Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  روغنی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص ضرورت های رونق تولید تصریح کرد: مهمترین بحث در تولید بعد از نوسانات شدید نرخ ارز، تامین نقدینگی است. امروزه ۴ برابر سال گذشته نیاز به سرمایه در گردش واحدهای تولیدی افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وحدت و فرماندهی در اجرای قوانین برای تامین منابع بخش تولید کشور وجود ندارد. دولت دستور می‌دهد، اما بانک‌ها به هیچ وجه عمل نمی‌کنند.

روغنی اظهار کرد: برنامه‌های وزارت صمت ایده آل است، اما برای عبور از بحران نیاز به زیر ساخت‌هایی داریم.

این مقام مسئول بیان کرد: در شرایط امروز نمی‌توانیم به راحتی انتقال پول انجام دهیم  و به همین دلیل واحد‌های تولیدی مشکل مواد اولیه پیدا کرده اند. در این خصوص تصمیمات جدید بانک مرکزی اعلام شده که امیدواریم کارساز شود.

بیشتر بخوانید: زمینه توسعه و اشتغال واحدهای سرپا باید فراهم شود

وی ادامه داد:یکی دیگر از مشکلات اینست که دچار قوانین متعدد و متناقض هستیم. یکی از راه‌های مناسب در شرایط کنونی توسعه صادرات و ارزآوری است و ممنوعیت‌های صادرات به این هدف آسیب می‌زند. ورود به بازار‌های خارجی و ماندن در آن سخت است و این امر با بخشنامه‌های کوتاه مدت ممنوعین صادراتی، مشکل می‌شود.

 

زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت در ارتباط تلفنی در این خصوص تصریح کرد: با توجه به شعار امسال برنامه ریزی‌هایی برای ایجاد رونق تولید در وزارتخانه داشتیم که در ۷ محور اصلی تعیین شده است.

وی افزود: دوبحث در این مسیر مطرح است بعضی موارد در داخل وزارتخانه پیگیری می‌شود و دسته ای در سایر دستگاه‌ها باید مرتفع شود. در شرایط کنونی سیستم کشور باید سیستم رونق ساز باشد و هر سیاستی که دولت اخذ می کند، در اولویت اول  رونق تولیددر نظر گرفته شود و در واقع رونق تولید نقطه تنظیم همه وزارتخانه‌ها باید باشد.

این مقام مسئول با اشاره به محورهای اصلی رونق تولید گفت: توسعه صادرات غیرنفتی به ۱۵ کشور همسایه، توسعه تولید و ساخت داخل و برنامه های ویژه برای صنعت پوشاک و لوازم خانگی  از جمله این محورها به شمار می رود.

وی در خصوص تامین نقدینگی واحدهای تولیدی بیان کرد: این موضوع خارج از اختیارات ماست، اما مورد پیگیری ما قرار دارد. سال گذشته تنها ۲۸ درصد منابع بانکی به تولید آمده در حالیکه در قانون برنامه پنجم توسعه قید شده  بالای ۴۰ درصد منابع بانکی باید به تولید تزریق شود.

زرندی تاکید کرد: برای تحقق هدف رونق تولید باید مجموعه ای از عوامل مهیا شود ؛ هم تحریک تقاضا صورت گیرد و هم افزایش عرضه با تامین نقدینگی و مواد اولیه مورد نیاز تولید انجام گیرد.

وی افزود: اگر امسال دنبال تحول هستیم باید همه دست به دست هم دهیم. باید امسال از ظرفیت موفق‌ها استفاده کنیم.

معاون وزیر صمت گفت: سال ۹۷ شرایط سخت بود و مشکلاتی برای تولید به وجود آمد. امسال ساماندهی تصمیم گیری ها در دستور کار است  و به سمت ثبات در بخشنامه ها حرکت می کنیم اما در برخی موارد همچون پیاز، ممنوعیت صادرات به دلیل  تنظیم بازار داخل گریز ناپذیر بود.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۸۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه

تصویبنامه هیئت وزیران موضوع تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۳ توسط معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تصویب نامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ هیئت وزیران درخصوص «تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات مصرفی پزشکی مشمول ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۳» طی نامه شماره ۱۸۹۷۸ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر همین اساس، داروهای خارجی فاقد تولید داخل، مواد اولیه دارویی، تجهیزات و ملزومات پزشکی و مواد اولیه، قطعات ساخت، قطعات یدکی آنها به جز تجهیزات و ملزومات پزشکی با مصرف خانگی، پوست، مو و زیبایی و دندانپزشکی؛ تجهیزات پزشکی، مصرفی و توانبخشی مورد نیاز جانبازان و ایثارگران؛ شیرخشک رگولار / رژیمی، فراورده‌های متابولیک / غذای ویژه بیمارستانی و مواد اولیه آن‌ها؛ ملزومات دارویی شامل محلول چشمی و هیالورونیک اسید و مواد اولیه آنها در سال ۱۴۰۳ در فهرست اقلام سلامت محور مشمول ارز ترجیحی قرار گرفته‌اند.

در این بخشنامه تأکید شده است: اقلامی که تا پیش از این مصوبه، مشمول ارز ترجیحی بوده و کالای آن از گمرکات ترخیص شده و با قیمت مصوب و با تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به فروش رسیده‌اند، در صورتی که ارز خود را دریافت ننموده‌اند نیز مشمول دریافت ارز ترجیحی در سقف باقی مانده بودجه ارزی مصوب تفاهم نامه سه جابنه سال ۱۴۰۲ بابت تأمین ارز اقلام سلامت محور می‌باشند.

همچنین فهرست کالاهای اساسی کشاورزی مشمول دریافت ارز ترجیحی، موضوع بند الف تبصره ۴ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور بخش اول به شرح جدول پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، تعیین می‌شود.

منبع: تسنیم

کد خبر 748883

دیگر خبرها

  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • حضور ۸واحد تولیدی از قزوین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • زنگ آغاز پویش ملی دوشنبه‌های ورزش و کار در استان مرکزی نواخته شد
  • چه داروهایی ارز ترجیحی می‌گیرند؟ + بخشنامه
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود