Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-01@19:05:08 GMT

خبری از شهرک صنعتی پوشاک نیست!

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۲۴۹۴

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اوایل سال گذشته اعلام کرده بود که بهره‌برداری از شهرک تخصصی پوشاک تا پایان تابستان سال ۱۳۹۷ کلید می‌خورد و بهره‌برداری کامل از ۲۰۶ هکتار مساحت مربوط به این شهرک تخصصی، تا پایان سال ۱۳۹۸ طول می‌کشد.

البته رئیس‌جمهوری سال ۱۳۹۵ کلنگ‌زنی این پروژه را انجام داد و پیشرفت آن در دستور کار قرار گرفت تا بتوان با گردآوری مجموعه‌ای از واحدهای مختلف صنعت پوشاک شهرک صنعتی آن را در محلی به موقعیت جغرافیایی روبروی حرم مطهر امام خمینی (ره) به بهره‌برداری رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرک تخصصی پوشاک اولین شهرکی است که بر اساس نیاز داخلی طراحی شده و سراسر زنجیره تولید پوشاک از تأمین مواد اولیه، تا مد، طراحی، دوخت و عرضه را شامل می‌شود.

اما مجید نامی - عضو هیأت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران - در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد که فعالیت این پروژه تقریباً متوقف شده و کار خاصی در این زمینه انجام نشده است.

وی همچنین اظهار کرد: با توجه به اینکه راه‌اندازی شهرک تخصصی پوشاک مزایای متعددی برای این صنعت دارد، تمام تشکل‌های بخش خصوصی درخواست کرده بودند که این کار انجام شود و پیگیر تأسیس این شهرک هستند.

اظهارات عضو هیأت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در حالی است که در یک سال اخیر با رشد حدوداً سه برابری نرخ ارز، واردات پوشاک به کشور به‌ویژه قاچاق این محصول تا حد قابل توجهی کاهش یافته و بار دیگر پوشاک داخلی در مرکز توجه مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.

در این شرایط به نظر می‌رسد فرصت مناسبی است تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم زمینه برای گسترش فعالیت تولیدکنندگان داخلی پوشاک در تمام زنجیره تولید این محصول از طراحی تا دوخت فراهم شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۲۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام صددرصدی حدنگاری اراضی شهرک‌های صنعتی هرمزگان

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اتمام صددرصدی حدنگاری اراضی و املاک شهرک‌های صنعتی هرمزگان خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بدو ورود به بندرعباس، با حضور در نشست تخصصی با فعالان اقتصادی، هیأت رئیسه و اعضای هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان هرمزگان، راهکارهای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات ثبتی به فعالان اقتصادی و صنعتی این استان در راستای تحقق شعار سال را مورد بررسی قرار داد.

بابایی در این دیدار با بیان اقدامات ویژه دستگاه قضایی بویژه سازمان ثبت در حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی در همراهی با دولت گفت: تمامی تمهیدات لازم جهت تسریع و تسهیل امور تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و مشاغل خرد و خانگی در ثبت شرکتها، علائم تجاری، طرح های صنعتی و نشانه های جفرافیایی اتخاذ شده و بعد از انجام موفق پرداخت و امضاء الکترونیکی در سال گذشته و کاهش بیش از 80 درصدی مراجعین حضوری در حوزه ثبت شرکتها، تا هفته قوه قضائیه سال جاری نیز با راه اندازی سامانه جامع ثبت شرکتها و اجرای رسمی تعیین نام هوشمند، شاهد تحولات بزرگ تری در ارائه خدمات ثبتی در سال جهش تولید با مشارکت مردم خواهیم بود.

ارائه تسهیلات لازم در بخش مستندسازی و تهیه نقشه جهت سند دار شدن اراضی و املاک تولیدکنندگان و مردم بویژه در اراضی کشاورزی، لزوم تقویت نظارتها در عرصه شرکتها از سوی تمامی دستگاههای متولی به جهت جلوگیری از هدر رفتن منابع و ایجاد انحراف در جریان اقتصادی از سوی شرکتهای صوری و کاغذی، تعلیق بیش از 800 هزار شرکت صوری در سال گذشته و ایجاد مسیر سبز برای فعالان اقتصادی، شرکتهای دانش بنیان و تجار استان هرمزگان، از دیگر مواردی بود که رئیس سازمان ثبت به آنها اشاره کرد.

در ابتدای این مراسم دبیرکل و برخی از اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و جمعی از نمایندگان تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، صنعتی، شرکتهای دانش بنیان، انجمن های گردشگری و جوانان کارآفرین به بیان درخواستها و مسائل و مشکلات حوزه های خود پرداختند و دستورات مقتضی و راهنمایی های لازم از سوی معاون رئیس قضائیه، معاون امور املاک و کاداستر و مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری و همچنین مدیرکل ثبت استان صادر و ارائه شد.

رئیس سازمان ثبت در این نشست در پاسخ به بیان مشکلی از سوی یکی از فعالان مشاغل خانگی در حوزه علائم تجاری، طی تماس تلفنی با رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت از وی خواست ضمن برگزاری جلسات وبیناری با فعالان این اتاق و تجار و تولیدکنندگان هرمزگان و در صورت لزوم حضور در این استان، شرایط مساعدتر را برای تسهیل امور ثبت مالکیتهای معنوی با برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز فراهم آورد.  

اتمام 100 درصدی حدنگاری و صدور اسناد اراضی و املاک شهرک های صنعتی هرمزگان 

رئیس سازمان ثبت همچنین در این دیدار، آخرین سند مالکیت حدنگاری مربوط به اراضی و املاک شهرک های صنعتی استان هرمزگان را به شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان تحویل داد.

با تحویل این سند، تثبیت مالکیت و صدور اسناد تمامی اراضی و املاک شهرک های صنعتی استان به میزان حدود 4 هزار و 570 فقره سند در مساحتی بالغ بر 4 هزار 800 هکتار در 14 شهرک و 15 ناحیه صنعتی هرمزگان از سوی اداره کل ثبت اسناد و املاک این استان به انجام رسید.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بدو ورود به بندرعباس با حضور در مزار شهدای گمنام این شهر به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کرد.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • اتمام صددرصدی حدنگاری اراضی شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • طراحی پروژه تنیاتاون، شهرکی شناسنامه دار در سلمان شهر توسط پلتفرم طرح تو طرح
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • شهرک تخصصی گوهرسنگ در خراسان جنوبی ایجاد می‌شود
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • مشکلات و موانع تولیدکنندگان شهرک های صنعتی استان تهران بررسی شد
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار