Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر سیرالئون در ایران با حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آقای علی بادارا کامارسفیر سیرالئون در ایران با حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکرنماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج  ایرانی درمحل بعثه مقام معظم رهبری دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دراین دیدار حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه ظرفیت های بزرگی برای گسترش روابط میان دو کشور وجود دارد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تجربیات خود در حوزه حج و زیارت را به سیرالئون منتقل کند.


وی حج گزاری ایران را بسیار منظم توصیف کرد و با اشاره به خدمات سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری به حجاج کشورمان در حوزهای حمل و نقل هوایی و زمینی، اسکان، تغذیه، پزشکی، فرهنگی، آموزشی و... گفت: ما در این زمینه ها می توانیم همکاری داشته باشیم و ارتباطات خود را تقویت کنیم.
وی افزود: آمادگی داریم که نمایشگاههای مختلف درحوزه حج و زیارت در سیرالئون برگزار کنیم.
سرپرست حجاج ایرانی همچنین از تبادل هیئت ها بین دو کشور در حوزه حج و زیارت استقبال و ابراز امیدواری کرد در دوره ماموریت سفیر سیرالئون در کشورمان گام های بلند و موثری در راه توسعه هرچه بیشتر روابط دو کشور برداشته شود.


در این دیدار آقای علی بادارا کامارسفیر سیرالئون در تهران نیز با اشاره به اینکه از جمعیت هفت میلیون نفری کشورش شش میلیون نفر مسلمان هستند، حج را فرصت مناسبی برای آشنایی بیشترمردم سیرالئون با معارف اسلامی و مسلمانان دیگر کشورها دانست.
وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران پیروان ادیان و مذاهب مختلف در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی دارند، تصریح کرد: در طول ماموریت خود تلاش خواهد کرد تا روابط بین سیرالئون و جمهوری اسلامی ایران مستحکم ترشود.


در ادامه این دیدار، حجت السلام والمسلمین قاضی عسکر از توسعه وحدت اسلامی بعنوان یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران درحج نام برد و خاطرنشان کرد: شخصیت های جهان اسلام درکنگره عظیم حج می توانند دور هم جمع شوند و برای حل مشکلات امت اسلامی تصمیم گیری کنند.
وی گفت: کشورهای ثروتمند اسلامی می توانند به کشورهای درحال رشد و کمتر توسعه یافته مسلمان کمک کنند تا بتوانند روی پای خود بایستند و دست استعمارگران را از کشورشان کوتاه کنند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه ما معتقد به اسلام اعتدالی هستیم، افزود: دراسلام اعتدالی مسلمان و غیر مسلمان در کنار هم زندگی خوبی دارند و به مذهب خود عمل می کنند.


وی اضافه کرد: برخی کشورهای طرفداراسلام افراطی درکشورهای عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و لیبی جنایات بزرگی را مرتکب شدند، مظلومین را سربریدند و یا زنده  زنده در آتش سوزاندند، زنان ایزدی را در بازار فروختند و موزه ها را تخریب کرده و آثار تمدنی را ازبین بردند.
وی تاکید کرد: کشورهای اسلامی باید با تقویت وحدت میان خود، مانع نفوذ اسلام افراطی در میان امت اسلامی شوند و ارتباطات شان در حوزه های مختلف را توسعه بخشند.

 

 

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل کمک به سیل زدگان سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسابقات قرآن خبرگزاری شبستان خسارت سیل مسابقات بین المللی قرآن مجلس سپاه پاسداران خبرگزاری حجت الاسلام قاضی عسکر سیرالئون حج و زیارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی

حسین امیرعبداللهیان ضمن تقدیر از تصمیم اخیر دولت ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی، این اقدام را مهم توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه  جمهوری اسلامی ایران  در ادامه دیدارهای خود در حاشیه اجلاس سران اسلامی در بانجول، با «هاکان فیدان » وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

مذاکرات وزیران  امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه بر روند تحولات منطقه بویژه تحولات غزه، همچنین تبادل نظر در خصوص آخرین تلاش ها و تحرکات برای توسعه و گسترش مناسبات دوجانبه تهران و آنکارا بویژه بر نتایج سفر آیت‌الله رئیسی به آنکارا متمرکز بود.

امیرعبداللهیان در این دیدار  ضمن تقدیر از تصمیم اخیر دولت ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی، این اقدام را مهم توصیف کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، ضرورت ایفای نقش نیرومندتر و فعال تر کشورهای اسلامی به‌ خصوص ایران و ترکیه در حمایت از مساله فلسطین را یادآور شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگری از این دیدار مواضع کشورمان را در روند عملیات مقتدرانه وعده صادق در چارچوب دفاع مشروع نیروهای مسلح ایران و در  تنبیه رژیم صهیونیستی تبیین کرد.

 امیرعبداللهیان در خصوص دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در آنکارا تاکید کرد: ارزیابی ما از مذاکرات روسای جمهور ایران و ترکیه و توافقات و پیگیری های صورت گرفته مثبت است، اما باید نتایج کامل توافقات محقق شود.

وزرای امور خارجه ایران و ترکیه همچنین دیدگاه مشترکی در مورد لزوم پیگیری مستمر توافقات سفر ابراهیم  رئیسی به ترکیه داشتند و  بر لزوم فعال تر شدن کمیته‌های مشترک همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کردند.

هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، سفر موفقیت آمیز ابراهیم  رئیسی رئیس جمهور کشورمان به ترکیه را حائز اهمیت دانست و از نتایج آن ابراز خرسندی کرد 

هاکان فیدان توسعه روابط با ایران در همه زمینه‌ها را از اولویت‌های مهم ترکیه دانست و از تقویت همکاری های دو کشور در مجامع منطقه ای و ببن المللی استقبال کرد .

وزیر خارجه ترکیه با تشریح رویکرد و مواضع کشورش در قبال تحولات منطقه به خصوص اوضاع فلسطین بعنوان مهم ترین مساله جهان اسلام، موضع‌ همتای ایرانی خود مبنی بر ضرورت ایفای نقش فعال و پویاتر کشورهای اسلامی به خصوص ترکیه و ایران در سازمان همکاری اسلامی را مورد تاکید قرار داد.

دو وزیر همچنین در خصوص وضعیت فلسطین و راههای پایان بخشیدن به جنگ و جنایات سبوعانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری تبادل نظر کردند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام
  • تمایل عربستان برای برقراری عمره پس از حج تمتع
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • رایزنی وزیران امور خارجه ایران و بنگلادش در مورد آخرین تحولات غزه
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • روحانیت در دفاع از دین جان و مال را فدا می‌کند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی