Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@04:15:53 GMT

سیل خراسان جنوبی مصدوم و تلفات نداشت

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۳۹۳۵

سیل خراسان جنوبی مصدوم و تلفات نداشت

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه بیرجند گفت: با آمادگی و  تلاش همه واحدهای دانشگاه مصدوم جدی و تلفات انسانی نداشتیم و ارائه خدمات نظام سلامت بدون هیچ مشکلی تداوم داشت. ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدرضا حسینی صبح امروز در نشست خبری اظهار داشت: علاوه بر  رصد لحظه‌ای حوادث سطح استان، گزارش وضعیت (Sitrep) هر 6 ساعت در مرکز EOC تهیه شد که با تجمیع، تایید، تفسیر و دسته بندی اطلاعات خبرگیری از  پایگاه‌های اورژانس، بیمارستان‌ها، شبکه‌های بهداشتی درمانی،  MCMC، اطلاعات منتقله از کانال بیسیمی یگان‌های امدادی، مدیریت بحران استانداری و مرکز مدیریت راه‌های استان و تشریح و تحلیل وضعیت حادثه را بر عهده داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گزارش وضعیت صادر شده هر 6 ساعت علاوه بر ارائه اخبار، میزان رشد یا کاهش شدت حادثه، محل شدت حادثه، آسیب‌های ایجاد شده، نیازهای به وجود آمده پاسخ نظام سلامت و چالش‌های به وجود آمده را برای تصمیم سازی دقیق مبتنی بر شواهد در اختیار معاونین، مدیران و روسای شبکه و بیمارستان‌های سطح استان قرار می‌داد.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه بیرجند با بیان اینکه در طی این مدت وقوع سیلاب و آب گرفتگی در برخی از مناطق روستایی، انسداد راه‌های جاده‌ای و روستایی، قطع برق و ارتباطات تلفنی در استان به وقوع پیوست تصریح کرد: با آمادگی و  تلاش همه واحدهای دانشگاه مصدوم جدی و تلفات انسانی نداشتیم و ارائه خدمات نظام سلامت بدون هیچ مشکلی تداوم داشت.

5700 واحد مسکونی مازندران در سیلاب اخیر خسارت دیدسیلاب 8 روستای سوسنگرد توسط 40 اکیپ عملیاتی متخصص استان تهران تخلیه می‌شودخراسان جنوبی| سیلاب و بارندگی‌ها 7 میلیارد تومان به درمیان خسارت زد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند نیز در این نشست گفت: در سیلاب اخیر 72 پایگاه اورژانس با 87 دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو خودروی فرماندهی عملیات و تیم‌های واکنش سریع اورژانس آماده ارائه خدمات در صورت بروز حوادث احتمالی بودند.

جلال احمدی در تشریح اقدامات مقابله با سیلاب اظهار داشت: در پی ورود سامانه بارشی و هشدارهای هواشناسی جلسه کارگروه بهداشت و درمان در حوادث غیر مترقبه در دانشگاه به ریاست دکتر دهقانی رئیس دانشگاه تشکیل و برای کلیه نیروهای اجرایی اعلام آماده باش صادر شد.

وی تاکید کرد: در پی این آماده باش تمام پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی، مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات بحران دانشگاه (EOC) و مرکز پایش مراقبت‌های درمانی (MCMC) به حالت آماده باش کامل درآمدند و 15 دستگاه آمبولانس به ظرفیت ناوگان آمبولانسی استان افزوده شد و 72 پایگاه اورژانس با 87 دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو خودروی فرماندهی عملیات و تیم‌های واکنش سریع اورژانس آماده ارائه خدمات در صورت بروز حوادث احتمالی بودند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: در این راستا مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات بحران دانشگاه (EOC)  ضمن اعلام آماده باش و فراخوان پرسنل عملیاتی و ستادی، فعال شدن سامانه فرماندهی حادثه برگزاری جلسات هماهنگی مدیریت بحران، مانورهای دور میزی، اتخاذ تصمیمات پیشگیرانه و  هماهنگی‌های لازم با یگان‌های امدادی و انتظامی  را بر عهده داشت. 

انتهای پیام/ش

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۳۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف دو خودروی سواری با ۷مصدوم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، رئیس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: تصادف دو خودروی سواری سمند در محور گدار کبک به سمت لردگان باعث مصدوم شدن ۷ نفر شد، که پس از اطلاع به مرکز اورژانس استان بلافاصله آمبولانس‌های اورژانس به محل حادثه اعزام شدند.
شمسی پور افزود: ۷ مصدوم این حادثه بعد از انجام اقدامات درمانی مناسب برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان حضرت ولیعصر بروجن انتقال یافتند.

دیگر خبرها

  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • تصادف در محور لردگان ۷ مصدوم برجای گذاشت
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • تصادف دو خودروی سواری با ۷مصدوم
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • یک‌ کشته و ۲۳ مصدوم در واژگونی اتوبوس در قزوین
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند