Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@07:07:14 GMT

آغاز موج دوم حمله ملخ‌های صحرایی به کرمان

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۱۹۸۸

آغاز موج دوم حمله ملخ‌های صحرایی به کرمان

"مجید فرخی" در خصوص حمله ملخ‌ها به جنوب استان کرمان گفت: موج اول ریزش ملخ از هشتم بهمن‌ماه آغاز شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کشور عربستان مبارزه جدی در کنترل مبارزه با ملخ را در سال گذشته انجام نداد، ملخ‌ها به سمت ایران آمده و وارد کشور شدند؛ ملخ‌ها از تنگه هرمز عبور و استان‌های جنوبی کشور از جمله خوزستان، بوشهر، فارس و جنوب استان کرمان را آلوده کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی جنوب استان کرمان بیان کرد: در موج اول حمله ملخ‌ها؛ استان‌های هرمزگان، بوشهر و قسمتی از شهرستان‌های جنوبی استان کرمان مثل منوجان، رودبار و قلع گنج درگیر این آفت شدند.

فرخی از اتخاذ تمهیدات خاص برای مقابله با این آفت خبر داد و تصریح کرد: یک فروند هواپیمای سمپاش برای مقابله با این آفت در جنوب استان مستقر شده است.

وی بیان کرد: موج ملخ‌های صحرایی که بیشتر برای تکثیر وارد ایران می‌شوند؛ در دشت جازموریان مستقر هستند و به باغات و مزارع آسیبی نمی‌رسانند. شایان ذکر است که این ملخ‌های دریایی(صحرایی) در مکان‌هایی که کانون آلودگی بوده و همچنین از نظر پوشش گیاهی، بافت خاک و رطوبت مناسب باشند استعداد تکثیر داشته و مستقر می‌شوند.

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی جنوب استان کرمان افزود: با توجه به بارندگی‌های اخیر در جازموریان و پوشش گیاهی خوب، بافت خاک و رطوبت مناسب این منطقه مستعد برای تکثیر ملخ‌های صحرایی است.

وی از آغاز مبارزه با ملخ صحرایی در شهرستان منوجان از روز گذشته خبر داد و بیان کرد: روز گذشته اولین گزارش ورود ملخ‌ها در شهرستان منوجان را داشتیم ملخ‌ها در آنجا تخم‌ریزی کرده‌اند از همان دیروز کار مبارزه با پور را در شهرستان منوجان آغاز کردیم و از فردا نیز مبارزه با ملخ صحرایی که وارد جازموریان شده در منطقه سولان دشت جازموریان انجام خواهد شد.

فرخی اظهار کرد: تا کنون این آفت به باغات خسارتی وارد نکرده است و از زمان ورود موج اول این آفت تا کنون در بیش از یک هزار هکتار از باغات و مزارع این منطقه اقدامات مبارزه‌ای با ملخ صحرایی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰هزار هکتار پیش‌بینی سطح مبارزه با این ملخ صحرایی است که عمده مبارزه ما از ۱۰ اردیبهشت‌ماه آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد داشت.

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ملخ های صحرایی ملخ کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۱۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان

 سردار نعمت‌اله باقری در حاشیه بازدید از بیمارستان صحرایی این شهرستان، اظهار کرد: سال گذشته ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق محروم استان توسط جهادگران و پزشکان بسیجی ویزیت شدند.
وی خاطرنشان کرد: امروز نیز بیش از ۲۰ تیم تخصصی و ۲۰ تیم پزشک عمومی و در مجموع بیش از ۲۷۰ نفر کادر پزشکی و مجموعه‌های هماهنگ‌کننده در خدمت مردم مناطق محروم دلفان هستند.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با بیان اینکه بیمارستان صحرایی امروز نمونه یک زنجیره درمانی است، افزود: ویزیت و معاینه مردم از خانه‌های بهداشت محله آغاز و تا درمان در بیمارستان‌های استان ادامه خواهد داشت.
باقری بیان داشت: امروز نخستین بیمارستان صحرایی و اردوی جهادی در سال جدید برپا شده و قطعا تا پایان سال این خدمت بی‌منت در دیگر مناطق محروم استان ادامه می‌یابد.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه توانمندی و تحقق شعار سال در حاشیه بیمارستان صحرایی، تصریح کرد: نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در راستای توانمندسازی و کمک به اشغال و تولید مردم دلفان نیز برپا شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • آغاز اما و اگر‌ها برای ادامه «نون خ»
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • معلمان افسران مبارزه در جنگ شناختی امروز
  • مبارزه با آفت برگخوار ذرت و تمهیدات لازم برای برداشت گندم اُرزوئیه
  • رقم هدیه روز معلم مشخص شد
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • صحرایی: روزانه ۸ مدرسه در کشور ساخته می‌شود
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • عملیات ساخت ۱۰۳ مدرسه جدید در استان کرمان آغاز شد