Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@23:05:36 GMT

قدمت سکه های موزه حرم رضوی به 2500 سال قبل می رسد

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۳۶۰۱

قدمت سکه های موزه حرم رضوی به 2500 سال قبل می رسد

مشهد- ایرنا- مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه آستان قدس رضوی گفت: قدیمی ترین سکه های موجود در این گنجینه سکه های لیدیه با قدمتی دو هزار و 500 ساله است که یک پادشاهی باستانی در عصر آهن در ترکیه کنونی آنها را ضرب کرده ‌است.

محمد حسین یزدی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این گنجینه 67 هزار سکه مربوط به دوره های تاریخی مختلف مانند دوره های هخامنشی، مقدونی، سلوکی، اشکانی، ساسانی و اسلامی را در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: از این تعداد دو هزار و 500 سکه شامل هزار و 250 سکه چکشی از سلسله های مختلف حکومتی در ایران و هزار و 250 سکه ضرب ماشینی از 130 کشور در موزه آستان قدس رضوی به نمایش درآمده است.
مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه آستان قدس رضوی گفت: علاوه بر این، لباسها و کلاههای مختلف سکه دوزی شده هم در این موزه به نمایش درآمده است که همه اینها اهدایی علاقه مندان به امام رضا (ع) است که در موزه حرم مطهر رضوی نگهداری می شود.
یزدی نژاد افزود: موزه حرم رضوی یکی از پربیننده ترین موزه های کشور است به طوری که در طول سال 200 هزار بازدید کننده دارد.
موزه‌ آستان قدس رضوی بزرگترین موزه وقفی ایران است که در شهر مشهد قرار دارد. بنای نخستین موزه آستان قدس رضوی در شرق مسجد گوهرشاد و کنار مقبره شیخ بهایی در چهاردهم آذرماه سال ۱۳۱۶ شمسی پایه‌گذاری و در سال ۱۳۲۴ شمسی افتتاح شد.
در حال حاضر مجموعه موزه‌های آستان قدس رضوی شامل چهار ساختمان است که سه ساختمان آن در صحن کوثر در حرم امام رضا(ع) و ساختمان موزه مردم‌شناسی در جوار ضلع غربی حرم قرار دارد و آثار آن در ۱۶ بخش و گنجینه به نمایش درآمده ‌است.
1922/7489

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سكه موزه حرم رضوي مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۳۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا آذریان اظهار کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است.

وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و مؤسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است.

آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنین مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است.

مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است.

کد خبر 6090632

دیگر خبرها

  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران