Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:53:50 GMT

ناسا الگوی گرمایش زمین را تایید کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۳۱۶۲

ناسا الگوی گرمایش زمین را تایید کرد

تهران- ایرنا- مطالعات جدید سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) دقت الگوهای ارائه شده اخیر درباره گرمایش زمین را تایید کرد.

به گزارش گروه علمی ایرنا به نقل از نیوزویک، مقابله با گرمایش زمین مستلزم آگاهی لازم و کافی از ابعاد این معضل زیست محیطی است. به همین منظور، تیمی از دانشمندان ناسا به تایید دقت آمارهای اخیر در مورد گرمایش کره زمین برآمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنها به کمک مقایسه دمای سطح زمین که از سال 2003 تا 2017 توسط یک سامانه مادون قرمز ماهواره ای به نام AIRS گرفته شده بود با تحلیل های موسسه مطالعات فضایی گُدارد (Goddard Institute for Space Studies) ناسا از داده های جمع آوری شده توسط ایستگاه های هواشناسی در سراسر جهان از دمای هوا در فاصله دو متری از سطح زمین، همخوانی این دو دسته از اطلاعات را تایید و دقت آنها را اثبات کردند.
«جوئل ساس کیند» از پژوهشگران مرکز پرواز فضایی گُدارد و نویسنده اصلی این گزارش می گوید: «هر دو دسته از این داده ها نشان می دهند که در این دوره زمانی دمای سطح زمین در جهان افزایش یافته و سال های 2016، 2017 و 2015 به ترتیب گرم ترین سال ها بوده اند.»
نتایج این مطالعات امروز (چهارشنبه) در مجله Environmental Research Letters منتشر شد.
علمی**9418** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي گرمايش زمين ناسا محيط زيست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۳۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلان ماسک: آمریکا در حال انقراض! کاهش نرخ زاد و ولد خطرناک‌تر از گرمایش جهانی است

ایلان ماسک در اظهاراتی نسب به کاهش نرخ فرزندآوری در آمریکا هشدار داده و عنوان کرد تداوم این روند موجب انقراض جمعیت این کشور خواهد شد.

به گزارش فارس، ایلان ماسک یک بار دیگر هشدار داد که جمعیت آمریکا رو به انقراض است و از مردم این کشور خواست تا برای مقابله با این بحران به فرزند‌آوری بیشتر روی آورند.

ماسک در سال 2022 نیز در اظهاراتی مشابه عنوان کرده بود که نرخ پایین زاد و ولد در آمریکا، خطری بسیار بزرگتر از گرمایش جهانی برای تمدن است.

به تازگی نیز وی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکسِ خود (توییتر سابق) عنوان کرده است که جمعیت آمریکا در حال حرکت به سمت انقراض است.

ماسک این جمله را در پاسخ به پستی، منتشر کرده است که عنوان کرده بود، نرخ تولد و زاد و ولد در آمریکا به پایین‌ترین سطح خود طی یک قرن اخیر رسیده است.

افرادی که سرمایه و دارایی خالص ماسک را حدود 191 میلیارد دلار محاسبه کرده‌اند، معتقدند که وی هر تعداد فرزندی که بخواهد می‌تواند، داشته باشد. با این حال بسیاری از کارشناسان جمعیت در آمریکا ارزیابی ماسک از جمعیت در حال انقراض آمریکا را رد کرده و با آن موافق نیستند.

در سال 2021 نیز نتایج نظرسنجی منتشر شده توسط موسسه پیو نشان داد حدود 56 درصد از آمریکایی‌های 18 تا 46 سال بی هیچ دلیلی تمایل به فرزندآوری ندارند این در حالی است که فقط 43 درصد مردم بزرگسال این کشور دلیلی برای بچه‌دار شدن خود عنوان کرده‌ بودند.

نگرانی در مورد مردمی که هیچ فرزندی نداشته و علاقه به فرزندآوری هم ندارند، همواره ترسی همیشگی برای ماسک بوده است و وی نسبت به نرخ پایین زاد و ولد چندین بار هشدار داده است. ماسک اکنون از سه همسر خود، یازده فرزند دارد. 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • راه‌حل انقلابی در مهار گرمایش زمین: تبدیل مستقیم و پاک کربن دی‌اکسید به سوخت
  • ایلان ماسک: آمریکا در حال انقراض! کاهش نرخ زاد و ولد خطرناک‌تر از گرمایش جهانی است
  • ناسا با دوربین ۳۶ پیکسلی به اکتشاف فضا می‌رود
  • برنامه‌های مربوط به محدود کردن گرمایش زمین ضعیف است
  • ناسا از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین، پیام دریافت کرد!
  • تایید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید/ تائید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • اطلاعات نامطمئن جیمزوب از حیات فرازمینی
  • شجاع، الگوی جوان‌های تراکتوری (عکس)
  • «بویینگ» و «ناسا» فضاپیمایی جدید پرتاب خواهند کرد