Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@02:52:30 GMT

۳۰ خوراکی عالی برای داشتن لثه و دندان های سالم و زیبا

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۲۹۹۵

بخش اعظمی از فعالیت های روزانه ی ما وابسته به سخن گفتن و ارتباط با دیگران است تمامی این فعالیت ها با حفظ سلامت و بهداشت دهان و دندان صورت می گیرد.

علاوه بر مسواک زدن و استفاده از نخ دندان،مصرف مواد غذایی مناسب می تواند نقش بسیار مهمی در حفاظت از دندان ها داشته باشد.در این جا به بررسی چند نمونه از این مواد غذایی می پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیر

مهمترین عنصر موجود در شیر کلسیم است که نقش بسیار مهمی در حفظ ساختمان بدن و سلامت دهان و دندان دارد.

پنیر

پنیر از خانواده ی لبنیات سرشار از ویتامین،مواد معدنی،پروتئین و کلسیم است و مانند شیر نقش بسیار مهمی در مراقبت از استخوان ها و دندان ها ایفا می کند.

چای

بسیاری از تحقیقات نشان داده است که نوشیدن 3 لیوان چای در روز می تواند از رشد باکتری هایی که باعث پوسیدگی دندان می شود جلوگیری کند. همچنین چای به دلیل دارا بودن مقدار قابل توجهی فلوراید می تواند سپر مقاومی در برابر رشد باکتری های جرم ساز در سطح دندان باشد.

آب

یک مایع شست و شو دهنده دهان و دندان و تولید کننده ی بزاق. بزاق به عنوان یک لایه ی حفاظتی از دندان ها، مانع رشد و آسیب رساندن باکتری های مضر به دندان می شود.

گوشت و ماهی

فسفر پس از کلسیم مهمترین عنصر موجود در بدن انسان است که باعث استحکام استخوان و دندان می شود.گوشت و ماهی از منابع مهم تامین فسفر مورد نیاز بدن هستند.ماهی و روغن ماهی علاوه بر  نیز هستند این ویتامین با کمک به جذب کلسیم منبع مهمی برای حفاظتD فسفر دارای ویتامین

از دندان ها به شمار می آید.

کشمش

کشمش میوه ای سرشار از آهن، پتاسیم و کلسیم است و برخلاف تصورات رایج قند موجود در آن کاملا طبیعی بوده و باعث پوسیدگی  دندان نمی شود علاوه بر این موارد مصرف کشمش به دلیل دارا بودن ترکیبات فیتوشیمی مانع از جذب و رشد باکتری ها در سطح دندان ها و لثه می شود.

سیب،هویج

مصرف میوه ها و سبزیجات ترد مانند سیب،خیار،کرفس هویج به دلیل دارا بودن مقداری زیادی ویتامین ، مواد معدنی و آب فراوان باعث پاکسازی سطح دندان  ها و مانع از پوسیدگی می شود.

رفع بوی بد دهان نیز از دیگر ویژگی های این مواد غذایی است.

پرتقال،توت فرنگی،کیوی

 و آنتی اکسیدان ها مانع از بروز التهاب و عفونت در لثه C این مرکبات به دلیل دارا بودن ویتامین

و حفظ استحکام دندان ها می شوند.

 توت فرنگی با دارا بودن آنتوسیانین از ایجاد پلاک بر روی دندان ها جلوگیری کرده و باعث سفیدی آن ها می شود.

آدامس

جویدن آدامس های بدون قند باعث افزایش بزاق دهان شده و از پوسیدگی دندان ها جلوگیری می کند.

اسفناج و بروکلی

این سبزیجات با دارا بودن مقدار زیادی آهن و مواد معدنی به عنوان یک محافظ قدرتمند برای دندان ها عمل میکنند.مصرف بروکلی علاوه بر تقویت دندان ها باعث سفیدی آن ها نیز می شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: خوراکی های مناسب سلامت لثه و دندان شیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۲۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت:پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با هدف 《افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه》 برگزار می‌شود.
اعرابی افزود:شعار‌های این پویش؛ ۱۷ اردیبهشت «دهان دریچه سلامت»، ۱۸ اردیبهشت «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک» و ۱۹ اردیبهشت «نقش سازمان‌های دولتی و نهاد‌های مردمی در سلامت دهان و دندان»، تعیین شده است.

دیگر خبرها

  • ۶ اردیبهشتِ زیبا؛ روز زیبای سنه نازار
  • سالم‌ترین و بدترین ظروف برای پخت و پز/ استفاده از ظروف چدنی برای این افراد مشکل‌ساز می‌شود
  • حکیم یا بردپیت؟
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • ۲ عادت ناسالم که بدن را فرسوده و چاق می‌کند
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • بهترین سفید کننده دندان؛ معرفی ۲ راهکار + مقایسه
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید
  • نمایی زیبا از چالکندی دزفول + فیلم