Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساسان عادلی رئیس انجمن سینما جوان لاهیجان عصر سه شنبه به ایرنا گفت: فیلم کوتاه مستند 14 دقیقه ای از علم بندی تا علم واچینی ساخته سعید شیروانی از تولیدات انجمن سینمای جوان لاهیجان به بخش مسابقه هشتمین جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین که در اردیبهشت ماه در شهر مذهبی قم برگزار شد، راه یافت .
وی خاطرنشان کرد: این فیلم کوتاه مستند پنجمین ساخته سعید شیروانی، از فیلمسازان فعال انجمن سینمای جوان لاهیجان است که پیش از این فیلم های کوتاه «توهم تلخ»، «مثل زندگی من» و «مهران و لاله» را ساخته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: موضوع این فیلم کوتاه مستند درباره مراسم علم بندی ماه محرم در روستای سلکابن از توابع اشکورات شهرستان رودسر در شرق استان گیلان است که از هفتم محرم آغاز می شود و روز عاشورا را در بر می گیرد.
عادلی یادآور شد: انجمن سینمای جوانان دفتر لاهیجان به عنوان مجری و زلیخا علیزاده به عنوان پژوهشگر، مهدی آقاپور به عنوان دستیار تصویربردار و عکاس و علی شعبانی به عنوان گوینده متن از عوامل ساخت فیلم هستند.
وی یاداور شد: فیلم مستند از علم بندی تا علم واچینی پیش از این به بخش مسابقه پنجمین جشنواره استانی فیلم کوتاه سکانس حماسه مازندران نیز راه یافته بود.
عادلی تاکید کرد:جشنواره ملی نماز و نیایش به روایت دوربین با نگاه ژرف، عمیق و هنرمندانه به عبادت معبود، بررسی ابعاد بیکران معنوی نماز و نیایش در زندگی اجتماعی و اخلاق شهروندی و نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش سلامت اجتماعی شامل اعتیاد، طلاق، فضای مجازی، حاشیه نشینی و ... در سه بخش فیلم کوتاه ، فیلمنامه و عکس به صورت دو سالانه در قم برگزار می‌شود.
شهرستان لاهیجان با شش انجمن ادبی و هنری یکی از شهرستان های فعال در عرصه های فرهنگی و هنری است که انجمن سینما جوان آن با بیش از 31سال سابقه آموزش عکاسان و فیلم سازان شرق گیلان را برعهده دارد.
6029/2007
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اعتیاد ساخت فیلم طلاق فرهنگی و هنری قم 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۷۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، رئیس حوزه هنری استان چهارمحال وبختیاری گفت : از ۱۴ اثر حاضر در پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، ۲ نمایش از آثار تولیدی دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری استان نیز حضور دارند.

احسان قائدی افزود : پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و با مشارکت شرکت سنگ‌آهن بافق از ۱۸تا ۲۱ اردیبهشت‌ در شهرستان بافق استان یزد برگزار خواهد شد.

به گفته وی : نمایش «لیلا» به نویسندگی محمد پورجعفری و کارگردانی فاطمه جعفری از مسجد صاحب الزمان گوجان شهرستان فارسان و نمایش «گیلدا» به نویسندگی علی میرزاعمادی و کارگردانی مرضیه نفر سفیددشتی از مسجد جامع شهر سفید دشت شهرستان بروجن دو اثر راه یافته به این جشنواره هستند.

رئیس حوزه هنری استان گفت : بیش از ۴۵ گروه نمایشی در سراسر استان مورد حمایت دفتر تئاتر مردمی بچه های مسجد حوزه هنری هستند که ۳۳ گروه از این گروه ها در همایش استانی تئاتر بچه های مسجد شرکت کرده اند.

گفتنی است، پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898999

دیگر خبرها

  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود/ از کمدی تا آخرالزمان
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • فرار «فیلم‌جُستار» از هر تعریف و قاعده
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد
  • انتشار پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • تولید چهار فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد