Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@16:24:05 GMT

تصویب لایحه حمایت از محیط‌بانان تا دو ماه آینده

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۳۸۵۵

تصویب لایحه حمایت از محیط‌بانان تا دو ماه آینده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، اصغر دانشیان در مراسم اختتامیه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست گفت: نوآوری‌هایی که در این نمایشگاه نشان داده شد، باعث می‌شود که توجه به محیط زیست در جامعه زیاد شود و سازمان حفاظت محیط زیست برای حفاظت از انفال الهی و محیط زیست 138 نفر شهید را تقدیم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشیان افزود: در حادثه سیل فروردین ماه امسال که موجب خسارت‌های جانی و مالی به تعدادی از هموطنان ما در بعضی استان‌ها شد، دست‌درازی‌های ما به طبیعت و از بین بردن جنگل‌ها و تخریب مراتع باعث شد تا شدت این حادثه‌ها بیشتر شوند که همه اینها از عملکردهای اشتباه و رفتار غلط ما با طبیعت است.

او ادامه داد: در کشورهای پیشرفته اگر تماشاگران فوتبال پس از پایان بازی ورزشگاه را تمیز می‌کنند به دلیل این است که فرهنگ‌سازی برای حفاظت از محیط زیست از پایه در مدارس به آنان آموزش داده شده می‌شود و برای مقوله محیط زیست ارزش بالایی قائل هستند. دانشیان در ادامه گفت: اگر در مورد پسماند، دولت کاری نکند، در آینده نه چندان دور، زندگی برای ساکنان شمال کشور غیرقابل تحمل خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محیط زیست یک دستگاه حاکمیتی – نظارتی است و وضعیت حقوقی کارکنان این سازمان به خصوص محیط بانان بسیار ضعیف است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: محیط بانان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۳۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک

سید سعید موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست باغملک گفت: طی گشت و کنترل یگان حفاظت اداره محیط زیست باغملک در رودخانه سد جره به دو نفر صیاد غیر مجاز ماهی برخورد نموده که برخلاف قوانین شکار و صید و در فصل ممنوعه اقدام به صید ماهی نموده که متخلفین دستگیر و ماهی‌های صید شده و ادوات صید از متخلفین کشف و ضبط گردید. 

او می‌گوید: با توجه به فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان و سایر آبزیان در زیستگاه طبیعی هرگونه صید غیرمجاز با استفاده از تور یا قلاب ماهیگیری و ... ممنوع است و یگان این اداره به صورت شبانه روزی در حفظ و حراست از این ذخایر الهی بدون خستگی در تلاش هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم
  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • بد عهدی در تجهیز محیط‌بان‌ ها |‌ از هزار خودروی مورد نیاز محیط بان‌ها تنها 25 خودرو تحویل شد
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • تحویل خودرو‌های عملیاتی به محیط بانان کشور