Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مرکز مطالعات استراتژیک و بین الملل واشنگتن با انتشار تصاویر ماهواره‌ای جدید، از احتمال ازسرگیری فعالیت‌های اتمی کره شمالی در «یونگبیون» خبر داد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، محققان آمریکایی با انتشار تصاویر ماهواره‌ای از احتمال از سرگیری فعالیت‌های اتمی در سایت اصلی کره شمالی خبر می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش رویترز، روز سه شنبه یک اندیشکده آمریکایی با انتشار تصاویر ماهواره‌ای جدید از کره شمالی که هفته گذشته تهیه شده، مدعی شد فعالیت بازیافت اتمی مجدد مواد رادیواکتیوی که برای ساخت بمب مورد استفاده قرار می‌گیرند در سایت اصلی اتمی کره شمالی مشاهده می‌شود.
مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌الملل واشنگتن در گزارشی آورده است تصاویر ماهواره‌ای مربوط به سایت اتمی «یونگبیون» در۱۲ آوریل سال جاری میلادی (۲۳ فروردین)، پنج واگن ویژه در نزدیکی سایت غنی سازی اورانیوم و لابراتوآر رادیوشیمی را نشان می‌دهند.
این گزارش مدعی شد این تحرکات احتمالا برای انتقال مواد رادیواکتیو بوده است. از آن جا که در گذشته، این واگن‌ها برای انتقال مواد رادیواکتیو مورد استفاده قرار می‌گرفتند، تحرکات جدید احتمال انجام چنین اقداماتی را رد نمی‌کند.
وزارت خارجه امریکا از اظهار نظر در مورد مسائل اطلاعاتی خودداری کرد. یک منبع آشنا با ارزیابی‌های دولت آمریکا در این مورد، از گمانه زنی‌ها در مورد ازسرگیری فعالیت‌های اتمی کره شمالی در دولت آمریکا خبر داد.
در گزارش مرکز امنیت و همکاری بین المللی «دانشگاه استنفورد» که پیش از نشست هانوی منتشر شد، آمده بود که کره شمالی در سال ۲۰۱۸ به تولید سوخت بمب ادامه داده و این احتمال وجود دارد که با میزان تولید شده جدید بتواند هفت سلاح هسته‌ای به زرادخانه خود بیفزاید.
کارشناسان تخمین می‌زنند کره شمالی بین ۲۰ تا ۶۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار داشته باشد.
به گزارش رویترز، هرگونه فعالیت مجدد در راستای بازیافت مواد رادیو اکتیو تاکیدی بر شکست نشست دوم سران آمریکا و کره شمالی در «هانوی» و تلاش کره شمالی برای ادامه حرکت در مسیر هسته‌ای خواهد بود. پیشرفت مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای واشنگتن- پیونگ یانگ علیرغم برگزاری دو نشست ناچیز بوده است.
چندی پیش «کیم جونگ اون» ضمن هشدار به آمریکا درخصوص پایان یافتن صبر پیونگ یانگ، از واشنگتن خواست تا پایان سال تصمیم شجاعانه‌ای اتخاذ کند.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کره شمالی تصاویر هوایی فعالیت های هسته ای یونگ بیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۱۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان، در پی فعالیت این سامانه بارش‌زا، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، ریزش تگرگ، وزش باد به نسبت شدید، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، نهال‌ها و درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و زراعی در مناطق شمال، جنوب و شرق استان به ویژه اردستان، انارک، چوپانان، خور و بیابانک، دهاقان، سمیرم، شهرضا، مهاباد، نائین، نطنز و ورزنه وجود دارد.


اداره کل هواشناسی استان اصفهان توصیه کرده است که هم استانی‌ها از سفر به ویژه برون شهری و توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها طی ساعات پیش رو خودداری کرده و در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر احتیاط کنند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان در این اطلاعیه همچنین بر لزوم آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی تاکید کرده است.
هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد