Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: آموزش و توان افزایی امدادگران عامل امداد رسانی موفق در سیلهای اخیر این استان است.

سید مجتبی احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آموزشهای تخصصی و بازآموزی امدادگران و نجاتگران در کنار عوامل مهمی چون در اختیار داشتن تجهیزات به روز و کافی عامل مهمی در موفقیت در امدادرسانی موثر و مفید هلال احمر در سیلابهای اخیر محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در کنار توان افزایی نیروهای امدادی، ارائه آموزش و آگاهی به مردم نیز مهم است اضافه کرد: سال گذشته در قالب 597 دوره تعداد 11 هزار و 187 نفر از مردم استان آموزشهای اولیه امداد را فراگرفته اند و در قالب افزایش آمادگی در برابر مخاطرات نیز 13 هزار و 881 نفر در قالب 496 دوره آموزش دیده اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: آموزشهای تخصصی پایدار امدادگری عمومی نیز شامل دوره های امداد و نجات پارسال برای هزار و 183 نفر در قالب 63 دوره برگزار شده است.
احمدی افزود: همچنین دوره های تخصصی امداد در بخشهای اسکان اضطراری، پشتیبانی در عملیات و تغذیه در شرایط اضطراری برای بیش از 545 نفر از امدادگران این جمعیت برگزار و گواهیهای آموزشی به آنان ارائه شد.
وی اضافه کرد: حدود 400 نفر از امدادگران و نجاتگران نیز در دوره های تخصصی نجات در چهار بخش نجات در جاده، کوهستان، آوار و خدمات پیش بیمارستانی شرکت کرده اند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: امدادگران و نجاتگران این استان هر سال در سه مرحله بازآموزی تابستانی، بازآموزی زمستانی و بازآموزی نوروزی در دوره های آموزشی و توان افزایی شرکت می کنند و همین امر موجب به روز شدن دانش حرفه ای و توان امدادی آنان برای حادثه دیدگان می شود.
جمعیت هلال احمر خراسان رضوی 31 پایگاه امداد و نجات، 20 نمایندگی و شعبه، 433 کارمند، 44 دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، دو هزار و 340 امدادگر و 103 هزار عضو جوان دارد.
1922/7496

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هلال احمر آموزش خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۱۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید/ تخلیه آبگرفتگی صحن مزار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی ، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهبندان با اشاره به آبگرفتگی صحن مزار سیدعلی (ع) گفت: با تلاش امدادگران هلال‌احمر دو شهرستان نهبندان و سربیشه آب‌گرفتگی در محوطه حرم تخلیه شد.
 ایمانی‌فردبا بیان اینکه بامداد امروز سیل وارد روستای مزار سیدعلی (ع) شد ، افزود:  بلافاصله پس از اعلام از سوی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر، دو تیم از پایگاه شوسف اعزام شدند.
وی گفت: با توجه به حجم زیاد آب در محوطه امامزاده یک تیم پشتیبان نیز از هلال احمر سربیشه اعزام شد.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان نهبندان افزود: سه منزل مسکونی نیز در روستا براثر ورود سیلاب دچار آبگرفتگی شده بود که توسط امدادگران تخلیه شد.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان ادامه دارد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) نهبندان رسید/ تخلیه آبگرفتگی صحن مزار