Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرماندار ماکو گفت: برگزاری جشنواره های بومی محلی در زنده نگهداشتن آداب و رسوم نقش بی بدیلی ایفا می کند. 
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، ایران قربانی در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی دانش آموزان عشایر استان گفت: جشنواره های بومی و محلی رسالت مهمی در راستای زنده نگهداشتن آداب و رسوم و تاریخ گذشته و انتقال نسل به نسل را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد: برگزاری چنین برنامه هایی در مقابل تکنولوژی‌های روز که در صورت عدم استفاده صحیح، تنبلی در امورات را در پی خواهد داشت تاثیر مثبتی دارد.

معاون فرماندار ماکو، افزود: باید توجه کرد که هویت و تاریخ گذشته از یاد نرود و اصالت ایرانی اسلامی حفظ شود.

قربانی گفت: ایجاد فضایی برای دانش آموزان عشایر برای فعالیت گروهی در کنار هم و ایجاد روحیه بانشاط در جامعه ای که افسردگی در دانش آموزان نمود یافته می تواند نقشی بازدانده ایفا کند.

اکبر باباپور مدیر آموزش و پرورش ماکو،نیز در این جلسه گفت: از هفتم لغایت نهم اردیبهشت این جشنواره با حضور ۲۴ منطقه در ماکو برگزار میشود که افتتاحیه آن در عمارت تاریخی کلاه فرنگی در منطقه آزاد ماکو خواهد بود‌.
مدیر آموزش و پرورش ماکو، اجرای چادر سیاه، مراسمات سنتی، پخت نان سنتی، غذاهای سنتی از جمله آش محلی، موسیقی های محلی و غیره را از جمله برنامه های حاشیه این جشنواره عنوان کرد.

وی افزود: دانش آموزان در کنار شرکت در جشنواره و رقابتی تنگاتنگ خواهند توانست با گردش از اماکن تاریخی و طبیعی شهرستانهای ماکو، شوط و پلدشت خاطرات خوبی را به همراه خود به شهرهایشان ببرند.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آداب و رسوم بازی دانش آموزان مدیر آموزش و پرورش موسیقی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۱۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگه‌های امتحانات کشوری پایه ششم و نهم چگونه تصحیح می شود؟

دانش‌آموزان پایه ششم برای دروس ریاضی و علوم باید در امتحانات هماهنگ کشوری شرکت کنند و امتحانات دیگر دروس نیز به صورت هماهنگ منطقه‌ای برگزار خواهد شد.

امتحانات کشوری درس علوم روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت و امتحانات کشوری درس ریاضی پایه ششم روز  سه شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

در امتحانات کشوری، سوالات در سطح کشوری طراحی شده و برای تمام دانش‌آموزان پایه ششم کشور مشابه است اما تصحیح اوراق توسط معلمان خود دانش‌آموزان انجام می‌شود.

در امتحانات هماهنگ منطقه‌ای نیز سوالات دروس توسط منطقه آموزش و پرورش مربوطه طراحی می‌شود و برای دانش‌آموزان پایه ششم همان منطقه یکسان است اما تصحیح اوراق باز هم توسط معلمان خود دانش‌آموزان انجام می‌شود.

در پایه نهم نیز برای دروس ریاضی، علوم و فارسی سؤالات به صورت کشوری طراحی می‌شود و برای دیگر دروس سؤالات به صورت استانی است.

تصحیح برگه‌های امتحانات کشوری و استانی پایه نهم توسط معلمان خود دانش‌آموزان انجام می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت در چابهار
  • برگه‌های امتحانات کشوری پایه ششم و نهم چگونه تصحیح می شود؟
  • برگزاری امتحانان نهایی دانش آموزان در ۱۱۰ حوزه امتحانی چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری جشنواره نخبگان قرآنی مدارس خوزستان
  • معرفی برترین ها در سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • جشنواره «صدای پای خورشید» در همدان
  • برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی در میبد
  • اختتامیه نخستین جشنواره همیاران مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در همدان