Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@02:26:01 GMT

با شناسنامه سرزمین ایران می توان کارهای بزرگ انجام داد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۳۴۲۶

با شناسنامه سرزمین ایران می توان کارهای بزرگ انجام داد

 

 

 

وی ادامه داد: در سیل اخیر لرستان به سوالی در خصوص تاریخ ایران پاسخ داده شد آن هم چگونگی تخریب نشدن پل صدها ساله این شهر بود. در زلزله بم نیز شاهد مقاومت بناهای قدیمی و از بین رفتن بناهای جدید بودیم این اتفاق نشان می دهد که بناهای امروزی به دلیل تصرفات زیاد یکدستی و یکپارچگی خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسجدجامعی با بیان اینکه برخی از کشورها از آثار تاریخی کشور ما نمونه برداری می کنند، افزود: ما سابقه بسیار زیادی در پل سازی و بهره برداری از ظرفیت های مختلف هنری داریم اما امروز پس از گذشت چند قرن به دلیل بی توجهی به میراث خود در حوزه هنر با پیشرفت خاصی مواجه نبوده ایم.

 

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: در تهران سالهاست که به دلیل تغییر نگاه افراد به عالم هنر، باغ های این شهر تاراج‌ می شوند و این اتفاق بسیار ناراحت کننده است. آرایه های آثار تاریخی ما بسیار زیاد است به همین دلیل باید به هنر خود توجه بیشتری داشته باشیم.

 

مسجدجامعی با تاکید اینکه هنرمندان معتقدند علم نباید محدودیت بیاورد، گفت: افرادی که در حوزه های هنری فعال هستند به دلیل عشق و تواضع در وجودشان از بیان کار خود پرهیز می کنند در حالی که آنها کارهای ارزشمندی برای تاریخ این کشور بر جای می گذارند.

 

وی با اشاره به اینکه هر هنری به ادبیات خاصی متصل می شود، افزود: باید در دنیای مدرن هم از ظرفیت های هنری به خوبی استفاده کنیم چراکه هر فهمی از هنر گذشته باید در جهان امروزی نیز شناخته شود. معتقدم ما نباید از جهان امروزی فاصله بگیریم بلکه باید با شناسنامه خود در جهان کنونی حضور تاثیرگذارتری داشته باشیم.

 

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ما علاوه بر حفظ سابقه در تاریخ هنری خود باید شرایطی فراهم کنیم که بتوانیم از ظرفیت های امروزی نیز در جامعه هنری به خوبی بهره مند شویم.

 

مسجدجامعی گفت: امیدوارم شرایطی فراهم شود که بتوانیم از سبک قلم و نوشته های استاد سیف در راستای تدوین و تکثیرهنر گذشته بیشتر بهره مند شویم تا منشاء دستاوردهای جدید قرار گیرد. در دنیا ظرفیت های جدیدی به وجود آمده به همین منظور می توان با شناسنامه این سرزمین کارهای بزرگی انجام داد.

 

لازم به ذکر است؛ با همکاری فرهنگستان هنر، دانشگاه هنرهای اسلامی فرشچیان و کمیسیون ملی یونسکو از مجموعه کتاب‌های "دانشنامه نهضت هنرهای مردمی ایران" رونمایی شد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۳۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۱۳ زائر حج عمره از فرودگاه مشهد عازم سرزمین وحی شدند

به گزارش قدس خراسان، محمود امانی بنی اظهار کرد: نخستین پرواز عمره از مشهد سوم اردیبهشت ماه امسال انجام شد و زائران این پرواز ۱۳ اردیبهشت ماه به ایران و فرودگاه مشهد بازگشتند.

مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی بیان کرد کرد: دومین پرواز نیز با ۲۵۵ مسافر ۱۳ اردیبهشت ماه اعزام شدند که هفته آینده به فرودگاه مشهد بازخواهند گشت.

وی ادامه داد: این پروازها توسط هواپیمایی ایران ایر انجام و انتقال زائران حج عمره از این فرودگاه بدون مشکل و با هماهنگی کامل انجام شد.

امانی بنی بیان کرد: همچنین آمادگی کامل برای انجام پروازهای حج تمتع وجود دارد و بیش از ۱۰ هزار زائر برای حج تمتع ۱۴۰۳ از فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد از ۲۹ اردیبهشت ماه راهی مکه و مدینه می‌شوند.

دیگر خبرها

  • درگیری اسد با صدام حسین سر حمایت از ایران! / گنجینه جواهرات ملی ایران از نمای نزدیک / ستاره مصنوعی چینی، شش برابر داغ‌تر از خورشید! / دو شگرد برای افزایش بهره‌وری روزمره / روش تشخیص ایمیل‌های کلاهبرداری
  • جلوی بی‌حجابی را با همراهی مردم می‌توان گرفت
  • عرض و طول سرزمین‌های اشغالی تحت اشراف سلاح‌های ایرانی است
  • نویدکیا: با عزیزم و قربانت بروم نمی‌توان کار کرد
  • ۵۱۳ زائر حج عمره از فرودگاه مشهد عازم سرزمین وحی شدند
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند
  • سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود