Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@16:00:58 GMT

پیشرفت ملی نیازمند سیستم آموزشی کارآمد است

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۸۲۲۱

پیشرفت ملی نیازمند سیستم آموزشی کارآمد است

به گزارش شامگاه سه شنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، علی خاکی در جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان افزود: دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی استراتژیک برای کشور و مورد توجه ویژه نظام اسلامی است که در راس هیات امنای آن رئیس دولت قرار دارد.
وی ادامه داد: تقویت زیرساخت های آموزشی و نوسازی دانشگاه فرهنگیان در کشور اهمیت دارد و برای اجرای آن به همکاری بخش های مختلف نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول بیان داشت: برای رفع نیازها در 2 سطح اورژانسی و بلندمدت برنامه ریزی هایی از جمله طرح «صد سی» در نظر گرفته شد که می توان با حمایت مراکز استان ها و خیرین آن را اجرایی کرد.
خاکی تصریح کرد: توانمندسازی معلمان به عهده دانشگاه فرهنگیان است و یزد به عنوان قطب فرهنگی در بخش های مختلف می تواند به عنوان پایلوت( نمونه آزمایشی) در این زمینه عمل کند.
همچنین استاندار یزد به توان استان برای تبدیل به الگویی برای پرورش معلمان اشاره کرد و گفت: لازم است ظرفیت علمی و آموزشی استان در سطح ملی مورد توجه و حمایت ویژه قرار گیرد تا بتوانیم با رفع کمبودها، در جهت توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان قدم برداریم.
محمدعلی طالبی افزود: دانشگاه فرهنگیان به لحاظ سابقه درخشان در پرورش معلمان و از منظر برخورداری از جایگاه علمی ارزشمند، در استانی بهره مند از نیروی انسانی توانمند، با سابقه درخشان در حوزه آموزش و پرورش، بهره مند از الگوی صدر نشینی بیست و چند ساله در کنکور سراسری و توان علمی و دانشجو پذیری، می تواند به مرکزی برای پرورش معلمانی توانمند و نواندیش در کشور بدل شود.
استاندار یزد گفت: با توجه به این ظرفیت ها و سوابق، مناسب است تا دانشگاه فرهنگیان کشور توجه ویژه ای به مرکز یزد داشته باشد تا بتوانیم مطابق ظرفیت های فعلی، معلمان توانمند و آگاهی را در خدمت استان و کشور تربیت کنیم.
طالبی افزود: از سوی دیگر به لحاظ جایگاه و موقعیت جغرافیایی، یزد می تواند نقش ویژه ای در تربیت معلمان ایفا کند و در این راستا نگاه خاص دانشگاه فرهنگیان در سطح ملی می تواند مسئولان استانی را نیز برای حمایت از این دانشگاه، رفع کمبودها و قدم گذاشتن در مسیر توسعه آن ترغیب کند.
وی یادآورشد: بهبود شرایط و موقعیت واحد دانشگاهی پردیس فاطمه الزهرا(س) یزد، نیازمند توجه بیشتر است که مجموعه های موثر در این زمینه باید با تصمیم گیری مناسب و جدیت نسبت به حل آن اقدام نمایند و از سوی دیگر بهره گیری از زیرساخت های آموزشی موجود در استان برای حل این دغدغه ها باید در اولویت قرار گیرد.
استاندار یزد با تاکید بر لزوم پیگیری جدی مصوبات جلسه امروز و رفع مشکلات پردیس خواهران حداکثر تا مهرماه آینده گفت: در سال تحصیلی پیش رو نیز باید حداکثر ظرفیت دانشجو برای استان در نظر گرفته شود و امید است با همت بخش های مختلف، مشکلات این مجموعه دانشگاهی رفع تا شاهد حضور دانشجویانی از سراسر کشور در استان باشیم.
تصویب آیین نامه داخلی کمیته استانی هیات امنا دانشگاه فرهنگیان، پیگیری برای شناسایی مکان مناسب و انتقال پردیس فاطمه الزهرا (س) و اختصاص زمین مناسب در راستای اجرای طرح جامع معماری این دانشگاه مصوبات این جلسه بود.
هم‌اکنون یک هزار و 500 دانشجو معلم در 2 پردیس دانشگاه فرهنگیان یزد مشغول به تحصیل هستند.
در حال حاضر حدود 100 هزار دانشجو در 68 واحد دانشگاهی استان یزد تحصیل می‌کنند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
7536/ 2047/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آموزش و پرورش روابط عمومی زمین معلم نظام اسلامی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۸۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند

آیت الله سید احمد علم الهدی روز یکشنبه و در نشست با اعضای هیات رییسه دانشگاه فردوسی مشهد در محل این دانشگاه گفت: دانشگاه فردوسی مشهد دارای ذخایر علمی بسیاری است و یکی از دانشگاههای دارای برتری علمی در کشور است که توانسته افراد بزرگ و سرشناسی که در علوم تاثیر گذارند را در خود پرورش بدهد ولی متاسفانه در نشان دادن این عظمت علمی و استفاده از آن برای حل مسائل جامعه توجه ویژه ای صورت نگرفته است.

وی افزود:مردم و یا مسوولان دستگاه‌ها و نهادها قرار نیست به دنبال دانشگاه بیایند و به عبارتی این دانشگاه است که باید در ارتباط با جامعه نقش اثرگذار خود را ایفا کند.

وی ادامه داد: ظرفیت دانشگاه در اثرگذاری در حوزه های مختلف از جمله فناوری، معدن، علوم انسانی، تربیت جامعه و فرهنگ سازی در جامعه بسیار است ولی دانشگاه باید خود را در این زمینه ها به جامعه اثبات کنند تا مشتری برای داشته های دانشگاه پیدا شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: سرمایه گذاران به دنبال ایجاد بهره و منفعت برای خود هستند و شاید تجربه یک تکنسین را به دانش یک متخصص دانشگاهی ترحیح دهند و این در حالی است که باید دانشگاه توانایی خود را به جامعه هدف اثبات کنند تا آنان از دانش این مجموعه علمی بهره ببرند؛ متاسفانه این نکته در بیشتر دانشگاه های کشور مورد غفلت قرار گرفته است.

علم الهدی همچنین به نقش مسایل فرهنگی و توجه به موضوع جوانی جمعیت در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: ایجاد پردیس زندگی و خوابگاه متاهلی حرکت ارزشمندی است که می‌تواند در رونق ازدواج دانشجویی نقش بسزائی داشته باشد و البته باید به این موضوع توجه داشت که اگر امکان تغییر در احداث آن برای بهره مندی بیشتر دانشجویان وجود دارد، مورد توجه قرار گیرد.

بال قوی برای دولت سیزدهم

رییس دانشگاه فردوسی مشهد نیز در این نشست گفت: این دانشگاه سعی کرده است تا با حضور نیروهایی که نگاه نوآور به حل مسائل کشور دارند مسائل و مشکلات را حل کند و به عنوان یک بال قوی در دولت سیزدهم نقش آفرین باشند.

مسعود میرزایی افزود:دانشگاه فردوسی مشهد جزو دانشگاه‌های باسابقه و برتر کشور است و در عرصه های مختلف علمی اقدامات بسیاری انجام است و اکنون به حوزه علوم انسانی با نگاه اسلامی و تولید علم توجه بسیاری شده است تا امکان ایفای نقش های جدیدی در جامعه و کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: در طول فعالیت مدیریت جدید این دانشگاه سعی شد تا نیروهای انقلابی و متخصص که نسبت به این کشور دغدغه مند هستند، جذب دانشگاه شوند تا در نهایت، دانشگاه برای آینده کشور داشته‌های بسیاری ارائه کند و بر همین اساس باید، غفلت نسبت به حوزه علوم انسانی نیز کاسته شود.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که به آن توجه شده است، افزایش سرمایه اجتماعی در دانشگاه است و بر همین اساس، برخی از معوقات دانشگاهیان که مدت ها بر زمین مانده بود با رایزنی، کار جهادی و شبانه روزی پرداخت شد.

میرزایی افزود: می خواهیم دانشگاه فردوسی مشهد، یک دانشگاه تمدن ساز و الگو باشد تا بتواند نقش فعالی در سطح استان، کشور و حتی عرصه بین المللی، ایفا کند تا در توسعه و رونق کسب و کارها و یاری به حوزه اقتصاد دانش بنیان، موثر باشد.

رییس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: علم و دانش، مصدر عالم و شخصیت دهنده به آن هستند و اگر علم نورانی شود تمام مشتقات وابسته به آن نیز نورانی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهدی ایمانی مقدم افزود: علمی که منجر به اخلاص، عمل و بصیرت شود باعث می‌شود برکات به دانشگاه و جمع دانشگاهیان اضافه شود.

وی ادامه داد: همراه کردن علم با اخلاق باید در اسناد بالادستی دانشگاه مورد توجه قرار گیرد تا منجر به تحول محتوایی در دانشگاه شود و در این راستا، تحول در ارائه دروس معارف نیز باید مورد توجه باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ضرورت حفظ حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان و فرهنگیان
  • اژه‌ای: حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان باید حفظ شود
  • حرمت مراکز آموزشی، دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان، حتماً باید حفظ شود
  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • رضایت: ساماندهی برنامه‌های آموزشی در جهت اولویت و نیاز کشور است
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان
  • توان علمی دانشگاه فردوسی مشهد باید به حل مشکلات کمک کند