Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان- ایرنا- نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی گفت: اختیارات مسئولان محلی برای تسهیل شرایط اشتغال و تولید در قالب کمیته ویژه سرمایه گذاری افزایش می یابد.

عباسعلی پوربافرانی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توسعه سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال و رونق تولید نیازمند تسهیل شرایط برای فعالان اقتصادی است که در هر منطقه مسئولان محلی باید این اقدام را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: تمرکزگرایی، شرایط سخت اداری و نظرات سلیقه ای سازمان ها و نهادهای اداری شرایط سرمایه گذاری را سخت کرده که این موضوع فعالیت اقتصادی را دشوار ساخته است.
وی با بیان این که مجلس شورای اسلامی در تسهیل قوانین و دولت با کاهش بروکراسی اداری فرصت های این حوزه را افزایش دهد، تصریح کرد: طرح تشکیل 'کمیته ویژه سرمایه گذاری' به صورت استانی و شهرستانی در کمسیون اجتماعی مجلس بررسی و پس از تصویب در صحن علنی مجلس تشریح می شود.
نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این طرح سعی شده با تشکیل کمیته ویژه در فرمانداری ها و استانداری ها، اختیارات مسئولان هر منطقه افزایش و برای رفع بسیاری از موانع پیش رو تصمیم گیری و با استفاده از امکانات محلی و تعامل با ستادهای مرکزی وزارتخانه ها مشکل افراد فعال اقتصادی و سرمایه گذار را رفع کنند.
وی با بیان اینکه با تصویب این طرح مجلس شورای اسلامی به رونق تولید کمک کرده است، یادآورشد: مانع تراشی، فرآیند طولانی اخذ مجوز و پاسخ استعلامات و سخت گیری ها انگیزه اقتصادی و کار تولیدی را از بین می برد و کشور با معضلاتی روبو خواهد شد.
پوربافرانی خاطرنشان کرد: در کمیته ویژه سرمایه گذاری ناهماهنگی ها بررسی و هم افزایی بین بخش های مختلف خصوصی، دولتی و مردمی ایجاد خواهد شد.
کمیته ویژه سرمایه گذاری طرح پیشنهادی نمایندگان مجلس برای رونق تولید و کاهش موانع پیش روی سرمایه گذاری است که با تصویب آن کمیته هایی در شهرستان ها و استانداری ها تشکیل و مسئولان اداری مرتبط و همچنین کارشناسان اقتصادی راهکار سنجی می کنند که این هم افزایی و افزایش اختیارات مسئولان محلی در این کمیته به رشد اقتصادی کمک می کند.
7131/6026/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد نماينده مجلس اختيارات مسوولان محلي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۵۹۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دغدغه مردم در حوزه اشتغال است

به گزارش خبرنگار مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در راستای کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«امیر حسین نظری» از حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

امیرحسین نظری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بعد از ادغام دو وزارت بازرگانی و وزارت صنایع و معادن، به عنوان سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان منصوب شدم و بعد از چند ماه رئیس این سازمان شدم.

وی، اشتغال را جزو مشکلات شهرهای رامهرمز و رامشیر عنوان کرد و افزود: اشتغال می‌تواند اولویت اصلی در سرلوحه کار هر شخصی که به عنوان نماینده شهرستان انتخاب می‌شود قرار بگیرد چون دغدغه مردم در حوزه اشتغال است.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر ادامه داد: برنامه‌هایی را برای رفع بیکاری در شهرستان پیش بینی کرده‌ایم. به طور حتم در چهار شاخص که می‌تواند به نوعی اشتغالزایی بالایی داشته باشد باید توجه جدی کنیم.

نظری توضیح داد: صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی چهار شاخصه‌ای است که برای رفع مشکل بیکاری باید به آن توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به طرح‌های صنعتی گفت: شرکت‌های فولادی و پتروپالایشگاه حاصل دسترنج در زمان مسئولیتم در اداره کل صمت خوزستان است که نفوذها و جای گذاری غلط سبب به حاشیه رفتن این طرح‌ها شد و اکنون نیز نگران هستم این طرح‌ها به جایی نرسد و با این انگیزه برای حضور در مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کردم.

نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر تاکید کرد: این طرح‌ها از نظر ارزش افزوده و تولید می‌توانند کمک کنند و همچنین نقش آفرینی زیادی در زمینه اشتغالزایی دارند.

کد خبر 6096021

دیگر خبرها

  • طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • کمک به تسهیل تامین مالی تولید با برات الکترونیکی 
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • دغدغه مردم در حوزه اشتغال است
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • میامی نیازمند ایجاد کارخانه‌های فرآوری/ مسئولان به فکر باشند