Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@05:48:45 GMT

عکس/ تویوتا به کُره ماه می‌رود!

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۰۳۲۵

شرکت تویوتا پس از همکاری با آژانس پژوهش‌های هوافضای ژاپن از اولین طراحی مفهومی ماه‌نورد خود رونمایی کرد.

به گزارش مشرق، چندی پیش " آژانس پژوهش‌های هوافضای ژاپن" همکاری خود را با شرکت تویوتا برای ساخت جدیدترین ماه‌نورد دنیا اعلام کرد. اکنون تویوتا از طرح مفهومی این ماه‌نورد رونمایی کرده است.

اطلاعاتی درباره این ماه‌نورد و وظیفه‌اش در سایت رسمی آژانس پژوهش‌های هوافضای ژاپن منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این اطلاعات مأموریتی که با این ماه‌نورد انجام خواهد شد به بررسی مستقیم درون ماه می‌پردازد. نام این مأموریت به احتمال زیاد"LUNAR-A" گذاشته می‌شود.

این آژانس فضایی هدف این مأموریت را دو چیز اعلام کرده است. هدف اول به دست آوردن اطلاعات جدید هسته ماه است. زیرا هسته ماه دارای آهن بسیار است. دومین هدف این مأموریت اندازه‌گیری شار حرارت گدازه‌ها است. این کار با استفاده از اندازه‌گیرهای جریان گرما صورت می‌گیرد. این اطلاعات به دانشمندان در اندازه‌گیری فراوانی عناصر رادیواکتیو گرمازا در داخل ماه کمک بسیاری می‌کند.

همکاری جذاب تویوتا و این آژانس فضایی ژاپنی منجر به تولید ماه‌نوردی شده است که می‌تواند فضانوردان را بدون لباس مخصوص به ماه برساند. همچنین باید گفت که این ماه‌نورد می‌تواند ۱۰ کیلومتر از سطح ماه را کاوش کرده و اطلاعات آن را به آژانس فضایی منتقل کند. احتمالاً این ماه‌نورد در سال ۲۰۲۹ سوار بر موشک "ژاپن-V" به فضا فرستاده می‌شود. مدت زمان رسیدن این ماه‌نورد به سطح ماه شش ماه خواهد بود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل اخبار خودرو تکنولوژی تویوتا خودرو فناوری ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۰۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد

آفتاب‌‌نیوز :

محققان دانشگاه ساوت استرالیا با استفاده از داده‌های بیش از ۳۰۰ هزار شرکت کننده از بیوبانک بریتانیا به بررسی رابطه بین مصرف قهوه و طیف وسیعی از بیماری‌ها پرداختند و دریافتند مصرف بیش از اندازه زیاد قهوه می‌تواند ریسک آرتروز، پوکی استخوان و چاقی را افزیاش دهد.

در تحقیق اولیه این محققان، نوشیدن شش فنجان قهوه در روز به عنوان حد آستانه مصرف ایمن قهوه در روز تلقی شد.

«الینا هایپونن»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «روزانه حدود سه میلیارد فنجان قهوه در جهان مصرف می‌شود از اینرو ما درصدد بررسی فواید و مضرات آن بر روی سلامت برآمدیم.»

وی در ادامه می‌افزاید: «در این مطالعه، ما از شیوه ژنتیکی موسوم به تحلیل MR-PheWAS برای تعیین تأثیرات واقعی مصرف قهوه در مقابل ۱۱۱۷ مشکل بالینی استفاده کردیم.»

به گفته هایپونن، «نتایج ما نشان می‌دهد که مصرف متعادل قهوه عمدتاً ایمن است. اما مشخص شد عادت به مصرف قهوه ریسک سه بیماری را افزایش می‌دهد: آرتروز، پوکی استخوان و چاقی.»

وی تاکید می‌کند: «برای افراد دارای سابقه خانوادگی پوکی استخوان یا آرتروز یا برای افرادی که نگران ابتلاء به این بیماری‌ها هستند، این نتایج می‌تواند هشداردهنده باشد.»

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد
  • سری جدید گلکسی واچ قندخون را اندازه می‌گیرد
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!
  • کشف گاز متان در سیاره سرخ
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • عوارض مصرف بیش از اندازه برنج سفید
  • چه شد که مغز و هیکل انسان امروزی انقدر کوچک شد؟!