Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:36:43 GMT

صنایع تبدیلی حلقه مفقوده رونق تولید در گچساران

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۶۴۵۱۸

صنایع تبدیلی حلقه مفقوده رونق تولید در گچساران

گچساران - ایرنا -احداث و توسعه صنایع تبدیلی ضرورت اجتناب ناپذیر برای رونق تولید، ایجاد فرصت های شغلی و افزایش درآمد بهره برداران شهرستان گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش ایرنا،این شهرستان نفت خیز گچساران که به دلیل افزایش چشمگیر زیرساخت های کشاورزی در سال های اخیر از سویی و در دست اجرا بودن چندین طرح بزرگ و افزایش تولید در آینده نزدیک از سوی دیگر، شرایط مناسبی برای افزایش تولید دارد، نیازمند ایجاد واحدهای بزرگ و کوچک صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قرار داشتن گچساران در محل اتصال استان های خوزستان، فارس و بوشهر ،دسترسی به بازارهای داخلی و خارجی برای صادرات تولیدات کشاورزی را آسان کرده است و این مقوله مهم کاهش هزینه های حمل و نقل و در نهایت قیمت تمام شده محصولات کشاورزی را بدنبال دارد.
با توجه به نامگذاری سال جاری به نام رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب ،دولت برنامه های حمایتی خوبی را برای افزایش تولید داخلی به ویژه محصولات غذایی که ارتباط مستقیم با سلامت و امنیت غذایی مردم دارد پیش بینی کرده است.
سالیانه بیش از 100 هزار تن انواع محصول کشاورزی از سوی بهره برداران گچسارانی تولید می شود اما بازاریابی و فروش مهمترین مشکل این قشر تولید کننده است.
هر چند در سال های اخیر با ایجاد کارخانه روغن کشی، بسته بندی خرما،شروع عملیات اجرایی کارخانه فراوری گیاهان دارویی و چند واحد صنعتی دیگر نور امید در دل کشاورزان روشن شده اما با توجه به ظرفیت های موجود کافی نیست و باید برای جذب سرمایه گذاران بیشتر ،برنامه ریزی مضاعف صورت گیرد.
فرماندار گچساران با اشاره به زیرساخت های ایجاد شده در این شهرستان در سال های اخیر و پیش بینی کارشناسان مبنی بر افزایش تولید بر ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی جدید در شهرستان تاکید کرد.
علی خوان پایه با یادآوری رح تبدیل زمین های دیم به آبی در مناطق مختلف گچساران توضیح داد: براساس برآوردهای کارشناسی ،تولید محصولات کشاورزی در شهرستان در آینده نزدیک افزایش چشمگیر خواهد یافت که این امر وظیفه مسئولان برای جذب سرمایه گذاران و راه اندازی صنایع تبدیلی را بیشتر کرده است.
خوان پایه تخصیص آب برای زمین های کشاورزی، اجرای طرح های تامین آب، توسعه باغستان ها و احداث کانال های آب کشاورزی را از خدمات ارزنده دولت برای رونق محصولات کشاورزی در گچساران ذکر کرد.
فرماندار گچساران با اشاره به تولید 167 هزار تن محصول زراعی،39 هزار تن محصول باغی و 32هزار تن محصول دامی از سال زراعی 1395.1396 تاکنون در شهرستان گفت: ظرفیت های خوبی برای ایجاد صنایع تبدیلی و توسعه اشتغال در این بخش وجود دارد.
علی خوان پایه پروار بندی 800 راس دام در 30 ماه گذشته در این شهرستان را یادآور شد و افزود: خدمات خوبی برای افزایش درآمد کشاورزان انجام شده که ادامه این روند به مهاجرت معکوس جمعیت شهری به زادگاه های خود کمک می کند.
فرماندار گچساران توسعه باغستان ها در سطح 600 هکتار و احداث سامانه های کانال های کشاورزی به طول 12 کیلومتر را از خدمات مهم برای رونق تولیدات کشاورزی در این شهرستان دانست .
فرماندار گچساران گفت: سطح تبدیل زمین های آبی این شهرستان در آینده نزدیک با بهره برداری از چند طرح بزرگ تامین آب در مناطق لیشتر،باباکلان، تنگ انگشترک،آبرزی و چند منطقه دیگر در این شهرستان به 2 برابر میزان کنونی افزایش خواهد یافت.
خوانپایه از افزایش بیش از 2 برابری سطح زمین های تجهیز شده به آبیاری نوین در گچساران امسال نسبت به سال 1392 خبر داد.
وی توضیح داد: هم اکنون بیش از 10 هزار هکتار از زمین های کشاورزی گچساران به آبیاری نوین تجهیز شده در حالی که این سامانه ها سال 1392 ، چهار هزار و 200هکتار بود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از سرمایه گذارانی که قصد احداث صنایع تبدیلی در این استان و شهرستان گچساران دارند حمایت ویژه می شود.
الیاس تاج الدینی اضافه کرد: تلاش برای شتاب بخشی به سیر اعطای مجوز، تغییر کاربری زمین و پرداخت تسهیلات با کارمزد 4 تا 6 درصد از برنامه های حمایتی جهاد کشاورزی برای اجرای این طرح هاست.
وی تصریح کرد: از ابتدای سال آبی 1395-1396 تاکنون 191 قطعه زمین به مساحت 422 هکتار برای اجرای طرحهای اشتغالزا در شهرستان گچساران واگذار شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت مقوله آموزش در افزایش کمی و کیفی محصولات از انجام یک هزار و 450 کارگاه آموزشی به میزان 11هزار نفر در 30 ماه گذشته در گچساران خبر داد.
وی از پرداخت 630 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بهره برداران از محل صندوق توسعه ملی، روستایی عشایری و مکانیزاسیون کشاورزی در 30 ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.
وی گفت: به همت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان زیرساخت های کشاورزی این شهرستان نسبت به سال های اخیر متحول شده است.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
8143/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنايع تبديلي گچساران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۶۴۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود

فرماندار شهرستان تبریز گفت: به حرکت درآمدن چرخه تولید در واحدهای تولیدی این شهرستان، موجب رونق اقتصادی، افزایش سرمایه‌گذاری و فعال شدن نیروی انسانی و کاهش بیکاری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یونس فاتح ظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ همزمان با آغاز هفته کارگر از چندین واحد تولیدی شهرستان تبریز بازدید کرد.

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر جهش تولید اظهار کرد: به حرکت درآمدن چرخه تولید در واحدهای تولیدی این شهرستان، موجب رونق اقتصادی، افزایش سرمایه‌گذاری و فعال شدن نیروی انسانی و کاهش بیکاری می‌شود.

فرماندار شهرستان تبریز ضمن تبریک هفته کارگر به کارگران این مجموعه عنوان کرد: ارتقای کمیت و کیفیت محصولات تولیدی، بهره گرفتن از علم و تجربه اندوزی، برخورداری از دانش فنی و نیروی متخصص متناسب با ورود فناوری‌های جدید، داشتن خلاقیت، شناخت از بازارهای جدید و سیاست‌های ورود به آن‌ها و توجه به سلیقه مشتری، لازمه دستیابی به موفقیت بیشتر در عرصه توسعه فعالیت‌های اقتصادی است.

فاتح در ادامه به بررسی مسائل و مشکلات موجود در این کارخانه پرداخت و در راستای حل و رفع مشکلات موجود دستورات لازم را ابلاغ کرد.

کد خبر 748801

دیگر خبرها

  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است