Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - پادشاه اردن تاکید کرد که هیچ راه حلی برای موضوع فلسطین جز از طریق تشکیل دو کشور وجود ندارد، راه حلی که ایجاد کشور مستقل فلسطین را در مرزهای چهارم ژوئن 1967 به پایتختی قدس شرقی تضمین کند.

به گزارش سه شنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، عبدالله دوم در دیدار با شماری از نمایندگان مجلس این کشور گفت: اردن نخواهد پذیرفت که به دلیل مواضع اش در قبال مساله فلسطین و قدس تحت فشار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد که سفر اخیرش به شماری از کشورهای عربی و اروپایی روی موضع اردن در قبال مساله فلسطین و همکاری با طرف های فعال برای تحقق صلح عادلانه و دائم متمرکز بود.
این در حالی است که رسانه ها از قریب الوقوع بودن اعلام طرح ضد فلسطینی موسوم به «معامله قرن» از سوی ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خبر داده اند.
روزنامه واشنگتن پست یکشنبه گذشته به نقل از منابع آگاه گزارش داد که تشکیل کشور فلسطین در طرح صلح دولت آمریکا بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها وجود ندارد و به فلسطینی ها به جای حاکمیت، خودمختاری داده می شود.
معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه ابودیس به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.
این طرح با واکنش شدید مسلمانان و فلسطینیان روبه رو شده و تنش و درگیری با نظامیان اسرائیلی را در فلسطین از جمله نوار غزه افزایش داده است.
بسیاری از تحلیلگران منطقه غرب آسیا نیز معتقدند، معامله قرن مانند دیگر توافق های صلح در ارتباط با فلسطین اشغالی قبل از تولد مرده است چرا که حقوق مردم مظلوم فلسطین در آن رعایت نشده و آنان با وجود گذشت 70 سال از اشغال، بر بازپس گیری حق خود تاکید دارند.
شبد**1480**1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي اردن فلسطين كشور مستقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۸۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد

یلماز تونج گفت: «مقامات اسرائیلی که مرتکب جنایات جنگی، تجاوز، کشتار کودکان و نسل کشی شده اند، از جمله [بنیامین]نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، باید به دادگاه معرفی شوند.

به گزارش شبکه تی آر تی ترکیه، تونج گفت: نمی‌توان کشوری را که تصمیمات و قوانین سازمان‌های بین المللی را نادیده می‌گیرد، حقوق بشر را نقض می‌کند و به طور سیستماتیک این نقض‌ها را انجام می‌دهد، دولت نامید. اسرائیل تقریباً یک قرن است که مانند یک سازمان تروریستی عمل می‌کند. 

وی افزود که ترکیه به دفاع از ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی "در هر پلت فرم" ادامه خواهد داد.

پیشتر، متین کولونک، وکیل دادگستری و از وکلای حزب عدالت و توسعه ترکیه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما به عنوان نمایندگان شهروندان باوجدان جمهوری ترکیه در دادگاه کیفری بین المللی لاهه علیه هیتلر قرن بیست و یکم شکایت کردیم. نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، باید به خاطر نسل کشی که در نوار غزه و تمام جنایاتی که علیه بشریت مرتکب شده محاکمه شود.» 

نوار غزه پس از ۷ اکتبر شاهد حملات خشونت آمیز رژیم صهیونیستی بوده است. این حملات شهادت بیش از ۳۴ هزار فلسطینی را به دنبال داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • دیدار هیات الجزایری با هنیه در استانبول
  • وزیرخارجه مصر: «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • چرا کارتر با تشکیل کشور فلسطین مخالف بود؟!
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • این آژانس فقط پس از برپایی کشور مستقل فلسطین منحل خواهد شد
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • وزیر خارجه اردن: جنگ غزه انتقام از مردم فلسطین است
  • واکنش کاربران ایرانی به خیانت اردن