Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرسرتیپ عیسی میرزایی روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری ایرنا مرکز آذربایجان شرقی با اشاره به پیام تاریخی امام راحل در 28 فروردین سال 1358 درباره این نیرو و نامگذاری 29 فروردین به نام روز ارتش در تاریخ ایران، افزود: هر چند عده ای نا آگاه و ضد انقلاب در ماه های اول پیروزی انقلاب اسلامی در صدد به حاشیه کشاندن ارتش و به دنبال انحلال آن بودند، اما امام خمینی (ره) در برابر این هجمه ها ایستادگی کرده و با تمام توان از ارتش حمایت نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: در آن دوران عده ای در داخل به دنبال ایجاد ارتش بی طبقه توحیدی بودند که در آن نظم و نظام معنی نداشت، اما البته با گذشت تاریخ مشخص شد پشت سر این افراد استکبار خوابیده بود.
امیر میرزایی با بیان اینکه بسیاری از ارتشیان در سال های قبل از انقلاب با امام خمینی (ره) همراه و همفکر بودند، یادآوری کرد: در آن دوران خفقان و مبارزات مردم انقلابی، بسیاری از اعلامیه های امام در چاپخانه ارتش منتشر و در اداره دوم نیز این اعلامیه ها توزیع و پخش می شد که این مسایل نشان از عمق عشق و علاقه ارتشیان به راه و مرام امام راحل داشت.
وی تشریح کرد: ارتش در زمان مبارزات انقلابی مردم مسلمان همواره بازوی قدرتمند کشور و انقلابیون بود به طوری که در آن دوران سخت و دشوار تعداد 19 نفر از اعضای ارتش اعدام شدند.
امیر میرزایی با اشاره به اینکه ارتش در دوران انقلاب نیز از بدنه همین مردم بود و هیچگاه به جز عده ای قلیل که وابسته به دربار بودند، در مقابل مبارزان صف آرایی نکرد، اظهار داشت: در طول روزهای سخت انقلاب هیچ تانکی به سمت مردم تیراندازی نکرد، زیرا ارتشیان مبارز سوزن تانک ها را بیرون آورده بودند؛ در ضمن بیشترین انتقال مجروحان به مراکز درمانی از طریق ناوگان ارتش صورت گرفت.
وی سپهبد شهید سیدمحمدولی قرنی را اولین شهید ارتشی ترور در تاریخ جمهوری اسلامی خواند که در یازده اردیبهشت سال 1358 توسط گروه فرقان به شهادت رسید و این سندی افتخار برای ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

** ارتش 93 درصد تجهیزات نظامی را تولید می کند
فرمانده قرارگاه تاکتیکی 21 حمزه شیدالشهدای آذربایجان با تاکید بر آمادگی رزمی و دفاعی مجموعه ارتش در تمام یگان ها و حوزه ها، گفت: در حال حاضر 93 درصد تجهیزات نظام و دفاعی در حوزه های عملیاتی با حمایت ها و پشتیبانی های علمی و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح در خود ارتش تولید می شود.
امیر میرزایی، دستیابی به این سطح از تولیدات دفاعی را امری بی سابقه و بی نظیر در ارتش ایران و حتی نیروهای مسلح منطقه ارزیابی کرد و افزود: بدون تردید رسیدن به چنین توانمندی وسیعی بدون حمایت های فرماندهی کل قوا و آحاد مردم از این نیروی خدمت گذار میسر نمی شد.
وی کارنامه ارتش جمهوری اسلامی در 40 سال اخیر را موفقیت آمیز و بسیار درخشان خواند و ادامه داد: طی این سال ها علاوه بر حضور شجاعانه و فداکارانه در هشت سال دفاع مقدس که نتیجه آن تقدیم 48 هزار شهید و 200 هزار جانباز به اسلام و انقلاب بود، ارتش در زمینه های مختلف خدمات رسانی به مردم و ایجاد امنیت پایدار در کشور همواره در کنار ملت و سایر نیروهای مسلح بوده است.
امیر میرزایی با بیان اینکه ارتش در جریان سیل اخیر به استان های خوزستان، لرستان، گلستان و ایلام نیز در همان دقایق اولیه حضور داشته است، ارتشیان را نیروهای مردمی تعریف کرد که خود را وقف امنیت و آسایش مردم می کنند و این را وظیفه ذاتی خود می دانند.
وی با تاکید بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی هم اکنون در بالاترین میزان سطح آمادگی رزمی و دفاعی قرار دارد، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی منتظر دستور و فرمان مقام رهبری است و همه گوش به فرمان فرماندهی معظم کل قوا هستیم.

** ارتش در خط مقدم هر گونه تهدید علیه سپاه است
فرمانده قرارگاه تاکتیکی 21 حمزه شیدالشهداء آذربایجان گفت: اگر تهدیدی در منطقه و سراسر جهان متوجه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شود، ارتش جمهوری اسلامی ایران با توان کامل در خط مقدم است.
امیر میرزایی با تاکید بر اینکه تمام نیروهای مسلح ایران برای دفاع و امنیت کشور در آمادگی کامل قرار دارند، از سپاه به عنوان یکی از بازوان قدرتمند نطامی و دفاعی جمهوری اسلامی یاد کرد که در طول 40 سال گذشته همواره برای دفاع از دستاوردهای اصیل انقلاب در عرصه بوده است.
وی اقدام اخیر رییس جمهوری آمریکا در تروریست اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را سخیف و بی خردی ناشی از کینه 40 ساله از جمهوری اسلامی دانست و افزود: این اقدام نشان از خوی استکباری آمریکا می باشد که برای جهانیان به اثبات رسیده است.
امیر میرزایی اضافه کرد: باید توجه داشت کشورهایی که خوی استکباری در آنها نهادینه شده است به هیچ عنوان از مجموعه هایی همچون سپاه پاسدران که در دفاع از مظلومان عالم همواره در صف اول است، خوش شان نمی آید و این برای سپاه افتخاری بزرگ به شمار می رود.
وی با اشاره به تهدید 40 ساله سپاه توسط آمریکا، یادآور شد: طی این مدت سپاه همواره اقدامات ارزشمندی برای حفاظت از منافع ملی و دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی داشته است و جان فشانی های پاسداران و بسیجیان در دوران هشت سال دفاع مقدس هیچگاه از خاطره ها فراموش نخواهد شد و این برای نظام سلطه قابل هضم نیست.
فرمانده قرارگاه تاکتیکی 21 حمزه شیدالشهداء آذربایجان ادامه داد: آمریکا شکست های پی در پی خود در یمن، عراق، سوریه و سایر کشورهای منطقه طی سال های اخیر را از چشم سپاه غیرتمند پاسداران انقلاب اسلامی می بیند و برای فرار از وضعیت رو به زوال خود اقدام به رفتارهایی می کند که بیش از پیش آبروی خود را در جهان و منطقه می برد.
وی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مولود جمهوری اسلامی دانست که نه تنها در عرصه های نظامی و دفاعی، بلکه در تمام زمینه ها همچون سازندگی، بهداشت و درمان و موقع بروز حوادث غیرمترقبه که کشور نیاز داشته باشد، خدمات گران سنگی ارایه کرده است.
امیر میرزایی با تاکید بر اینکه تروریست خواندن سپاه به هیچ عنوان به جایی نخواهد رسید، گفت: وحدت و انسجام درونی بین آحاد مردم و نیروهای مسلح را از جمله آثار این کج اندیشی نظام کفر است.
وی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران حمایت کامل و جامع از سپاه پاسداران دارد و آن را در عمل و کردار خود نشان داده است، اظهار داشت: ارتش جان بر کف اولین نیروی مقاومت در برابر هر گونه تهدید احتمالی سپاه خواهد بود.

** روز ارتش، نمایش اقتدار و صلابت نیروهای مسلح است
فرمانده نظامی ارشد در آذربایجان شرقی از روز ارتش به عنوان روزی برای نمایش اقتدار و صلابت نیروهای مسلح کشور یاد کرد و گفت: فردا علاوه بر یگان های مختلف ارتش مستقر در استان، سایر مجموعه های نظامی و انتظامی اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج، نیروی انتظامی، نیروی زمینی، هوائی، پدافند هوائی ارتش، مرزبانی و سایر یگان ها در رژه این روز بزرگ حاضر می شوند.
امیر میرزایی، زمان برگزاری رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش را ساعت 8 و 30 دقیقه صبح روز پنجشنبه 29 فروردین اعلام و اضافه کرد: فرزندان ملت استوار و با بصیرت آذربایجان شرقی در این مراسم توان رزمی و دفاعی خود را به نمایش می گذارند و از همه آحاد مردم دعوت می کنیم با حضور خود در این مراسم، نیروهای مسلح را تشویق و حمایت کنند.
وی با بیان اینکه محل برگزاری رژه نیروهای مسلح در تبریز نسبت به سال های قبل تغییر کرده است، گفت: این مراسم که در سال های گذشته در میدان آذربایجان برگزار می شد، فردا در کمربند میانی ( اتوبان نیایش) برپا می شود.
3038/518
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ارتش جمهوری اسلامی ایران استکبار جهان خدمات رسانی به مردم هشت سال دفاع مقدس 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۲۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام عربپور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان درمراسم آغاز هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج استان کرمان گفت: شهیدان از مکتب امام (ره) و اسلام ناب تاسی و الگو گرفتند، آنها حق بزرگی به گردن ما و به گردن همه آحاد ملت ایران دارند و جا دارد بر آنها درود و سلام بفرستیم که این انقلاب را پاسداری وحراست کردند و با خون‌های پاکشان وبامجاهدت‌هایشان به ما درس داده‌اند که چگونه بایستیم و مجاهدت کنیم.

وی با اشاره به دوم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل سپاه مقدس پاسداران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از الهامات الهی امام خمینی (ره) بود که سپاه را برای حفظ ایران، انقلاب واسلام ناب تشکیل دهد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان اظهار داشت:مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی‌هایشان در جمع فرماندهان در چندین سال قبل در حسینیه امام خمینی (ره) فرمودند: یکی از الهامات الهی که به قلب و دل امام (ره) جاری شد، تشکیل سپاه بود و دوم تشکیل بسیج بود و چه جمله‌های حکیمانه‌ای که امام خمینی (ره) فرمودند: که اگر سپاه نبود کشور هم نبود؛‌ای کاش من یک پاسدار بودم.

وی در ادامه گفت: امروز اگر می‌بینید که سپاه شهره عالم است و افتخار آفرین است به واسطه این است که به مکتب امامینش دل داده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان، بیان داشت: گروه‌هایی مانند حزب الله، انصارالله، حشد شعبی، زینبیون، فاطمیون، حیدریون و حسینیون به تاسی و الگوگیری از سپاه تشکیل شده‌اند.


حجت‌الاسلام عربپور سپاه پاسداران را بهشت نیرو‌های مسلح دانست و عنوان کرد:سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است.

وی افزود:چیزی که باعث شد سپاه گنبد آهنین را درنورددایمان بود؛ معمولاً پنجه افکندن با یک نیروی قدرتمند اتمی دل می‌خواهد؛ قدرت می‌خواهد؛ سپاه پاسداران باایمان و دلیری که داشت گنبد آهنین یک قدرت پوشالی و کاذبی مثل صهیونیست‌ها رادر هم بکوبد اینها معنویت است.

یا بچه‌های حزب الله و مردم غزه با سلاح‌های پیش پا افتاده و معمولی حریف صهیونیست‌ها هستند، چون ایمان در کار آنها وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • قدرت امروز ایران به دلیل روحیه استکبارستیزی و مقاومت ملت ایران است
  • نقش روحیه بسیجی و استکبارستیزی در صدور انقلاب اسلامی
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود
  • اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتشی در گچساران برگزار شد