Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان از ارائه خدمات آموزشی رایگان به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان در سال‌تحصیلی جاری خبر داد. ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

خلیل رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، از ارائه خدمات آموزشی رایگان به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان در سال‌تحصیلی جاری خبر داد و اظهار داشت: در راستای گسترش دانش و آموزش و به‌منظور ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی، ارتقاء توانمندی‌ها و شکوفایی استعدادها خدمات ویژه آموزشی و کمک آموزشی رایگان بنیاد علمی قلم‌چی به 42 نفر از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کردستان ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سه گروه دانش‌آموزان دارای آسیب بینایی، شنوایی و معلول جسمی حرکتی گروه‌های هدف استفاده از این خدمات آموزشی هستند، افزود: این دانش‌آموزان در مقاطع متوسطه پیش‌حرفه‌ای و متوسطه حرفه‌ای در شش شهرستان سنندج، سقز، بانه، مریوان، بیجار و کامیاران با شرکت در 20 آزمون آمادگی تحصیلی از خدمات مشاوره‌ای نیز بهره‌مند می‌شوند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان خاطرنشان کرد: در آزمون سراسری سال 1397 از مجموع 12 دانش‌آموز با نیاز ویژه استان که در جلسه آزمون حضور یافتند 6 نفر در رشته‌های حقوق، روانشناسی، نرم‌افزار، ادبیات کردی و علوم تربیتی پذیرفته شدند که همگی از خدمات آموزشی بنیاد قلم‌چی استفاده کردند.

مسابقات فرهنگی‌-هنری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در کردستان برگزار می‌شودچهاردهمین جشنواره ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه در همدان برگزار شدترک تحصیل دانش آموزان دو روستای محروم در کهگیلویه و بویراحمد؛ سکوت آموزش و پرورش

وی با اشاره به اینکه 20 نفر از دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در شهرستان‌های سنندج، دیواندره و مریوان در سال‌تحصیلی 97-96 تحت پوشش خدمات آموزشی بنیاد قرار گرفتند، گفت: در سال‌تحصیلی جاری شاهد رشد صدرصدی ارائه این خدمات آموزشی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان می‌باشیم.

رنجبر بیان کرد: مشاوره و برنامه‌ریزی‌های ویژه به‌صورت تلفنی و حضوری، تهیه و ضبط فایل‌های صوتی آزمون‌های برنامه‌ای، ارائه برنامه راهبردی، تدوین دفترچه نمونه سوالات کنکور سال‌های گذشته به خط بریل و همراهی منشی در آزمون‌ها از جمله خدمات آموزشی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

انتهای پیام/ن

R7848/P/S6,66/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۴۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟

ایسنا/اصفهان فرماندار اردستان گفت: برای مجموعه حاکمیت شهرستان قابل قبول نیست که اداره آموزش و پرروش اردستان هفت ماه است معاونت آموزشی و پرورشی ندارد و اداره کل استان توجهی به این مهم ندارد.

سید محمدهادی احمدی طباء، امروز(پنجشنبه،۶ اردیبهشت‌ماه) در شورای آموزش و پرورش شهرستان اردستان، اظهار کرد: علیرغم تهاجم‌ فرهنگی و جنگ نرمی که نسل نوجوان و جوان جامعه را مورد هجمه قرار داده است، دانش‌آموزان ما پای دین و دینداری ایستادند که نمونه آن حضور پرشور در آیین‌های ملی و مذهبی است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب بر احیا و نگهداری از هویت ملی افزود: بخشی از هویت ملی هویت منطقه‌ای است موضوعی که در شهرستان اردستان دچار مشکل و معضل است و خیلی افرادی که از شهرستان مهاجرات می‌کنند، حتی پسوند خانوادگی خود را تغییر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، فرماندار اردستان گفت: یکی از برنامه‌های سالانه آموزش و پرورش باید تکریم و تجلیل از بازنشستگان و فرهنگیان باشد. با توجه به نزدیک شدن به هفته گرامیداشت معلم ادارات آموزش و پرورش اردستان و زواره جوری برنامه‌ریزی کنند که مراسمی در شان و جایگاه مقام معلم باشد.

احمدی‌طباء با انتقاد از وضعیت معاونت‌های آموزش و پرورش اردستان، تصریح کرد: برای مجموعه حاکمیت شهرستان قابل قبول نیست که اداره آموزش و پرروش اردستان هفت ماه است معاونت آموزشی و پرورشی ندارد و اداره کل استان توجهی به این مهم ندارد. 

لزوم راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی در مدارس اردستان

وی بر لزوم راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی مدارس شهرستان توسط دانش آموزان تاکید کرد و گفت: ادارات آموزش و پرورش اردستان و زواره برای سال تحصیلی جدید برنامه‌ریزی داشته باشند تا در هر مدرسه شهرستان شرکت تعاونی دانش آموزی را در راستای درآمدزایی برای مدرسه و دانش‌آموزان راه‌اندازی کند.

فرماندار اردستان از شهرداران و اعضای شورای شهر شهرهای اردستان، زواره و مهاباد خواست به‌عنوان نمانیده مردم در امور شهری در مدارس شهرستان و بین دانش‌آموزان حضور پررنگ‌تری داشته باشند و درد دل و پیشنهادات دانش‌آموزان و اقشار فرهنگیان را بشنوند.

آموزش و پرورش نیاز به یک آسیب شناسی تربیتی دارد

همچنین امام جمعه اردستان در این جلسه گفت: به نظر می‌رسد در مجموعه آموزش و پرورش شهرستان اردستان نیاز به یک آسیب شناسی در بخش تربیت باشد زیرا با بررسی‌های انجام شده هر مقدار که دانش آموزان و فرزندان جامعه علمشان زیاد می‌شود از تربیت دینی دور می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسن دهشیری با بیان اینکه آموزش و پرورش باید آفت‌های سیستم آموزشی و تربیتی دانش آموزان را شناسایی کند، افزود: هرگاه دانش آموزان به هر نحوی از تربیت دینی دور شوند مشخص می‌شود عملکرد مدرسه و معلم، تربیت جهت دار نبوده است، زیرا هر گاه که علم و آگاهی انسان افزوده می‌شود باید عقیده آن هم کامل‌تر شود.

وی گفت: باید نوع تدریس معلمان و بیانی که در کلاس‌های درس دارند، در طول سال مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد و آسیب‌شناسی کرد که چه اتفاقی در مدرسه و کلاس درس می‌افتد که دانش‌آموزان ما بعد چندسال به راه‌های مختلف کشیده می‌شوند.

امام جمعه اردستان با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم، تصریح کرد: باید تکریم و تجلیل معلمان را به سمتی ببریم که معلم در نگاه دانش آموز ارجمند و در نگاه خانواده بزرگ‌منش باشد آن زمان بهترین بزرگداشت را انجام دادیم، ولی اگر بخواهیم با زور و از روی چشم و هم چشمی برای معلم هدیه‌ای ناچیز تهیه کنیم بیشتر به جایگاه معلم توهین شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • ارائه خدمات گروه‌های جهادی به روستائیان شهرستان خانمیرزا
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند  
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • ارائه ۴۱۰ مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد
  • ارایه رایگان یک میلیون و ۴۶۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مرکزی