Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به اظهارات مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا مبنی بر این که دوستی پکن با کشورهای آمریکای لاتین فقط تظاهر است، گفت: این اظهارات توهین‌آمیز و یک اقدام تحریک آمیز است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، لو کانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: همکاری‌های میان چین و آمریکای لاتین بر اساس اصول احترام متقابل، برابری و منافع دو جانبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روابط متمرکز بر توسعه مشترک بوده و چین کمک بسزایی برای توسعه اقتصادی و ارتقای شرایط زندگی مردم آمریکای لاتین انجام داده است.

وی ادامه داد: اظهارات پامپئو درباره روابط چین با کشورهای آمریکای لاتین یک توهین بی پایه و اساس و یک اقدام تحریک آمیز است. این اظهارات هیچ مبنایی نداشته و ما قویاً مخالف آن هستیم.

این دیپلمات چینی تاکید کرد: موضع چین در قبال تحولات ونزوئلا تغییر نکرده است.

روسیه و چین از جمله کشورهای هستند که حمایت خود را از نیکولاس مادورو، رئیس جمهور این کشور به عنوان دولت مشروع این کشور اعلام کرده‌اند، این در حالی است که آمریکا و برخی کشورهای دیگر با حمایت از رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا خواستار استعفای مادورو هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جمهوري چين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۴۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو

معاون وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با همتایان خود از کشورهای عضو گروه بریکس در مورد وضعیت دشوار  مردم غزه و لزوم برقراری آتش بس فوری در این منطقه گفتگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، میخائیل بوگدانوف، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین در مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنج شنبه در نشستی با معاونان وزاری خارجه و نمایندگان ویژه کشورهای عضو گروه بریکس درباره وضعیت فاجعه بار در نوار غزه که به دلیل تشدید درگیری‌ها بین فلسطین و رژیم صهیونیستی ایجاد شده، بحث و تبادل نظر کرد.

طبق اطلاعات منتشره در وب سایت وزارت خارجه روسیه، در این دیدار درباره مسائل منطقه‌ای گفتگو شد و تاکید شرکت کنندگان روی وضعیت فاجعه‌بار در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل و لزوم برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه برای نجات جان هزاران نفر از مردم بیگناه منطقه متمرکز بود.

طبق این گزارش، نمایندگان کشورها همچنین درباره راه‌های کمک به تلاش‌ها در جهت عادی‌سازی اوضاع در خاورمیانه و حل و فصل همه‌جانبه بحران‌ها در سوریه، لبنان، سودان، لیبی و یمن تبادل نظر شد. شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند که قصد دارند به منظور همکاری مشترک برای حل و فصل مشکلات خاورمیانه و دستیابی به حل و فصل سیاسی و دیپلماتیک بحران‌های منطقه، به تماس‌های منظم خود ادامه دهند.

کشورهای شریک در بریکس توافق کردند که اقدامات خود در مورد بسیاری از موضوعات را در سایر سازمان‌های بین المللی، از جمله در سازمان ملل متحد، بیشتر هماهنگ کنند.

در این دیدار مشکلات در شمال آفریقا نیز مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان مصر، اتیوپی، ایران و امارات برای اولین بار از زمان پیوستن کشورهایشان به بریکس در این رایزنی‌ها شرکت داشتند.

آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکوتاکید ایران بر حضور جدی در رویدادهای بریکس

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به رفتار خشونت‌آمیز پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • انتقاد امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • انتقاد رهبر حزب رفاه ترکیه از اردوغان: آیا شایسته ترکیه است که علیه ایران با اسرائیل همکاری کند؟
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • مادورو: کشورهای ائتلاف بولیواری خواهان جهان چندقطبی هستند
  • شاهکار مهندسان ایرانی در آسیا/ تعظیم سریلانکا به توان فنی ایران
  • رئیس جمهور ونزوئلا : دوستی ما با ایران واقعی و راهبردی است و نه سیاسی و موقت/ آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • این پروژه نماد همبستگی، تقویت دوستی و مایه افتخار دولت ایران و سریلانکا است