Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد زاده رحمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از امضای تفاهم نامه تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان خبر داد و افزود: مطابق ماده 12 قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر تشکیل صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی، این تفاهم نامه به امضاء رسید تا تشکیل صندوق این شهرستان به مرحله اجرایی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار بافق اظهار داشت: سهم آورده کشاورزان در این صندوق 51 درصد و سهم دولت 49 درصد است.
وی افزود: برای افزایش میزان سهم دولت مبلغ 12میلیارد و 446میلیون ریال از محل اعتبارات کمکهای فنی و اعتباری سال 96 ( شاخص های توسعه اقتصادی) به صندوق اختصاص یافته است.
این مسئول بیان کرد: با شروع به فعالیت این صندوق زمینه استفاده فعالان زیر بخش‌های مختلف کشاورزی اعم از موسسات، شرکتها و اشخاص حقیقی از تسهیلات قرض الحسنه در مبالغ خرد و کلان فراهم می شود که رونق تولید را در پی خواهد داشت.
به گفته زاده رحمانی ،دریافت تسهیلات از دولت ، بانکها ،جذب هر گونه کمک بلاعوض از دولت و موسسات داخلی و خارجی،جذب منابع مالی از تولید کنندگان از جمله مهمترین فعالیت های این صندوق اعلام شد.
فرماندار شهرستان بافق اضافه کرد: تامین نقدینگی برای ایجاد بازارهای مالی و عرضه مستقیم تولیدات به منظور ثبات قیمت و تنظیم بازار، تجهیز و نوسازی واحدهای تولیدی و افزایش بهره وری، بازاریابی در راستای عرضه محصولات در بازارهای هدف داخلی و خارجی،مشارکت در تهیه و اجرای طرحهای تحقیقاتی و اعطای تسهیلات قرض الحسنه و انجام حمایتهای مالی از تولید کنندگان سهامدار از دیگر برنامه های صندوق یاد شده است.
زاده رحمانی تصریح کرد: این صندوق پس از انجام مراحل راه اندازی و عضوگیری می تواند تسهیلات با نرخ قرض الحسنه به کشاورزان پرداخت کند.
خرما، پسته، زعفران، گندم و جو، روناس و علوفه از عمده محصولات باغی و زراعی شهرستان بافق است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 خرما شاخص فرماندار شهرستان کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۳۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد

به گزارش صدای ایران از ایرنا، جدیدترین آمار منتشر شده توسط صندوق بین المللی پول از میزان هزینه‌کرد دولت‌ها در ۳۸ کشور در حال توسعه با درآمد متوسط نشان می‌دهد دولت ایران کمترین میزان هزینه‌کرد نسبت به تولید ناخالص داخلی در میان این دولت‌ها را طی سال ۲۰۲۳ داشته است.

این نهاد بین المللی در گزارش جدید خود موسوم به «دیده‌بانی مالی» نسبت هزینه‌کرد دولت ایران به تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ را تنها ۱۳.۵ درصد محاسبه کرده است که کمترین رقم در میان کشور‌های در حال توسعه با درآمد متوسط است.

هزینه‌کرد دولت ایران طی دو سال متوالی کاهش داشته و از معادل ۱۴.۲ درصد جی دی پی در سال ۲۰۲۱ به ۱۳.۸ درصد در سال ۲۰۲۲ و ۱۳.۵ درصد در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

دولت کویت در میان این کشور‌ها پرخرج‌ترین دولت شناخته شده به طوری که نسبت هزینه‌کرد دولت این کشور به تولید ناخالص داخلی در سال میلادی گذشته ۵۰.۸ درصد بوده است.

متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در این ۳۸ کشور نیز ۳۲.۶ درصد اعلام شده که بیش از دو برابر ایران بوده است. متوسط هزینه‌کرد دولت‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز معادل ۲۹.۷ درصد تولید ناخالص داخلی منطقه بوده که بیش از دو برابر ایران است.

نسبت هزینه‌کرد دولت‌ها در برخی کشور‌های دیگر به تولید ناخالص داخلی آنها در سال ۲۰۲۳ عبارت است از: برزیل ۴۷.۹ درصد، چین ۳۳.۹ درصد، مصر ۲۲.۷ درصد، اندونزی ۱۶.۶ درصد، مالزی ۲۳.۳ درصد، عربستان ۳۲.۳ درصد، ونزوئلا ۱۴.۴ درصد، پاکستان ۱۹.۲ درصد، عمان ۲۶.۲ درصد، قطر ۲۴.۴ درصد، روسیه ۳۶.۸ درصد، ترکیه ۳۳.۹ درصد، امارات ۲۵.۹ درصد، و ویتنام ۱۹.۹ درصد.


دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • ایران و فائو در زمینه تولید زعفران پروژه جدید امضا کردند
  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • فرودگاه گناباد، پیشران توسعه و رونق در جنوب خراسان رضوی
  • شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد
  • وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد