Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@12:38:03 GMT

مجموعه شعر آیینی «یحیی» رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۷۸۷۱

مجموعه شعر آیینی «یحیی» رونمایی شد

به گزارش ایکنا؛ پنجمین مجموعه شعر آیینی با عنوان «یحیی» اثر سیدمحمدرضا برقعی، ۲۷ فروردین‌ماه با حضور محمدعلی مجاهدی، پدر شعر آیینی، اسماعیل آذر، استاد ادبیات فارسی، بیگی، محمد میرزایی، هادی جان فدایی و قاسم صرافان، از شعرای آیینی در خانه مهررضا برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، محمدعلی مجاهدی، پدر شعر آیینی و از اساتید محمدرضا برقعی به سخنرانی پرداخت و گفت: همان‌طور که توقع داشتم، اثر جدید آقای برقعی بهتر و وزین‌تر از آثار قبلی ارائه شد و این سیر تکاملی آثار این شاعر را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه این خط، خط فکری مشخصی است، اظهار کرد: قلمرو شعر آیینی، قلمرو پررمز و رازی است و با قلمرو مطلق شعر فارسی فرق می‌کند. ما در شعر آیینی با مقوله‌هایی بسیاری از جمله توحید، اخلاق، معرفت، عرفان، پایداری و استقامت، عزت نفس و مکارم اخلاق سروکار داریم.
مجاهدی گفت: وقتی به شعر ولایی که وسع وجودیش بسیار زیاد و فراتر از بی‌نهایت است، متصل می‌شویم، اقیانوس ناپیداکرانه عطش ما بیشتر می‌شود، خصوصا اگر توفیق خلوت‌هایی را داشته باشیم که در این خلوت‌ها ما و خدا باشیم، وقتی سکوت ما در خلوت، فریادهایی را در آینده نه چندان دور در وجود ما طنین‌انداز خواهد کرد.
وی با بیان اینکه امید است بتوانیم از هر لحظه عمرمان به بهترین وجه استفاده کنیم، افزود: همین‌که انسان می تواند بنام اهل بیت(ع) اثری را بیافریند، مطمن باشد که مورد قبول واقع می‌شود و باید سعی کنید ارتباط خود را با این کانون‌های جاذبه معنوی بیشتر کنید، آن‌گاه مشاهده می‌کنید که حال و هوای فکری و رنگ زندگیتان عوض می‌شود و زندگی سبقه الهی و ولایی به خود می‌گیرد.
مجاهدی در پایان سخنان خود شعری در وصف درخت ارائه کرد.
در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام جواد محمدزمانی، شاعر آیینی کشور طی سخنانی، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و انتشار مجموعه شعر یحیی گفت: برقعی از شاعران جوان در عرصه شعر آیینی و غیرآیینی است که در عرصه‌های رشد شعر خدماتی نظیر برگزاری کنگره و محافل شعر و خدماتی در انجمن شعر و قصه قم داشته است.
وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی امروز درخت شعر آیینی بسیار پرثمر است، اظهار کرد: امید است در آینده شاهد شکوفایی بیشتر شاعران این عرصه باشیم.

تکمیل می‌شود...

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا یحیی برقعی شعر آیینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۷۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش با زمین مهربان باشیم به اجرا در آمد

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش «با زمین مهربان باشیم» به مناسبت هفته ملی زمین پاک از سوی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار آغاز شد.

بر این اساس شهروندان می‌توانند با ارسال عکس و فیلم از پاکسازی طبیعت و زمین به شماره تلفن ٠٩٠٢١٣١٤٧٦١و از طریق پیام رسان های بله، ایتا و روبیکا تا پایان روز ۱۴ اردیبهشت ماه در این پویش مشارکت کنند.

کد خبر 6087410 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • پرسپولیس قهرمان در تبریز؛ کریم باقری هم به تراکتور می‌رود؟
  • نخستین حلقه‌ مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر رونمایی شد
  • ویدیو/ چگونه عمر طولانی‌تری داشته باشیم؟
  • رونمایی از مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر
  • سردار رادان با اشاره به طرح نور: در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس تر از این ماموریت وجود ندارد/ 90 درصد تذکرگیرندگان رفتار و پوشش خود را اصلاح و با پلیس همکاری کرده‌اند/ پلیس در کنار طرح نور، از دیگر ماموریت‌های خود غافل نخواهد شد
  • احداث مجموعه ورزشی امامزاده یحیی
  • رونمایی از ترانه تیتراژ «هیس، هیچی نیس!» با پخش از شبکه امید
  • رونمایی از ترانه تیتراژ «هیس، هیچی نیس!»
  • احداث یک مجموعه ورزشی در محله امامزاده یحیی تا دهه فجر/ بازدید اهالی رسانه از بلدیه
  • پویش با زمین مهربان باشیم به اجرا در آمد