Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-03@22:32:42 GMT

چرا بانک مرکزی اموال مردم را حاتم‌ بخشی می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۰۵۷۹

چرا بانک مرکزی اموال مردم را حاتم‌ بخشی می‌کند؟

به گزارش جهان نيوز، احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این پرسش که در بانک مرکزی چه می‌گذرد؟گفت:  بانک مرکزی در آخرین اقدام که امروز انجام داده است تمام دارایی باقی مانده موسسه «ثامن الحجج» را که طبق قانون متعلق به بانک مرکزی به عنوان طلبکاری که پول برای نجات سپرده‌گذاران این موسسه داده است و همچنین سپرده‌گذاری که هنوز دارایی خود را از این موسسه نگرفتند  را به قیمت دوم اردیبهشت سال ۱۳۹۷ یعنی درست روزهایی که هنوز قیمت ارز جهش نهایی خود را طی نکرده بود و قیمت مسکن با قیمت فعلی بسیار فاصله داشت و تقریباً به قیمت یک سال پیش به بانک پارسیان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: ما که از روز اول این مورد را بررسی می‌کردیم گفتیم این کار را انجام دهید اما حالا آمدند تمام دارایی مردم و بانک مرکزی را به دست یک بانک خصوصی دادند تا او بعداً پولهای سپرده‌گذاران را بدهد! این کار غیر قانونی است و بوی خیانت از آن می‌آید. قیمت مستغلات از اردیبهشت ۹۷ تا فروردین ۹۸ به دو تا سه برابر رسیده است.

رئیس هیأت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت خاطرنشان کرد: به چه دلیل دارایی بانک مرکزی و مردم را به یک بانک خصوصی حاتم‌بخشی می‌کنند؟ باید بانک مرکزی در قبال این کار توضیح دهد.

توکلی تاکید کرد: وقتی مردم از آن‌ها توضیح خواستند گفته‌اند که این مربوط به بانک مرکزی است و با آن توافق کرده‌ایم. مگر بانک مرکزی از جیب پدرش پول در می‌آورد اگر بانک مرکزی دروغ می‌گوید که ۲۳ هزار میلیارد برای این سپرده‌گذاران پول داده است  حسابش با کرام‌الکاتبین است و اگر راست می‌گوید حق ندارد اموالی که به واسطه آن باید طلب خود و مردم را وصول کند به یک بانک خصوصی ببخشد.

وی با اشاره به اعلام جرم دیده‌بان شفافیت و عدالت علیه آقایان سیف  و بهمنی، گفت: این اعلام جرم‌ها و طرح شکایت در قوه قضائیه به خاطر همین کارها بوده است.  این آقایان به نفع گروه‌های خاص تصمیم گرفتند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به آیت الله رئیسی گفت: خدمت ایشان عرض می کنم که همانطور که شما فرمودید اگر کارگزاران حکومت کار خلاف کنند جلوی آنها گرفته می‌شود و اگر وظایف شان را انجام ندهند جرم است و باید رسیدگی شود ما علیه آقای سیف و بهمنی اعلام جرم کرده ایم. اگر به این شکایت رسیدگی می‌شد کار به اینجا نمی رسید تا دارایی سپرده‌گذاران را به یک بانک خصوصی بدهند.

وی اظهار داشت: من همین‌جا از آقای رئیسی خواهش می‌کنم دستور ویژه‌ای دهند که به تخلفات و جرائم ارتکابی مسئولین سابق بانک مرکزی رسیدگی شود. همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند «همه بیشتر به‌دنبال آن فردی هستند که ارز یا سکه را گرفته است در حالی که تقصیر عمده متوجه آن فردی است که ارز یا سکه را با بی‌تدبیری عرضه کرده است» چرا آنهایی که جرمشان به تشخیص ولی فقیه بیشتر است بر سر کار باقی ماندند؟

توکلی در انتها تاکید کرد: اگر وظیفه‌ها درست و به موقع انجام شود این مشکلات اتفاق نمی افتد. بانک مرکزی باید در این زمینه توضیح دهد. چرا بانک مرکزی اموال ملت را به تاراج می دهد و  در اختیار یک بانک خصوصی قرار می‌دهد؟

منبع: فارس  

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۰۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد

لطیفی با بیان اینکه در این شرایط نهادهای امنیتی و بانک مرکزی مصمم هستند تا تدابیری بیاندیشند که نرخ گذاری کانال‌های تلگرامی بر قیمت کالاها اثر گذار نباشد، تصریح کرد: سفته بازان بازار ارز برای اینکه اثرگذاری مخرب خود را در حوزه بازار ارز حفظ کنند با موج سواری بر حوادث و اتفاقات، پالس‌های منفی را به بازار غیر رسمی ارز مخابره می‌کنند که این موضوع بر زندگی و معیشت مردم آثار منفی دارد.

سید روح اله لطیفی، فعال اقتصادی و سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت در گفتگو با ایسنا بیان کرد: یکی از دلایل نوسان نرخ ارز در هفته‌های اخیر به عوامل سیاسی و خبرهای منفی شبکه‌های اجتماعی باز می‌گردد که در این زمینه کانال‌های تلگرامی در تلاش بودند تا با افزایش نوسانات بازار ارز و به چالش کشیدن این بازار سودهای هنگفتی را به دست بیاورند.

تلاش برای خنثی سازی اثر کانال‌های تلگرامی

وی با بیان اینکه در این شرایط نهادهای امنیتی و بانک مرکزی مصمم هستند تا تدابیری بیاندیشند که نرخ گذاری کانال‌های تلگرامی بر قیمت کالاها اثر گذار نباشد، تصریح کرد: سفته بازان بازار ارز برای اینکه اثرگذاری مخرب خود را در حوزه بازار ارز حفظ کنند با موج سواری بر حوادث و اتفاقات، پالس‌های منفی را به بازار غیر رسمی ارز مخابره می‌کنند که این موضوع بر زندگی و معیشت مردم آثار منفی دارد.

این تحلیلگر اقتصادی عنوان کرد:  با توجه به تحولات سیاسی ماه‌های اخیر، سفته بازان با ورود شوک‌های منفی سعی در ملتهب کردن بازار ارز داشتند و دارند تا از این طریق به سوءاستفاده شخصی بپردازند؛ اما بانک مرکزی به بازار ارز ورود کرد و توانست با مدیریت در زمان مناسب این بازار را کنترل کند. بانک مرکزی علاوه بر کنترل بازار ارز سعی کرد تا نیازهای واقعی ارزی مانند نیازهای وارداتی ماشین آلات، کالاهای اساسی، کالاهای کشاورزی و... را تامین کند. این رویداد به بازار پالس مثبت صادر کرد، در نتیجه بازار ارز آرام شد.

عدم جهش  ناگهانی ارز بعد از پاسخ موشکی ایران به صهیونیست‌ها

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: همچنین بعد از اینکه ایران پاسخ محکم به رژیم صهیونیستی داد و به این رژیم صهیونیستی حمله موشکی کرد، بعضی از رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی صحبت از افزایش نرخ ارز می‌کردند؛ اما در عمل مشاهده کردیم که نرخ ارز کاهش یافت. این موضوع نشان می‌دهد که بانک مرکزی با تدابیر ویژه ای که اندیشیده است، انتظارات تورمی و بازار ارز را به خوبی مدیریت کرد و قادر است تا نرخ ارز را به کانال‌های قبلی بازگرداند.

این تحلیلگر اقتصادی اضافه کرد: در آن زمان عده‌ای از نرخ دلار بالای ۱۰۰ هزار تومان صحبت می‌کردند و به دنبال افزایش نارضایتی بین مردم بودند، اما با تدبیر بانک مرکزی رشد نرخ ارز نه تنها متوقف شد، بلکه احتمال بازگشت نرخ ارز به کانال‌های قبلی تقویت شد و امیدواریم که نرخ ارز تا کریدور ۵۰ هزار تومان هم کاهش یابد.

وی اضافه کرد: همچنین امیدوار هستیم که بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب تامین نیازهای تولیدی کشور با نرخ ارز پایین‌تر و حمایتی محقق شود تا هم رشد تولید و هم افزایش کیفیت تولید را در کشور شاهد باشیم و در ادامه معیشت مردم نیز بهبود یابد.

دیگر خبرها

  • معامله ارز، بی‌رونق‌تر از دیروز
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی
  • شرط تنصیف دارایی
  • دارایی بابک زنجانی از بدهی او بیشتر بود؛ یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو تسویه شد
  • جزئیات جدید از پرونده بابک زنجانی؛ بازگشت ۱۹۶۷۵۰۰۰۰۰هزار یورو به خزانه | دارایی او از بدهی اش بیشتر بود؟
  • دارایی بابک زنجانی از بدهی او بیشتر بود/ یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو تسویه شد
  • در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید
  • قیمت جهانی طلا به ۲۲۸۳ دلار و ۲۳ سنت رسید
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است