Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@02:39:49 GMT

نگاهی به آخرین وضعیت روستای سیل زده شورآب خلیل آباد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۲۰۲۹

نگاهی به آخرین وضعیت روستای سیل زده شورآب خلیل آباد

بارندگی شدید در این مدت موجب راه افتادن سیل در خلیل آباد و سرریز شدن 11 بند خاکی این شهرستان و بروز خساراتی به بخشهای کشاورزی، مزارع و زیرساختها و تاسیسات شهری شد.
در شهرستان خلیل آباد که در جنوب غربی خراسان رضوی قرار گرفته است سیلاب به منازل مسکونی روستاهای سعدالدین، جعفرآباد و مهدی آباد خسارتهایی وارد کرد و روستای شور آب این شهرستان به منظور جلوگیری از تلفات انسانی تخلیه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دهیار روستای شورآب خلیل آباد روز چهار شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این روستا از توابع بخش مرکزی این شهرستان و دارای 40 خانوار و 130 نفر جمعیت است که شغل غالب آنها دامداری و کشاورزی است.
فتح الله نوری افزود: در بالادست روستای شورآب، بندی خاکی با حدود 25 سال قدمت وجود دارد که فاصله اش با روستا هزار متر است و در زیردست بند، امامزاده هادی شورآب واقع شده است.
وی ادامه داد: این روستا در منطقه ای کویری قرار دارد به گواهی بزرگان روستا طی 60 سال اخیر چنین بارندگی ای به خود ندیده است.
به گفته او در پی بارندگی دو روز اخیر با اطلاع رسانی به مردم و در راستای اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از تخریبهای احتمالی و بروز تلفات جانی، صبح روز دوشنبه اهالی روستای شورآب به روستای جعفرآباد منتقل شدند.
دهیار روستای شورآب خلیل آباد گفت: در پی بارشهای شدید اخیر در بند یاد شده بیش از 20 متر آب روی هم جمع شده بود و با توجه به این که دیوار بند ترک داشت کارشناسان آب منطقه ای در محل حضور یافتند و با هماهنگی با استان با مصالحی این ترک، برطرف و با لودر برای هدایت آب به سمت کویر اقدام شد اما مقداری از آب به داخل روستا رسید لذا به منظورجلوگیری از بروز هر گونه تلفات جانی روستای شوراب تخلیه شد.
نوری با قدردانی از همت مردم روستای جعفرآباد و پذیرایی خوب آنها از اهالی شورآب و کمک هلال احمر و سپاه و تلاشهای فرماندار و بخشدار برای رفع مشکل گفت: روز گذشته با هماهنگی بخشداری و با استفاده از بولدوزر قسمت سرریز سد باز شد و بخشی از آب آن تخلیه گردید و جای نگرانی نیست.
وی اضافه کرد: در حال حاضر هیچ گونه نگرانی در خصوص بند خاکی بالادست این روستا وجود ندارد و آب تا حدودی ته نشین شده است ومردم می توانند به خانه هایشان بازگردند.
دهیار روستای شورآب خلیل آباد گفت: به جز برخی خسارات جزئی به خانه ها، موتور چاه آب و باغات پسته سیلاب اخیر خسارت دیگری به مردم این روستا وارد نکرده است و در این موارد هم انتظار می رود مسئولان به اهالی این روستا که مردمی سخت کوش هستند مساعدت ویژه ای کنند.
نوری تاکید کرد: خوشبختانه تلفات دامی و انسانی در پی سیلاب اخیر در این روستا نداشته ایم.
بخشدار شش طراز خلیل آباد نیز در گفت گو با خبرنگار ایرنا گفت: پس از انتقال مردم روستای شوراب خلیل آباد به روستای جعفرآباد نیروهای هلال احمر پتو و سایر اقلام مورد نیاز مردم را فراهم کردند.
محمد رمضانی افزود: ظرف روزهای اخیر اقدامات پیشگیرانه مناسبی برای جلوگیری از بروز خسارات سیلاب در این منطقه انجام شد و مردم در کنار نیروهای هلال احمر، شهرداران ، بخشداران، دهیاران و نیروهای نظامی و انتظامی بودند و با اتحاد، اوضاع مدیریت شد.
وی ادامه داد: دیروز هم اگرچه حجم بسیاری از سیلاب از پشت بند خاکی تخلیه شده بود و مشکل خاصی نبود اما برای اطمینان بیشتر از مردم شوراب خواهش کردیم که به روستا بازنگردند تا از مخاطرات احتمالی کم کنیم.
بخشدار شش طراز خلیل آباد گفت: در حال حاضر با پایان یافتن بارشها و تخلیه آب بند هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و کارشناسان امور آب به محض آن که اعلام کنند بند خاکی بالادست روستای شوراب می تواند حجم آب موجود را تحمل کند اهالی این روستا می توانند به محل زندگی خود بازگردند.
رمضانی افزود: متاسفانه در روستاهای این بخش همچون همه نقاط کشور هنوز هم خانه های خشت و گلی وجود دارد که باید اهالی روستا با توجه به حمایتهای دولت منازل مسکونی خود را مقاوم سازی اقدام کنند.
فرماندار خلیل آباد نیز گفت: بر اساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستای شورآب به تعدادی از باغات پسته که در پائین دست بند خاکی وجود داشتند و یک موتور آب کشاورزیو چند واحد مسکونی خسارتهایی وارد شده است.
مجتبی شاکری افزود: در مجموع در خلیل آباد 120 واحد مسکونی به تعمیر نیاز دارند و هشت واحد هم تخریبی است که نتیجه کارشناسی مسئولان برای برآورد خسارت ریالی طی روزهای آینده اعلام می شود.
وی ادامه داد: روستاهای مهدی‌آباد، سعدالدین، جعفرآباد و شوراب درگیر سیلاب بودند که دستگاههای خدمات رسان شهرستان خلیل آباد با حضور در منطقه، سیلاب را کنترل کردند اگرچه چند مورد آب گرفتگی در منازل رخ داد که به سرعت رفع شد.
فرماندار خلیل آباد افزود: حجم بارش بیش از 90 میلیمتر ظرف 24 ساعت در شهرستان بی سابقه بود ولی خوشبختانه با مشارکت مردم و همدلی مسئولان اوضاع به خوبی مدیریت شد.
شهرستان 50 هزار نفری خلیل آباد دو بخش مرکزی و ششطراز در فاصله 242 کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است و دو سوم جمعیت این شهرستان شامل 32 هزار نفر ساکن روستاها هستند.
1922
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 خراسان رضوی سیل کارشناسی مسکن هلال احمر 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۲۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، مهندس محمد کریمی گفت دولت سیزدهم مصمم است با تمام توان برای رفع محرومیت‌ و آبادانی روستاها ۱۰۰۰۰ (ده هزار) روستا در کشور را در قالب جهاد آبرسانی تامین آب نماید.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به این روستا گفت: بهسازی و محوطه سازی یک دهنه چشمه ، نصب اتاقک برق ، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ همچنین نصب و راه اندازی سیستم گندزدایی آب شرب از جمله کارهایی است که در محل آبگیر انجام شده است.

وی از اقدامات دیگر در جهت بهره‌مندی مردم کهن دژ از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار را اجرای چهار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا ، اجرای ۱۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون سازی یک عدد مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن ، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز ، نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور آب و...

مدیرعامل شرکت آبفا استان گفت:این پروژه آبرسانی با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی ارتش جمهوری اسلامی و با هدف تامین آب شرب اهالی این روستا اجرا شده است.

کریمی اعتبار هزینه شده برای این طرح آبرسانی روستایی را پنجاه میلیارد ریال معادل پنج میلیارد تومان اعلام کرد.

قابل ذکر است، روستای کهن دژ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار در حدود یکصد کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

گفتنی است، در این آیین بهره برداری آقای حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری ، سرهنگ رحمانی فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی ارتش ، حاج آقا زمانی نماینده ولی فقیه در شهرستان ، ذیلایی فرماندار ‌کیار و دیگر مسئولین استانی و محلی و مردم مهمان نواز کهن دژ حضور داشتند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900035

دیگر خبرها

  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • روستای نظرلو در شهرستان شبستر به شهر تبدیل شد
  • نگاهی به سیلابی شدن روستای دره گزان بر اثر بارش باران + فیلم
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • (تصاویر) شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب
  • شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب
  • ۲ بند خاکی در زیرکوه شکست/ ادامه امدادرسانی از سوی امدادگران