Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر نبی زاده صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به دومین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی بیان کرد: این جشنواره در یک دوره به علت خشکسالی برگزار نشد که خوشبختانه با توجه به بارش‌های اخیر، امسال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۱۸ اثر در قالب ۹۰ گروه از ۱۷ استان آثار خود را به جشنواره ارسال کردند، اظهار کرد: بعد از بررسی این آثار توسط هیئت داوران، ۲۵ گروه از ۱۰ استان به جشنواره ملی مجسمه راه یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نبی زاده با بیان اینکه گروه‌هایی از خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سمنان، همدان، لرستان، البرز، یزد، کرمان، تهران و آذربایجان شرقی در این جشنواره حضور خواهند داشت، افزود: سه گروه از خراسان جنوبی، ۱۰ گروه از تهران و البرز، دو گروه از خراسان رضوی و از دیگر استان‌ها هر کدام یک گروه در جشنواره شرکت می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: ۱۰ گروه از مجسمه سازی کشور و ۱۶ گروه از گروه‌های محلی همان منطقه مهمان این جشنواره خواهند بود.

وی با بیان اینکه در این جشنواره رتبه‌های اول تا سوم و گروه‌های جمعی تقدیر می‌شوند، افزود: در مراسم پایانی جشنواره میزبان معاون هنری وزیر، مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی و مدیرکل دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری فرهنگ و ارشاد خواهیم بود.

معاون مرکز هنرهای تجسمی کشور هم در این نشست با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی تالاب کجی نهبندان بیان کرد: این جشنواره با هدف برگزاری یک رویداد حرفه‌ای و استفاده از ظرفیت‌های محیطی، مدیریتی و هنری هنرمندان برگزار می‌شود تا فعالیت‌های هنری صرفاً در پایتخت نباشد.

اردشیر میر منگره با بیان اینکه ۲۵ گروه برای بخش فراخوان این جشنواره در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: همچنین از گروه‌های محلی و هنرمندان بومی در این جشنواره حضور خواهند داشت.

معاون هنری اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: ۱۰ گروه از هنرمندان فعال در مجسمه‌های نمکی کشور در این جشنواره حضور خواهند داشت.

میرمنگره با بیان اینکه در راستای توسعه رشته‌های این رویداد از هنرستان دختران و پسران دعوت شده است، افزود: امید است در این برنامه، رویدادی خوب به لحاظ هم اندیشی هنرمندان و خلق آثاری زیبا رقم بخورد.

وی بیان کرد: برگزاری جشنواره ملی و پوشش رسانه‌ای مطلوب می‌تواند مقدمات بین المللی شدن جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی تالاب کجی نهبندان باشد.

کد خبر 4593294

منبع: مهر

کلیدواژه: بیرجند نهبندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۳۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، جشنواره فرهنگی و هنری وعده صادق به شکرانه‌ی اجرای عملیات موفقیت آمیز وعده صادق و تجلیل از نیرو‌های مسلح کشورمان با حضور اقشار مختلف مردم و هنرمندان در کوهدشت برگزارشد.

در این جشنواره مردمی، حاضران با خلق آثار هنری و پیام نوشتاری، جنایات رژیم کودک کش صهیونیست علیه مردم مظلوم فلسطین و غزه را محکوم و از عملیات تنبیهی وعده صادق نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران حمایت کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • برگزاری جشنواره مردمی وعده صادق در کوهدشت
  • عجیب‌ترین مجسمه؛ بزبز قندی محجبه در شهر کتاب؟! | تصویر
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی در بیرجند و خوسف
  • آماده‌باش و پشتیبانی ۶ شعبه هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه