Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-05@02:25:20 GMT

کاپیتان 19ساله‌ای که سر یوونتوس را برید(عکس)

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۲۲۰۲

کاپیتان 19ساله‌ای که سر یوونتوس را برید(عکس)

ماتیس دی‌لیخت، با گل تعیین‌کننده خود در دقیقه 67 باعث حذف شدن یوونتوس و کریستیانو رونالدو از لیگ قهرمانان شد و آژاکس را راهی مرحله نیمه‌نهایی کرد.

به گزارش "ورزش سه"، آژاکس که با حذف رئال مادرید از چمپیونزلیگ به پدیده این فصل رقابتها تبدیل شده بود دیشب با پیروزی 2-1 مقابل یوونتوس و حذف غول بزرگ ایتالیایی بار دیگر نشان داد که امسال باید از تیم هلندی به عنوان غول‌کش رقابتها یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نقش کاپیتان 19ساله آژاکس در این روند خارق‌العاده را نباید کم‌اهمیت دانست. فوتبالیستی که در اوج جوانی بازوبند کاپیتانی آژاکس را بر بازو بسته و با ضربه سر خود در دقیقه 67 باعث شد رونالدو به اجبار با چمپیونزلیگ خداحافظی کند.

 

 

گل دوم و پیروزی‌بخش آژاکس توسط دی‌لیختی به ثمر رسید که در زمان آخرین حضور آژاکس در مرحله نیمه‌نهایی چمپیونزلیگ یعنی سال 1997 هنوز به دنیا نیامده بوده.

 

کاپیتان جوانی که دیشب نگذاشت رونالدو بتواند برای چهارمین بار پیاپی بر جام قهرمانی چمپیونزلیگ بوسه بزند. دی‌لیختی که دیشب از آغاز تا پایان با همان اعتماد به نفس، آزادی عمل و جدیتی بازی کرد که در مقابل رئال به نمایش گذاشته بود و غول بزرگ فوتبال اسپانیا را از ادامه راه در لیگ قهرمانان بازداشته بود.

 

 

گلی که دی‌لیخت در دقیقه 67 به ثمر رساند تا تیمش را راهی مرحله نیمه‌نهایی کند پاسخ بازی عالی او در مقابل یوونتوس بود. فوتبال دینامیک، تهاجمی و شناور آژاکس آنقدر عالی بود که یوونتوس در مقابل آن هیچ پاسخی نداشت. به خصوص در نیمه دوم که تیم مهمان کنترل بازی را به دست گرفته و پشت سر هم روی دروازه یووه فرصت گلزنی ایجاد می‌کرد. نقش دی‌لیخت به عنوان طراح اصلی خط میانی آژاکس در این بازی زیبای آژاکس به خصوص در نیمه دوم واقعا برجسته بود.

 

 

کاپیتان 19ساله آژاکس پرورش یافته آکادمی مشهور جوانان این باشگاه است. آکادمی‌ای که باعث شده مبلغ هزینه شده برای 11 بازیکن آژاکس در بازی دیشب، برای این باشگاه تنها 50 میلیون یورو باشد درحالیکه یوونتوس تنها برای به تورین آوردن رونالدو 117  میلیون یورو هزینه کرده است.

 

 

آژاکس متیاس دلیخت

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: آژاکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۲۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوملس: مقابل پی‌اس‌جی پخته بازی کردیم

به گزارش "ورزش سه"، متس هوملس، مدافع آلمانی بوروسیا دورتموند، پس از شکست 1-0 پاری سن ژرمن در بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، اعلام کرد که اگر تیمش می‌خواهد به فینال برسد، باید در پاریس هم این نمایش را تکرار کند.

در شبی که نیکلاس فولکروگ تنها گل تیم آلمانی را به ثمر رساند و جیدون سانچو نمایشی دیدنی داشت، هوملس به دلیل جلوگیری از حملات خطرناک بازیکنانی مانند کیلیان امباپه و عثمان دمبله به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

این مدافع آلمانی در اظهاراتی به دازن از عملکردی که تیمش نشان داد، راضی بود و از هم تیمی‌هایش خواست دوباره چنین نتیجه‌ای را تکرار تا به فینال برسند.

هوملس گفت: "یک بازی عالی انجام دادیم. این یک عملکرد بسیار پخته از طرف ما بود. به هم کمک کردیم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم."

هوملس، 35 ساله، با اشاره به آرامش تیمش در لحظات حساس بازی عنوان کرد: "آرام ماندن و تصمیم گیری خوب در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسان نیست، اما ما این کار را برای مدت طولانی به خوبی انجام دادیم. البته که می‌خواهیم به فینال ومبلی برویم، اما سه شنبه در پاریس یک بازی سخت دیگر خواهیم داشت. اگر می‌خواهیم به فینال راه پیدا کنیم، باید بتوانیم در پاریس دوام بیاوریم."

دیگر خبرها

  • قدرت‌نمایی هالند: این وایکینگ متوقف‌نشدنی است
  • ماسیمیلیانو الگری: یوونتوس در آستانه رسیدن به هدف اصلی خودش است
  • احتمال غیبت سردار آزمون، مانچینی و اسپیناتزولا مقابل یوونتوس به دلیل مصدومیت
  • وضعیت مبهم آزمون برای بازی مقابل یوونتوس
  • مورد جالب رئال مقابل کادیز: کورتوا یک نیمه بازی می‌کند!
  • ده روسی: امشب، شب لورکوزن بود و در کل امسال، سال لورکوزن است
  • دلیل پنهان جدایی رونالدو از رئال مادرید فاش شد!
  • کیه لینی: حضور رونالدو در یوونتوس؟ او می‌خواست ثابت کند که از رئال مادرید قوی‌تر است
  • حسینی مثل پرسپولیس: نیمه مربیان برای من(عکس)
  • هوملس: مقابل پی‌اس‌جی پخته بازی کردیم