Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - عضو هيات علمي دانشگاه تهران با اشاره به درس هاي سيل 98 براي مديريت سيلاب کشور، گفت: اصلاح آيين نامه بستر حريم رودخانه ها ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ايرنا، محمد ابراهيم بني حبيب عصر روز سه شنبه در نشست تخصصي مديريت سيلاب و اطلاعات مکاني بيان کرد: در اين سيل مديريت غافلگير شده بود و برنامه ريزي وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در مورد سيلاب خوزستان نيز گفت: ظرفيت سد هاي دز و کرخه در زمان بارش ها پر بود و باعث سيل شد بنابراين نياز است در اين حوضه براي سيلاب ها تا دوره بازگشت 25 ساله برنامه ريزي شود.
بني حبيب ادامه داد: در خوزستان سه رودخانه دز، کرخه و کارون جاري است و همچنين سه نقطه خروجي بهمنشير، اروند و هورالعظيم را دارد اما در زمان بارش هاي شديد 2 نقطه خروجي هورالعظيم و بهمنشير بسته شده بود.
وي افزود: سد سازي اشتباه روي رودخانه بهمنشير با هدف شيرين کردن آب باعث بسته شدن اين نقطه خروجي بود زيرا نگرش سيستمي وجود ندارد.
بني حبيب معتقد است: مهمترين نکته که به آن پرداخته نشده است هواشناسي بارش هاي تجمعي که صورت مي گيرد.
عضو هيات علمي دانشگاه تهران ادامه داد: از نظر فني در پيش بيني هواشناسي نبود قطعيت وجود دارد و نمي توان به آنها استناد کرد.نبود قطعيت در پيش بيني هواشناسي روش هاي تصميم گيري را تغيير مي دهد.
**9465**1601** 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۸۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و جاری شدن سیلاب ۴ نفر را در مرودشت اسیر مرگ کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی وقوع باران و راه افتادن سیلاب و پر شدن کانال‌های آب و سدهای این شهر و پرآب شدن رودخانه کر، ۴ نفر در نقاط مختلف مرودشت جان باختند.

ابتدا سرهنگ فرشید زینلی عصر یکشنبه بیان کرد: عصر ۱۴ اردیبهشت در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر غرق شدن ۳ نفر در کانال آب‌رسانی، بلافاصله مأموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که ۳ کودک در کنار کانال مشغول بازی بوده‌اند که به دلیل بی‌احتیاطی به درون آب سقوط و غرق می‌شوند.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه اجساد متوفیان توسط عوامل امدادی از آب خارج شد، با ابراز تأسف از این حادثه دلخراش، از خانواده‌ها خواست به منظور پیشگیری از وقوع چنین حوادث تلخی همواره مراقب فرزندان خود باشند.

در حادثه‌ای دیگر و در کامفیروز نیز پسر ۹ ساله ساکن شهر خانیمن کامفیروز جمعه حین توپ‌بازی در کنار رودخانه کر در تلاش برای بیرون آوردن توپ خود از درون رود کر به داخل رودخانه می‌افتد و آب وی را می‌برد.

بنا به اعلام مقامات محلی و درمانی پس از بیرون آوردن پیکر وی از آب، تیم درمانگاه و اورژانس کامفیروز در پی احیا ریوی وی برمی‌آید اما پسر ۹ ساله به دلیل افت شدید ضریب هوشی فوت می‌کند.

کد خبر 6097575

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • بارش باران و جاری شدن سیلاب ۴ نفر را در مرودشت اسیر مرگ کرد
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • ماده واحده «اصلاح ماده 4 آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی»
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن
  • اراضی رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شدند