Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اردبيل- ايرنا- رييس سازمان جهاد کشاورزي استان اردبيل اعلام کرد: امسال با بهره برداري از طرح هاي آبياري مدرن در سطح استان، 10 هزار شغل جديد در بخش کشاورزي اين استان ايجاد مي شود.

به گزارش ايرنا، خليل نيکشاد روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: اين ميزان اشتغال آفريني با بهره برداري از سه طرح مهم آبياري مدرن در 45 هزار هکتار از اراضي ديم استان در سال جاري محقق مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: با افزوده شدن اين ميزان سطح کشت آبي به اراضي کشاورزي و با بهره برداري از شيوه هاي نوين کشت محصولات در اراضي مجهز به سامانه هاي آبياري مدرن، تحول بزرگي در عرصه کشاورزي استان اردبيل اتفاق مي افتد.
وي اضافه شدن اين ميزان سطح کشت ابي به مجموع اراضي مجهز به سامانه هاي آبياري مدرن استان اردبيل را موجب افزايش بيش از يک ميليون تني ميزان توليد محصولات کشاورزي در اين استان اعلام کرد.
رييس سازمان جهاد کشاورزي استان اردبيل همچنين گفت: طرح آبياري شبکه پاياب سد خداآفرين در دشت مغان در 36 هزار و 700 هکتار در دست اجراست و بالاي 90 درصد پيشرفت فيزيکي دارد که به زودي با حضور مقامات کشوري بهره برداري مي شود.
وي افزود: اين طرح در چهار ناحيه عمراني و در اراضي ملي در دست اجراست و تاکنون پنج هزار و 200 هکتار از اين اراضي از طريق کميسيون کشاورزي و هيات هفت نفره واگذاري به شرکت هاي تعاوني توليدي کشاورزي و واجدان شرايط واگذار شده است.
نيکشاد بيان کرد: در اين اراضي واگذار شده، کشت پاييزه غلات انجام شده و در قسمتي از اين اراضي نيز باغات مدرن با آبياري قطره اي و مدرن احداث شده است.
او اضافه کرد: علاوه بر اين سامانه آبياري نوين در دو ناحيه عمراني ديگر استان در پاياب سد احمدبيگلو در مشگين شهر بيش از دو هزار هکتار و در منطقه قشلاق فتحعلي مغان نيز به مساحت سه هزار و 600 هکتار احداث شده و آماده بهره برداري است.
به گزارش ايرنا، استان اردبيل با سه دشت مهم اردبيل، مشگين شهر و مغان، داراي 780 هزار هکتار اراضي کشاورزي است که 225 هزار هکتار آن اراضي آبي، 515 هزار هکتار اراضي ديم و 38 هزار هکتار اراضي باغي مي باشد.
استان اردبيل 4.5 ميليون تن انواع محصولات زراعي، دامي و باغي توليد مي کند و در توليد 12 محصول حايز رتبه اول تا هشتم کشوري است.
محصولات کشاورزي توليدي استان اردبيل حدود چهار درصد مجموع توليدات کشاورزي ايران بوده و بيش از 29 درصد از توليد ناخالص استان متعلق به بخش کشاورزي اين استان است.
هم اکنون 120 هزار نفر در بخش کشاورزي استان اردبيل مشغول به کار هستند و بر اساس آمار، 33 درصد از مجموع افراد شاغل استان در بخش کشاورزي در امر توليد انواع محصولات مشارکت دارند.
1905/6016
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۸۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: سد «کنجانچم» هم اکنون ۳۵ میلیون متر مکعب آب ذخیره در مخزن دارد که عمدتاً از ورودی آب سامانه گرمسیری تأمین شده است.

«صادق علیمرادی» با حضور در ایسنا در این خصوص اظهار کرد: آبگیری اولیه این سد از دو سال پیش از محل روان آب‌های خود سد آغاز شده بود و از آذر ماه سال قبل با ورود آب سامانه گرمسیری به میزان ۳ متر مکعب بر ثانیه به سد، به منبع عظیمی برای زمین‌های کشاورزی دشت مهران تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری بخشی از این آب ذخیره را از طریق شبکه آبیاری کنجانچم به شبکه بزرگ آبیاری مهران تخصیص دادیم افزود: آب سد از طریق دریچه‌های کشاورزی برای ورود به شبکه‌های آبیاری رهاسازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام در خصوص شبکه‌های آبیاری استان نیز گفت: کل زمین‌های کشاورزی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری استان حدود ۸۶ هزار هکتار است و با بهره‌برداری از سامانه گرمسیری، ۱۸ هزار هکتار، به زمین‌های کشاورزی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری استان اضافه می شود.

انتهای پیام 
 

دیگر خبرها

  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند
  • یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی؛ گل یا پوچ
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری