Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@13:38:33 GMT

نکته هايي مهم براي خريد الماس

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۲۵۳۴

نکته هايي مهم براي خريد الماس

خبرگزاري آريا -

راهنماي خريد الماس
نکات بسيار مهم براي خريد الماس
انتخاب الماس سوار نشده يا پياده يا اصطلاحا Loose Diamonds بسيار راحتتر از انتخاب يک الماس سوار شده بر روي يک جواهر مي باشد. براي خريد يک تخمه الماس بصورت پياده شما دريايي از انتخاب پيش رو داريد، مي توانيد براي خريد الماس مورد نظرتان از نظر رنگ و پاکي و نوع تراش و وزن فاکتور هاي متنوعي را به يک فروشنده الماس پيشنهاد دهيد تا در نهايت با توجه به بودجه اي داريد الماس مورد نظر خود را خريداري کنيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابراين انتخاب يک الماس پياده براي خريد، نزد يک فروشنده الماس، بسيار حرفه اي تر و راحتتر از خريد يک الماس در يک مغازه جواهر فروشي مي باشد، چون در جواهر فروشي شما محدوديت هاي بسياري داريد. پس براي خريد الماس مورد نظرتان از هر نظر، مناسب با بودجه و کيفيت مورد نظرتان حتما به يک الماس فروش مراجعه کنيد نه يک جواهر فروش.
جواهر فروشان مي توانند خيال شما را راحت کنند از اينکه، الماسي بالاتر از قيمت واقعي خود الماس را بر روي يک رکاب طلاي ساده خريداري مي کنيد. پس جواهرات زيباي خود را از جواهر فروشان بخريد نه تخمه الماس مورد نظرتان را. اين تنها يک پيشنهاد است که امتحان آن البته ضرري ندارد اما نتيجه حاصله بيشتر مواقع يک خريد نا موفق همراه با دل ناخوشي بوده است.
هر چيزي را از فروشنده ي آن بخريد مخصوصا الماس. راهنماي خريد الماس بصورت گام به گام را حتما مطالعه کنيد و لينک هاي مرتبط با فاکتورهاي تاثير گذار برروي قيمت الماس را پيگيري کنيد. جستجوي خريد الماس براي هر شخصي منحصر به فرد است، اما ممکن است اين يک نقطه شروع مفيد براي خريدن يک الماس مناسب باشد.

هر چيزي را از فروشنده ي آن بخريد مخصوصا الماس
وزن به قيراط (Carat Weight)
يکي از مهمترين فاکتورهاي قيمت گذاري گوهر وزن سنگ مي باشد. گوهر ها را بر حسب قيراط خريد و فروش مي نمايند که يک گرم برابر با پنج قيراط مي باشد و يک قيراط به 100 صوت (Points) تقسيم مي گردد.
چطور درجه خلوص (پاکي) يک الماس را درجه بندي مي کنيم؟
درجه بندي الماس براساس 5 فاکتور مي باشد که عبارتند از تعداد، اندازه، رنگ، مکان وجنس نا خالصي دروني ويا سطحي
در درجه بندي flawless(fl) الماس مورد نظر داراي هيچ نا خا لصي دروني وبيروني نمي باشد.
در درجه بندي flawless(fl) internal الماس ما داراي فقط نا خالصي ها بيروني مي باشد.
در درجه بندي VVS1,VVS2 نا خالصي ها درون الماس را خيلي خيلي مشکل مي توان ديد.
در درجه بندي vs1,vs2 داراي ناخالصي هاي minor يا خيلي کم مي باشد.
در درجه بندي SI1,SI2 که داراي ناخالصي noticeable ويا آن قابل مشاهده مي باشند.
در درجه بندي I1,I2,I3که داراي ناخالصي هاي Obvious ويا آشکار مي باشد.
قابل ذکر است که براي قضاوت در درجه بندي الماس آنها را بايد زير ذره بين 10x يا ده برابرو همينطور زير ميکروسکوپ ده برابر بايد ديده شوند.

يکي از مهمترين فاکتورهاي قيمت گذاري گوهر وزن سنگ مي باشد
رنگ الماس :
درجه D_E_F از نظر کلي بهترين و در واقع بي رنگ ترين درجه براي الماس مي باشد. ولي براي تراش گرد الماس محدوده رنگ اگر H_I_J باشد بهترين حالت از نظر قيمت است. نکته مهم اين است که تفاوت قيمت محدوده اول و دوم در يک سنگ با مشخصات يکسان بسيار است ولي تشخيص اين تفاوت رنگ توسط افراد غير حرفه اي آنقدر مشهود نمي باشد.
بطور کلي اگر قرار است سنگ را روي پلاتين يا طلا سفيد کار کنيد بهتر است در محدوده رنگ H-I-J و براي پايه طلا زرد مي توانيد از محدوده K_L_M نيز استفاده کنيد. اگر چه سنگ هاي اين محدوده مقداري به زردي مي زنند ولي از آنجايي که روي طلا زرد کار مي کنيد، رنگ سنگ زياد به چشم نمي آيد.

رنگ و درجه الماس
تراش الماس
کيفيت تراش الماس بي شک مهم ترين بخش از اين مفاهيم است. تراش الماس کليد براقي و جذابيت الماس است. و در واقع الماس بخاطر تراش است که قيمت مي يابد.
يک الماس با درجه شفافيت و رنگ پايين اما با تراش خوب بسيار زيبا تر از يک الماس پاک و با رنگ عالي اما با تراش نا مناسب است.
يک الماس جلا يافته متشکل شده از تراش هاي بسيا کوچک که هر کدام حکم يک آينه ي کوچک را دارند که در زاويه مناسب با تمام آينه هاي کوچ ديگر به درستي ارتباط نوراني برقرار مي کند و زيبايي خارق العاده الماس را پديد مي آورند.
مهم نيست که الماس شما چه اندازه، چه رنگ و چه شفافيتي داشته باشد، چيزي که يک الماس بسيار عالي از لحاظ کيفيت را به يک زباله تبديل مي کند تراش نامناسب است.
تراش ايده آل الماس،تراش هايي هستند که با کمترين خطا بتوانند در مجموع اين توانايي را به الماس بدهد که انعکاس و انکسار نور را با کيفيت و کميت مطلوب به چشم بيننده برساند
تشخيص خوب يا بد بودن تراش الماس براي خريداران کار بسيار دشوار و عملا نشدني است پس بهتر است که الماس هاي با شناسنامه را براي خريد انتخاب کنيد.الماس ها در آزمايشگاه هاي بسيار مجهز آناليز مي شوند و جواب آن در شناسنامه الماس درج مي گردد
براي خريد الماس بهتر است الماسي را خريداري کنيد که کيفيت شاخصه ي تراش آن در شناسنامه "عالي" يا "بسيار خوب" باشد
جلا(Luster)
به مقدار نور انعکاس شده از سطح سنگ صيقل خورده را جلا مي گويند.
براقي (Brilliancy)
براقي مقدار و کيفيت نور برگشت شده از درون سنگ است.

الماس هاي با شناسنامه را خريد کنيد
چند نکته کلي درباره قيمت الماس
در قسمت کيفيت تراش الماس، ما بنا را بر کيفيت تراش شکل گرد برليان گذاشته ايم، الماس ها در اشگال گوناگون تراشيده مي شوند، بيشترين شکل تراش الماس که مورد استفاده بازار هست، همان تراش گرد برليان است، اصطلاحاتي همانند باگت، مارکيز، اشک، پرينسس و تعدادي ديگر از اشکال تراش الماس، تنها شکل هاي گوناگوني دارند که با توجه به نياز بازار و استفاده برروي طرحهاي گوناگون جواهرات با سليقه هاي مختلف، توليد و وارد بازار فروش الماس مي شوند.
توجه کنيد امکان دارد بعضي از اشکال با توجه به خواستار کمتري که به نسبت تراش گرد برليان دارند داراي تخفيف جزئي بيشتري نسبت به اين نوع تراش باشند، البته اين سايز تراش اشکال گوناگون الماس نيز بستگي دارد. به طور مثال شايد شما بتوانيد يک تخمه يک قيراطي مارکيز را با تخفيف بيشتري نسبت به يک تخمه الماس گرد برليان تهيه کنيد، ولي در سايز هاي ريزتر، مثلا 5 سوتي، قيمت تراش مارکيز گرانتر از تراش گرد برليان خواهد بود.
نکته ديگر در ارتباط با ميزان فلئورسنسي در الماس است، الماس ها به طور طبيعي در چند گروه داراي ميزاني فلئورسنسي هستند افزايش شدت فلئورسنسي در الماس مي تواند به عنوان يک فاکتور منفي تلقي شده و در قيمت کلي الماس تخفيف در بر داشته باشد. ميزان شدت و رنگ فلئورسنسي الماس در شناسنامه آن به طور کامل ذکر مي شود.
گردآوري: بخش مد بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۲۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ نکته مهم درباره برخورد دستگاه قضایی به دانه درشت ها

حسن نوروزی؛ نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس: مبارزه با مفسدان اقتصادی دانه درشت‌ یکی از رویکردهایی است که طی سال‌های اخیر به‌صورت قاطع در دستورکار دستگاه قضایی کشور قرار گرفته‌است؛ راهبردی که تاکنون با دستاوردهای قابل‌توجهی نیز همراه بوده و نشان‌ داده قوه قضاییه با عزمی جزم در راستای قطع دستان مفسدان اقتصادی از ساختارهای اقتصادی کشور گام برمی‌دارد. بررسی کارنامه دستگاه قضایی در این حوزه نمایانگر گام‌های مهم و مؤثری است که علاوه بر تأثیرهای اساسی آن در سالم‌سازی فضای اقتصادی کشور، افکار عمومی را بیش‌ازپیش به فسادستیزی در ساختارهای مختلف کشور امیدوار می‌کند. در رویکردهای دستگاه قضایی با هدف مبارزه مؤثر با مفسدان اقتصادی دانه‌درشت، برخی نکات بیشتر به چشم می‌آید که بررسی آنها دربردارنده نکات مهمی است که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

۱- یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این زمینه باید به‌صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد، مبارزه پیگیرانه با مفسدان کلان اقتصادی، آن‌هم با شجاعت و درایت است. همین چندی قبل بود که انتشار خبر دستگیری فرزندان معاون‌اول سابق قوه قضاییه به‌ اتهام برخی مفاسد اقتصادی، نشان داد قوه قضاییه با شجاعت به‌دنبال خشکاندن ریشه‌های فساد، در هرجایی که باشد، است. استمرار چنین رویکردی می‌تواند آثار و تبعات بسیاری در راستای سالم‌سازی فعالیت‌های اقتصادی کشور داشته باشد.

۲- اثبات سیستماتیک‌نبودن مفاسد اقتصادی در کشور، یکی از مهم‌ترین نتایج برخورد قاطع قوه قضاییه با مفسدان دانه‌درشت اقتصادی به‌حساب می‌آید. اگرچه طی سال‌های اخیر برخی جریان‌ها و رسانه‌های معاند تلاش کرده‌اند اینگونه القا کنند که مفاسد اقتصادی در ایران سیستماتیک است، بررسی کارنامه اقدامات دستگاه قضایی در این حوزه خلاف این فضاسازی‌ها را به اثبات رسانده‌است. رسیدگی قاطع به پرونده فرزندان معاون‌اول سابق قوه قضاییه یکی از نمودهای اثبات این موضوع است. این در حالی است که طی سال‌های گذشته پرونده‌های مهم دیگری نیز از سوی قوه قضاییه به نتیجه رسیده‌است که ثابت می‌کند فساد اقتصادی نه‌تنها در ساختارهای مختلف کشور سیستماتیک نیست، بلکه محاکم قضایی با جدیت به این موارد وارد می‌شوند و تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری می‌کنند. پرونده‌های متعدد رسیدگی به مفاسد دانه‌درشت‌ها طی دهه‌های اخیر اثباتی است بر این ادعا که مفاسد اقتصادی برخلاف برخی فضاسازی‌ها سیستماتیک نیست.

۳- نکته مهم دیگری که از بررسی کارنامه بیش‌از ۴ دهه‌ مبارزه با مفاسد اقتصادی دانه‌درشت‌ها به‌دست می‌آید، این است که طی این سال‌ها دستگاه قضایی کشور اقدام‌های مؤثری در این زمینه انجام داده‌ و به‌صورت مستمر با دانه‌درشت‌ها برخورد قاطع داشته‌است. در چنین شرایطی اگر گاهی کاستی‌هایی در این زمینه وجود داشته، بیش از هر چیز به‌دلیل پیچیدگی عملکرد مفسدان و متخلفان بوده‌است. با وجود این کارنامه اقدام‌های دستگاه قضایی در این عرصه قابل دفاع است.

۴- بازگرداندن اموال عمومی به بیت‌المال نکته مهم دیگری است که در نتایج پیگیری پرونده‌های مفسدان اقتصادی دانه‌درشت بیش‌ازپیش به‌چشم می‌آید. ایستادگی قوه قضاییه در این زمینه و انجام پیگیری‌های لازم تا رسیدن به نتیجه مطلوب از نکاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. یکی از آخرین نمونه‌ها در این زمینه، تسویه بدهی‌های بابک زنجانی است که با بازگرداندن اموال خارج‌ازکشور او به ایران محقق شد.

۵- عدم‌وجود «خط قرمز» از دیگر رویکردهای محسوس در روند مبارزه با مفسدان اقتصادی دانه‌درشت از سوی دستگاه قضایی بوده‌است؛ رویکردی که در پرونده‌های مختلف سال‌های اخیر نمود داشته و ثابت کرده است مقام‌های قضایی کشور بدون هیچ‌گونه اغماضی به پرونده‌های اتهامی رسیدگی می‌کنند و فشارهای بیرونی نمی‌تواند در این زمینه خللی وارد آورد. روندها و رویکردهای موجود در این زمینه نشان می‌دهد «عدالت» اصل اساسی مورد توجه دستگاه قضایی است؛ اصلی که نشات‌گرفته از قانون اساسی جمهوری‌اسلامی است.

کد خبر 848497 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها شهرام جزایری خبر ویژه قوه قضائیه مفاسد اقتصادی مالی بابک زنجانی

دیگر خبرها

  • این صدا سال‌ها در رادیو درخشید/ یک نکته درباره «حشاشین»
  • دیدار با خانواده شهید عباسعلی الماس زاده در نقده
  • منش طلبگی | الماس گرانبهای روحانیت
  • ۸ نکته مهم برای تهیه یک زیتون پرورده گیلانی اصل + طرز تهیه
  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • این ۴ نکته عمرتان را ۶ سال افزایش می‌دهد
  • استخراج الماس از گل صدتومانی + عکس
  • «استاد غلامیان» در تربیت گوهرتراشان نقش بسزایی داشته است
  • استخراج الماس از گل صدتومانی
  • ۵ نکته مهم درباره برخورد دستگاه قضایی به دانه درشت ها