Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@23:54:04 GMT

فعالیت گمرکات خوزستان در سال ۹۸ برای تسهیل تولید خواهد بود

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۱۵۱۵

فعالیت گمرکات خوزستان در سال ۹۸ برای تسهیل تولید خواهد بود

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا بلوطی میرزا شامگاه سه شنبه در حاشیه آئین تودیع و معارفه مدیرکل گمرک خرمشهر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در گمرک استان خوزستان تلاش شده است در راستای کمک به تولید به‌خصوص در بندر امام خمینی (ره) سیاست‌هایی که می‌توان و در چهارچوب قانون است را در راستای روان‌سازی صادرات و واردات و تسهیل و روان‌سازی فعالیت‌های اقتصادی اولویت قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: برای امسال تلاش می‌شود در بحث ضمانت‌نامه‌های بانکی و ترخیص کالا و اعطای اظهارنامه‌ها با کمترین نرخ ورود کرد تا حد امکان این اسناد که برای بخش تولید جنبه نظراتی دارد، حذف کرد تا برحسب زمانی که تولیدکننده برای دریافت مواد اولیه مطرح است بتوان روند روان‌سازی را انجام داد.

اعطای رویه ورود کالای ملوانی به خرمشهر

ناظر گمرکات خوزستان در ادامه به درخواست فرماندار خرمشهر برای صدور مجوز ترخیص کالاهای ملوانی در خرمشهر اشاره و پیگیری این موضوع وعده کرد.

بلوطی میرزا در این رابطه توضیح داد: در گمرک خرمشهر چون شأن تجاری برشان ملوانی آن ارجح است درصورتی‌که بتوان در بخش تجاری روان‌سازی را تسهیل کرد بهتر می‌توان به رونق منطقه دست‌یافت اما با توجه به اینکه فرماندار خرمشهر به وجود ۲۳۰ لنج در خرمشهر اشاره‌کرده که می‌توانند هرکدام اشتغال ۵ نفر را پوشش دهند و تأثیر مثبتی بر بیکاری داشته باشد پیگیری‌های لازم برای کمک لازم در این خصوص انجام‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه میان ورود کالای ملوانی و تجاری منافاتی وجود ندارد به تشریح دلایل نبود روند تجارت کالای ملوانی در بندر خرمشهر پرداخت و گفت: گاهی در گمرکاتی که شاکله اصلی آن‌ها بر مبنای تجاری است ورود کالای ملوانی مقبولیت زیادی ندارد به‌طور مثال، تعریف اسکله‌های آبادان مناسب کالای ملوانی است اما خرمشهر با توجه به طراحی اسکله‌هایش، تجاری دیده‌شده است.

ناظر گمرکات خوزستان در ادامه ادعاهای مبنی بر اعمال قوانین سخت گیرانِ گمرکی در منطقه آزاد اروند که به‌عنوان عاملی در کاهش میزان تجارت در این منطقه محسوب می‌شود را ناصحیح دانست و اظهار کرد: گمرک در منطقه آزاد سخت‌گیری ندارد. گمرک برای کالاهای تجاری باید در ورودی‌ها مستقر باشد. برای کالایی که قصد ورود به کشور را هم دارند نیز گمرک باید مستقر بوده و به وظایف خود عمل کند.

وی افزود: همچنین برای کالاهایی که به منطقه آزاد وارد می‌شوند با توجه به ظرفیت و سهمی که کل کشور در نظر می‌گیرد با همکاری گمرک اجازه تزریق به بازار منطقه داده می‌شود اما در همین رابطه باید برخی امور تسهیل شود که به‌عنوان‌مثال می‌توان به راه‌اندازی صندوق‌های فروشگاهی اشاره کرد اما گمرک هیچ کجا مانع نبوده بلکه تسهیل‌کننده بود و دروازه‌های ورودی و خروجی مستقر بوده است.

کد خبر 4593108

منبع: مهر

کلیدواژه: بندر امام خمینی خرمشهر گمرکات گمرک خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۱۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد

خلیل بهروزی فر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار قدس با اشاره به ویژگی های ‌لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم و ضرورت بررسی این لایحه در مجلس گفت:لایحه مالیات های مستقیم به نظر می رسد یک لایحه با احکام موثری باشد انهم در راستای اهدافی که نظام برای رشد اقتصادی کشور در نظر گرفته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشد تولید می تواند کشور را از واردات کالاهای خارجی بی نیاز کند، بیان کرد:به واسطه حمایت از بخش تولید ما می توانیم تجهیزاتی که از خارج وارد می شود را خودمان تولید کنیم و مانع از خروج ارز شویم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار جهش تولید با مشارکت مردم، بیان کرد: این شعار یک اصل بوده و می تواند اینده کشور را به درستی ترسیم و یک بارقه امیدی در جهت رونق اقتصادی باشد.

بهروزی فر با بیان اینکه اجرای صحیح ‌لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم می تواند جلوی فرارهای مالیاتی را گرفته و سایر مشکلات را نیز برطرف کند، بیان کرد: حمایت های مالیاتی پیش بینی شده در لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم می تواند در راستای رونق تولید داخلی و سرمایه گذاری در مناطق محروم بسیار موثر باشد چراکه  این سرمایه گذاری می تواند شاخصه های این مناطق را به درستی ارتقا دهد و لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه مناطق محروم به شاخصه های حداقلی نیز دست پیدا نکرده اند، تاکید کرد: یکی از دلایلی که سرمایه گذار جهت سرمایه گذاری به این مناطق، رجوع نمی کند، دریافت مالیات های سنگین است  از این رو معافیت های که در این لایحه برای سرمایه گذاری در مناطق محروم در نظر گرفته شده است،بسیار عالی است و باید شرایط بدین نحوه می شد.

وی تاکید کرد: ما نباید از سرمایه گذاری که اهلیت دارد و به دنبال رونق اقتصادی و تولید در مناطق محروم است، مالیات اخذ کنیم. بنده مطمئن هستم اگر سه قوه در برخورد با قانون گریزان، لایحه فوق را مبنا قرار دهند، حتما جلوی فرارهای مالیاتی گرفته شده و امیدی برای آینده کشور ترسیم خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر لایحه فوق را مبنای کار قرار داده و به درستی آن را اجرایی کرده و احکام مناسبی در راستای حمایت از تولید در آن پیش بینی کنیم، حتما افق روشنی در رابطه با مباحث اقتصادی ، اشتغال جوانان و همچنین تولید و سرمایه گذاری در مناطق محروم پیش روی خواهیم داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این لایحه می تواند سازوکار مشارکت مردم در اقتصادی را تسهیل کند، بیان کرد: همواره وقتی مردم به موضوعات ورود می کنند، ما در آن بخش ها پیروز می شویم.به هرحال اگر این لایحه اجرایی و مصوب شود عدالت مالیاتی در کشور رخ خواهد داد.

وی تاکید کرد:هر کشوری در سطح دنیا که پیشرفت و توسعه داشته است، از طریق رونق تولید به توسعه دست پیدا کرده اند و یکی از الزامات حمایت از تولید هم معافیت و کاهش های مالیاتی است. بنابراین این لایحه می تواند ترسیم کننده عدالت مالیاتی در کشور باشد.

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه فنی و تخصصی کاربری سامانه تیر الکترونیک e_TIR در تهران
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • افت دما در آبادان و خرمشهر
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • غیرحضوری شدن مدارس نوبت صبح آبادان و خرمشهر
  • فتح خلیج فارس در قرن ۱۶ میلادی مانند فتح خرمشهر دارای اهمیت است
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر