Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@22:30:50 GMT

شناسایی ۱۴۰ هزار هکتار بافت فرسوده شهری در کشور

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۰۰۳۷

شناسایی ۱۴۰ هزار هکتار بافت فرسوده شهری در کشور

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور از شناسایی ۱۴۰ هزار هکتار بافت فرسوده شهری خبرداد.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی پژمان در جلسه مشترک با سرپرست معاونت امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت : 140 هزار هکتار با 6 میلیون واحد مسکونی در کشور جزو بافت فرسوده شهری شناسایی شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ارایه خدمت به 20 میلیون جمعیت ساکن در این محلات نیازمند همراهی و مشارکت تمامی دستگاههای مسؤول است.
پژمان با اشاره به خسارتهای ناشی از سیلاب های اخیر افزود: نوسازی و بهسازی محلات فرسوده و ناکارآمد در شهرها در حوادث طبیعی از وقوع تلفات و خسارتهای سنگین پیشگیری می شود.
همچنین پیمان آرامون سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی نیز دراین جلسه باتاکید براینکه اجرای پروژه های عمرانی فاخر ، شاخص و تاثیرگذار در محلات فرسوده و ناکارآمد در دستور کار ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان قرار گرفته گفت: با بازنگری در پروژه های عمرانی تعریف شده  در محلات فرسوده شهری استان اجرای پروژه های شاخصی که در بهسازی شرایط اقتصادی و اجتماعی این بافت ها دارند در دستور کار قرار گرفت.
 آرامون افزود: با تجمیع اعتبارات که از این اقدام حاصل شد کارهای ماندگار و موثری در حال شکل گیری است که از آن جمله می توان به پروژه احداث یادمان شمس تبریزی در خوی اشاره کرد.
وی همچنین حذف برخی از موازی کاری ها در اجرای طرح های خدماتی در این محلات را از دیگر اقدامات انجام شده در استان برشمرد و گفت: با احصاء نیازمندی ها در هریک از محلات پروژه های مورد نیاز تعریف و دستگاه اجرایی متولی نیز مشخص شد. 
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در ادامه ، ساماندهی اراضی پادگان ارتش در مرکز شهر و تکمیل  اجرای پروژه میدان امام ارومیه را جزو پروژه های مهم عنوان کرد و افزود: تکمیل این طرح ها در ارتقاء شاخص های عمران شهر و بهبود و ساماندهی شاخص های اجتماعی  و مقاوم سازی بافت مرکزی و فرسوده شهر تاثیر مستقیم دارند که برای به سرانجام رساندن آن شرکت بازآفرینی شهری کشور بیش از گذشته ورود کرده و در تامین منابع اعتباری مورد نیاز کمک کند.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آذربایجان غربی اقتصادی و اجتماعی شاخص مدیرکل راه و شهرسازی فرسوده 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۰۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم

مدیر منطقه ۳ شهرداری قم گفت: توسعه فضای سبز در بافت فرسوده منطقه سه یکی از برنامه‌های سال 1403 است.

مهرداد روحانی وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: یکی از پروژه‌های سال ۱۴۰۳ ساخت فضای سبز در بافت فرسوده است که عددی بالغ‌بر ۵ میلیارد تومان نیز به آن اختصاص داده‌شده و امسال زمینی را برای آن تملک خواهیم کرد.

وی به پروژه تقاطع غیر همسطح بلوار شهید کیوانفر و خیابان امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: این پروژه سال‌های است به خاطر مخالفت‌های بخش‌های مختلف اجرایی نشده که نیاز است به آن پرداخته‌شده و اجرایی شود.

مدیر منطقه سه شهرداری قم ادامه داد: در مورد نورپردازی و زیباسازی خیابان امام خمینی (ره) نیز امسال پروژه‌ای را اجرا کرده و سیما و منظر این خیابان را ارتقا خواهیم داد.

روحانی وزیری هزینه نگهداری فضای سبز منطقه را عددی برابر ۶۰ میلیارد تومان محاسبه کرد و گفت: بخشی از هزینه نگهداری از فضای سبز منطقه مربوط به آبیاری و نگهداری و هرس فضای سبز بیمارستان‌ها است.

وی از کاشت ۱۵ هزار نهال در سال ۱۴۰۲ در منطقه سه خبر داد و بیان کرد: همچنین آب‌نماها و بهسازی زمین‌های بازی بوستان ولایت نیز در سال ۱۴۰۲ در منطقه سه انجام‌شده است.

روحانی وزیری ادامه داد: همچنین کف سازی و پیاده‌روسازی بوستان بنیادی نیز انجام‌شده و اقدامات لازم برای خرید وسایل بازی و ست‌های ورزشی در بوستان بنیادی در حال پیگیری است.

کد خبر 750354

دیگر خبرها

  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • ۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده