Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@15:29:29 GMT

افزايش درآمدهاي غيرنفتي مشخصه اقتصاد پوياست

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۵۹۶۱۱

افزايش درآمدهاي غيرنفتي مشخصه اقتصاد پوياست

خبرگزاري آريا - گچساران - ايرنا - مديرعامل شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران گفت: افزايش درآمدهاي غير نفتي مانند ماليات مشخصه شاخص اقتصاد پوياست.

به گزارش ايرنا،هوشنگ صيدالي روز سه شنبه درديدار با مديرکل امورمالياتي کهگيلويه وبويراحمد به حياتي بودن نقش پرداخت ماليات در تامين منابع مالي کشور اشاره کرد و افزود:در شرايطي که مقوله کاهش وابستگي به اقتصاد نفتي نيازي ضروري است، بايد رويکرد وصول ماليات به شناسايي منابع و فعاليت هاي غيرنفتي باشد درحالي که هنوز بخش زيادي از درآمدهاي مالياتي مربوط به نفت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه جذب سرمايه و اجراي طرح هاي جديد لازمه حرکت در مسير توسعه اقتصادي افزايش درآمد و وصول ماليات است که در شرايط کنوني محدوديت هاي زيادي براي تحقق اين اهداف وجود دارد.
وي بيان کرد: کمک به رونق توليد،توسعه خدمات رفاهي و عمراني منطقه از اولويت شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران است.
وي نبود مراکز بنگاه هاي اقتصادي و شرکت هاي توانمند در بخش خصوصي کهگيلويه و بويراحمد را يادآور شد و اظهار داشت که اين خلاء توقعات زيادي را براي جبران نيازهاي ديگر بخش ها متوجه شرکت بهره برداري نفت و گاز کرده است.
شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران يکي از شرکت‌هاي مهم زير مجموعه شرکت ملي مناطق نفت خيز جنوب ايران است.
اين شرکت با بهره گيري و توانمندي از 10 واحد بهره برداري، پنج کارخانه نمک‌زدايي در مدار، 2 کارخانه نمک‌زدايي در دست اقدام، 11 ايستگاه فشار و تزريق گاز، سه مجتمع بزرگ پالايشگاهي گاز و گازمايع، سيستم گاز آغار و دالان مشتمل بر 12 دستگاه شيرگاه و لخته گير مايع و چندين واحد آزمايشگاه شيميايي، 6 واحد آبرسان، حدود 110 تفکيک گر سرچاهي و بوستري، 3 ايستگاه برق فشار قوي و بيش از 6700 کيلومتر خطوط لوله از قطر 4 تا 52 اينچ دارد.
مديرکل امورمالياتي کهگيلويه وبويراحمد نيز در اين ديدار گفت: اگرچه شکوفايي اقتصاد غيرنفتي مهمترين اولويت و نياز کشور است اما نفت هنوز مهمترين شريان حياتي اقتصادي کشور است.
محمد علي غفازي افزايش درآمدهاي مالياتي درسال جاري را يادآور شد هنوز بخش زيادي از وصول ماليات اين استان مربوط به نفت است.
وي با اشاره به تعامل خوب دو مجموعه شرکت بهره برداري نفت و گاز گچساران و امورمالياتي افزايش درآمدهاي مالياتي از منابع غيرنفتي را از برنامه هاي امور مالي دانست.
دراين نشست راهکارهاي همکاري شرکت بهره برداري نفت و گاز و اداره کل امورمالياتي با حضور مديران و کارشناسان اين دو مجموعه مورد بررسي و تبادل نظر قرارگرفت.
امروز همچنين فرماندار گچساران و مديرکل امور مالياتي کهگيلويه و بويراحمد با هم ديدار داشتند.
فرماندارگچساران در اين نشست يکي از بحث هاي مهم تامين منابع مالي کشور را ماليات دانست و گفت: ضرورت قطع وابستگي کشور به نفت دستيابي به منابع غيرنفتي ازجمله ماليات يک ضرورت حياتي است.
علي خوان پايه افزود:اين امر ضرورت اصلاح ساختار ها و پيشگيري از فرار مالياتي ،شفافيت بخشي ، عدالت مالياتي با رصد درآمدها و وصول ماليات بويژه از درآمدهاي نجومي را دو چندان کرده است.
وي اظهار داشت: هر فعال و مجموعه اقتصادي به ميزان بهره مندي از خدمات و درآمد بايد سهم دولت را درقالب ماليات پرداخت کند.
فرماندار گچساران اضافه کرد:اقتصادکشور دست مردم و بخش خصوصي است و آنچه که درقالب ماليات بعنوان حقوق دولت پرداخت مي شود ،هرگز متناسب با آنچه که بايد پرداخت شود نيست و اين امر بازنگري درامر فرآيند وصول ماليات را مي طلبد.
وي تغييرنگاه فرهنگي را لازمه حصول موفقيت درزمينه ترويج و نهادينه کردن فرهنگ مالياتي دانست
فرماندار گچساران عنوان کرد: بخش زيادي از اقتصادجامعه دست بخش خصوصي است و اين پتانسيل اقتصادي دست حدود10درصد از جمعيت است که اين مولفه پيامدهاي سوئي براي اقتصاد عمومي عادلانه دارد که بايد تلاش شود ماليات دانه درشت بيشتر رصد و وصول شود.
وي رسالت امورمالياتي در تامين منابع مالي کشور را حساس و مهم توصيف و از فعاليت اين مجموعه تقديرکرد.
مديرکل امورمالياتي در ديدار با فرماندار گچساراننيز با اشاره به نقش ماليات در تامين رفاه عمومي همکاري و هم افزايي مديران براي کمک به تحقق اهداف مالياتي تاکيدکرد.
محمد علي غفاري به پرداخت ميلياردها ريال اعتبارسالانه از محل ماليات برارزش افزوده و عوارض آلايندگي به شهرهاي کهگيلويه و بويراحمد اظهار داشت: اين مهم با تلاش مجموعه تلاشگر امورمالياتي ممکن مي شود.
8143/1662
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۹۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری ظهر سه شنبه در بازدید از بیمارستان بعثت نفت شهرستان گچساران افزود: ساخت این بیمارستان از سال ۱۳۸۵ آغاز شده و یکی از طرحهای بر جای مانده از دولت های گذشته است.

وی بیان داشت: دولت نسبت به اجرای طرح های نیمه تمام به ویژه در مناطق محروم توجه دارد و این طرح سلامت، ۹۶ درصد پیشرفت دارد.

منصوری اظهار داشت: تجهیزات این بیمارستان خریداری شده و کارهای ابنیه نیز تمام شده و هم اکنون تاسیسات بیمارستان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه همزمان کار خرید و نصب تجهیزات نیز انجام می شود، گفت: این بیمارستان، در زمان افتتاح، با تجهیزات کامل به بهره برداری می رسد و مساحت این طرح بهداشتی ۱۱ هزار متر مربع است.

معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید کرد: ساخت مراکز تصویر برداری همچون ام آر آی و سی تی اسکن نیز در این طرح درمانی پیش بینی شده است.

کد خبر 6093005

دیگر خبرها

  • اقساط مالیاتی اصناف بلندمدت‌تر می‌شود
  • افزایش تولید روزانه ۸۰ هزار بشکه نفت در نفت و گاز گچساران
  • تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • میزان بهره مندی از تسهیلات تبصره ۱۰۰ سه برابر شد
  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد