Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-02@08:21:06 GMT

شاعران به معنویت درونی خود اهمیت دهند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۸۷۷۳

شاعران به معنویت درونی خود اهمیت دهند

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، شامگاه ۲۷ فروردین ماه، در ششمین محفل شعر سالانه چکامه‌های رجب، اظهار کرد: امروز شاهدیم که در استان، جوانان در ادامه مسیر اساتید و شاعران قرار گرفته‌اند و آذربایجان غربی در بسیاری از عرصه‌ها در کشور سرآمد بوده و در فعالیت‌های قرآنی و شعر، استعدادهای بسیار درخشانی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: خداوند متعال، توانایی و شوق و ذوق را به شاعران اعطا نموده است و شاعران نیز باید از این توانایی و ذوق هنری خود در مسیر اهداف انقلاب اسلامی استفاده کنند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند که هرچه در قالب هنر باشد، بقا و ماندگاری آن بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: مبانی انقلاب اسلامی باید به وسیله شعر پایدار شده و باقی بماند.
وی خاطرنشان کرد: اگر به تاریخ انقلاب اسلامی بنگریم، خواهیم دید که برخی جان خود را فدا نموده و برخی قسمتی از بدن خود را فدا کرده‌اند و شاعران نیز می‌توانند با قلم و شعر خود راه آنان را ادامه دهند، معنویت و تعبد دو مساله بسیار مهم بوده و اگر ایمان در درون شاعر تجلی یابد، ناخودآگاه در اشعارش نیز تجلی خواهد یافت و شاعران باید به معنویت درونی خود بسیار اهمیت دهند، چراکه در این صورت اثرگذاری شعر آنان نیز بیشتر خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی یادآور شد: اهل بیت عصمت و طهارت نیز به شعر و شاعران بسیار اهمیت می‌دادند و حتی از اهل بیت نیز اشعاری نقل شده است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن شاعران امام جمعه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۸۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛ مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:ساعت ۱۹:۱۲ روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ در جاده مهاباد - ارومیه با مراجعه حضوری مصدومی ۱۲ ساله که به علت افتادن از روی موتور سیکلت دچار قطع عضو انگشت کوچک پا شده بود، نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات سه راهی دارلک مهاباد بلافاصله اقدامات لازم را انجام دادند.
 
وی افزود: بعد از انجام شستشو، کنترل خونریزی، فیکس کردن، قرار دادن کمپرس سرد برروی عضو قطع شده و سرم تراپی، مصدوم تحویل عوامل اورژانس شد.

دیگر خبرها

  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • دانش آموزان در دست معلمان امانت هستند
  • پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت روز معلم
  • نشست هیات مدیره شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • بهره‌مندی هرچه بیشتر از علم و پژوهش با برجسته‌سازی معنویت، نیاز پیش‌ِ روی ما به حساب می‌آید
  • کارگران ستون فقرات تولید ملی و اقتصاد ایران اسلامی هستند
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • با دقت در نحوه خوابیدن به خواسته‌های درونی خود پی ببرید