنعتی ارتقا یافت.
طلایی گفت: کشاورزان، تشکل ها و اتحادیه های بسیاری خوبی در استان فعال هستند که در همه زمینه ها مدیران بخش سازمان جهاد کشاورزی را همراهی می کنند.
وی بیان کرد: همچنین نیروهای بسیار خوبی در مراکز خدمات سازمان جهاد کشاورزی قم مستقر هستند و به بهره برداران خدمت رسانی می کنند که می توانند در تحولات آینده این سازمان نقش تاثیرگذاری داشته باشند.
مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی قم نیز در این آیین گفت: مدیریت و مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی ایران، عرصه خدمت گذاری به مردم است و مسئولان برای تبدیل شدن به مدیر موفق باید مردمداری و همت برای حل مشکلات ایشان را اساس کار خود قرار دهند.
حجت الاسلام والمسلمین عباس خاک افزود: امروز رهبر معظم انقلاب برای حل مشکلات اقتصادی کشور به بخش کشاورزی نگاه ویژه ای دارند و همین موضوع باعث می شود مدیران این حوزه با روحیه جهادی وارد فعالیت شوند.
وی ادامه داد: همچنین لازم است علمای برجسته حوزه های علمیه نظرها و دیدگاه های دینی در بخش کشاورزی را به بهره برداران این عرصه ارائه کنند تا شاهد تحول بیش از پیش در زمینه تولیدات کشاورزی باشیم.
همچنین احمد قزاآنی به نمایندگی از کشاورزان استان در این آیین گفت: یکی از دوره های پررونق بخش کشاورزی قم در زمان ریاست محمدرضا طلایی شکل گرفت و سازمان جهاد کشاورزی قم به نحوی کارآمد متحول شد.
وی بیان کرد: استفاده از روش های نوین آبیاری، اجرای طرح تغییر الگوی کشت و سایر اقدام هایی که موجب شد درآمد کشاورز استان متحول شود از دیگر ویژگی های این دوره بود.
وی همچنین با اشاره به انتخاب عباس پورمیدانی به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاوری قم، افزود: وی یکی از نیروهای کارشناس و برجسته سازمان جهاد کشاورزی قم است که می تواند راه طی شده را به خوبی ادامه دهد.
صبح امروز در مراسمی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران وزرات جهاد کشاورزی؛ محمد رضا طلایی، رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان قم به ‌عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع این وزارتخانه معارفه شد.
عباس پورمیدانی رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی قم نیز پیش از این رئیس مرکز تحقیقات و آموزش جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان بود.
در بخش کشاورزی کل زمین های قابل کشت قم برابر 105 هزار و 730 هکتار است که این رقم 46 صدم درصد کل اراضی قابل کشت کشور می باشد؛ مجموع کشت سبز استان شامل 20 هزار هکتار باغ و 42 هزار هکتار زراعت شامل 17 هزار و 531 هکتار کشت جو، پنج هزار و 675 هکتار کشت گندم آبی، دو هزار و 346 هکتار کشت کلزا و بقیه سطح زیر کشت به محصولات یونجه، ذرت، پنبه و صیفی اختصاص یافته است.
میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر 746 هزار تن شامل 425 هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و 208 تن آبزیان و 320 هزار تن محصولات دامی است.
بیشتر بهره برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می دهند که طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395، قم دارای 127 روستا با جمعیت بالای 20 خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از 55 هزار و 865 تن است که در قالب 17 هزار و 385 خانوار زندگی می کنند.
7405/ 1175
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 بخش کشاورزی جهاد کشاورزی سرمایه قم معارفه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۷۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان با حضور رئیس کل داگستری استان فارس در کانون شهیدعسکری اداره آموزش وپرورش کازرون برگزار شد.

در این مراسم که با حضور مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد از خدمات حجت السلام مصطفی انصاری فرد تقدیر و دکتر محمد حسن اتحاد نژاد به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون معرفی شد.

دیگر خبرها

  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • هرس و تکریب نخلستان‌های استان بوشهر با ۹ میلیارد ریال
  • ثبت ۵۷۴ واحد پرورش طیور از قزوین در سامانه سماصط
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • مدیریت عوامل خسارت‌زا زنگ زرد گندم و سن غلات در فارس